Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen door hoge Atlas - Forum Wereldfietser

fietsen door hoge Atlas

Hallo Wereldfietsers,
In april ben ik van plan om met 3 vrienden door de hoge Atlas te fietsen. Vanaf Midelt richting Marrakech. Iemand ervaringen om te delen/blog/tips?
We fietsen zonder tent dus van overnachtingsplek naar overnachtingsplek; is dat goed te doen?
Laat maar weten!
Grts Jacomina
Dag Jacomina,

Dat wordt een mooie maar/en pittige tocht. Afgelopen Augustus heb ik in die regio gefietst en in februari ben ik er met een auto doorgetrokken. Voor zover je de toeristische hoogtepunten bv; Todra kloof, Dades vallei en Ourikavallei aan elkaar verbindt kun je het misschien wel zonder tent af. Maar ik zou altijd iets meenemen om in te kunnen pitten. Je hebt soms ook 70 km geen Riad of hotel. Dat is in de bergen toch een pittige afstand. Het ligt er ook wel aan welke weg je pakt en sommige aangegeven facilteiten zijn gesloten. Neem een goed reisboek en/of een Franse/Duitse Hotel/Campinggids mee.

Gr. Kees
Ik denk mooi fietsen. Ik ken dat stuk niet, althans niet voorbij Skoura vanaf Marrakech. Het lijkt me erg onhandig fietsen in Marrokko zonder tent. Ik ben niet zonder geweest. en idere trip tot nu toe had wel een paar keer dat ik dacht en nu is het klaar. Ik rij 20 meter de weg af, zoek een goed plekje, en ga koken tentkje prikken en slapen. De Marrokaanse gastvrijheid is erg fijn, maar ik buit dat liever niet uit. En de hotles hostels en zo, zijn voor mij niet altijd op de plaatsen waar ik wil slapen.
de lnadeninfo staat vol met goede ideen en ervaringen , en met zoeken kom je hier ook een heel eind.

kaarten zijn een drama. (althans op papier) googlemaps en opensourecemapes zijn een stuk accurater.

veel plezier