Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van China naar India - Forum Wereldfietser

Van China naar India

Ik ga over een weekje starten met mijn fietstrip van Istanbul naar China. Het eerste stukje van mijn reis (door Turkije, Iran, Turkmenistan, Uzbekistan) ga ik mee met een leuk groepje van the study road (zie http://www.thestudyroad.com).

Daarna gaat voor mij het avontuur echt beginnen: Alleen fietsen door Kyrgyzstan en daarna China in. Ik zou heeel graag graag naar India en Nepal willen maar na een grondige studie lijkt het haast onmogelijk te zijn om door Tibet te reizen van China naar Nepal (via Lhasa).

Ik ben daarom op zoek naar een veilig alternatief. Ik heb visums geregeld voor alle landen, maar nog niet voor Nepal en India. Er is een optie om via China -> Pakistan -> India te gaan, maar is dat een goede en veilige optie momenteel? Zo ja, hoe kom ik onderweg aan een Visum voor India en Pakistan?

Ander alternatief is vanuit China naar India of Nepal te vliegen. Aangezien mijn budget niet heel hoog is, wie heeft daar goedkope alternatieven voor? Trein is ook een optie overigens maar dan moet ik nog steeds mijn Visa onderweg kunnen organiseren (aan de grens is ook prima).

Ik heb gelukkig nog wel een poosje voordat ik daadwerkelijk de keuze moet gaan maken, maar jullie advies kan ik toch wel erg goed gebruiken!!
Hoi IJnte1,
Kijk eens op de site van www.airasia.com
Zij vliegen div maal per week van Chengdu en Hangzhou naar Chennai en Kochi in zuid India.
Prijzen kunnen per dag erg verschillen, als je je aanmeld krijg je regelmatig mails met zeer goedkope aanbiedingen. :wink:
Misschien moet je even informeren wat betreft het meenemen van de fiets.

Heel veel fietsplezier
José
Ik ben net een maand terug van een trip België-Bangkok. Hoewel ik niet via Pakistan en India heb gereisd maar via Hong Kong, zijn we onderweg wel wat reizigers met gelijkaardige plannen tegengekomen. Op basis van hun ervaringen kan ik enkel zeggen dat het Pakistaanse visum ZEER moeilijk te verkrijgen is in het buitenland. ALLE reizigers die wij hebben ontmoet hadden hun visum thuis gehaald.

Het visum thuis aanvragen lijkt me dus veruit het beste idee. Eventueel kan je ook proberen om in een aanvraag te doen in Birmingham (UK). Blijkbaar is daar een grote commune aan Pakistani en zou deze ambassades (vroeger) zeer vlot visas hebben uitgereikt. In Turkije volstaat een ID kaart. Als de ambassade te traag werkt moet het dus wel mogelijk zijn om via courierbedrijven een oplossing te bedenken voor je paspoort.

Voor India heb ik geen idee over de visa regeling. Al denk ik dat dit geen grote struikelblok moet zijn. Gewoon je visum aanvragen vooraleer je Pakistan ingaat. In Pakistan zelf is het volgens sommige bronnen niet mogelijk om een toeristenvisum aan te vragen omwille van de gespannen relaties met India. Bovendien is het niet altijd een even goed idee om lang op éénzelfde plaats te blijven in Pakistan...
wat betreft het visum voor india, kom zelf net terug.
Hier in nederland is het nogal wat papierwerk om een visum te krijgen.
Kijk even op de site van visumburo.nl, staat uitgebreid wat je allemaal moet invullen.
Let wel, je visum gaat in op de dag van AFGIFTE, en niet op dag van aankomst in india, kan wat problematisch zijn als je eerst maanden onderweg bent.
Weet niet hoe moeilijk het is om ergens ander aan te vragen, goede site voor allerlei info over india is: www.indiamike.com
heerlijk om mee te denken, krijg steeds weer ideeën!! :idea: :lol:
Je kunt natuurlijk ook vanuit china, via laos naar thailand fietsen en van Bangkok naar india vliegen.
bijv met Indigo Air, http://www.goindigo.in , low budget en vliegt op veel plaatsen in india.
Fijnheid! Dank voor jullie input.

Ik had al wel gezien dat ik een visum voor Laos aan de grens kan kopen, is dat nog steeds zo? Pakistan lijkt me gewoon geen goed plan, en Tibet is ook kritisch dus via Laos of Vietnam lijkt me de beste optie. Ik ga het eens rustig uitzoeken :)

Is er in china een mogelijkheid om een visum voor India te bemachtigen of kan ik dat beter in Kyrgyzstan doen ?
Laos visum kun je nog steeds aan de grens kopen.
Vraag je india visum zo laat mogelijk aan.
Bij de meeste visums heb je 3 mnd de tijd om het land binnen te komen en dan gaat je visum in, in India NIET. Die gaat echt in op de dag van AFGIFTE.
Wanneer je dat al in Kyrgyzstan of China doet, is die dus al voor een deel verlopen, voordat je india binnen komt.
Indiase consulaten in China zijn er in Hong Kong, Sjanghai, Beijing, en Guangzhou.
Maar ook in Bangkok, Vientiane, Hanoi, Saigon en Kathmandu.
Je kunt ook vanaf Kunming en Guangzhou naar Nepal vliegen.
IJnte1 schreef:Fijnheid! Dank voor jullie input.

Ik had al wel gezien dat ik een visum voor Laos aan de grens kan kopen, is dat nog steeds zo? Pakistan lijkt me gewoon geen goed plan, en Tibet is ook kritisch dus via Laos of Vietnam lijkt me de beste optie. Ik ga het eens rustig uitzoeken :)

Is er in china een mogelijkheid om een visum voor India te bemachtigen of kan ik dat beter in Kyrgyzstan doen ?
HI Ijntel

Laos kan je Visum On Arivel regelen dus ter plekken aan de grens +_ 30 dollar.. Vietnam moet je alvast een visum hebben of je kan dat ook in Laos regelen +_ 30 dollar plus kosten reisbureau ,, volgens mij is Nepal V.O.A en India kan je volgens mij ook regelen in Bangkok,,in Kaosan Road, voor meer info kijk/vraag forum site wereldwijzer.nl

Mvg Meosky