Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kraakende shimano groep - Forum Wereldfietser

kraakende shimano groep

Hoi


Mijn shimano groep (deore) kraakt, vooral de laatste 2.
De winkelier waar ik hem heb gekocht kon er niets aan vinden.

Toch wil ik dit weghebben omdat dit erg irri is.

Heeft iemand een tip?


Thanx!
Hoi,
Wat kraakt er? Een groep bestaat uit verstellers, remhendels, remmen, voorderailleur, achterderailleur, kransjes, freewheel en naven. (en wat ik nog vergeten ben)
Als je de twee kleinste kransjes bedoelt ligt het voor de hand om te denken dat de ketting of die twee kransjes versleten zijn, maar het ligt ook voor de hand dat elke willekeurige fietsenman dat zou vermoeden, dus ik heb geen idee.
Wanneer kraakt het?
Leon

Hoi Leon

De 2 kleinste kransje's kraaken en begint zodra ik oveschakel.
Ook als ik een flinke bries in de rug heb of van een viaduct kraaken ze.De fiets is totaal 2 weken oud.
Van de andere versnellingen heb ik geen last en zijn fluisterstil.

De verkoper ligte een keer het wiel omhoog en keek of hij goed schakelde,

Sjon schreef:De 2 kleinste kransje's kraaken en begint zodra ik oveschakel.
Ook als ik een flinke bries in de rug heb of van een viaduct kraaken ze.De fiets is totaal 2 weken oud.
Hoi Sjon,
Gaat het om een nieuwe fiets die je nieuw bij de fietsnemaker hebt gekocht? Dan heeft de fietsenmaker een probleem en niet jij!
Succes,
Leon

Ja dat weet ik ... Het probleem is echter dat de fietsenmaker dit niet ziet als een probleem.Het enige wat hij doet is het achterwiel laten draaien en de fiets laten schakelen(wat overgens goed gaat). Daarmee is voor hem de kous af :-(

Ben ik nu een zeur?.Ik mag toch wel verwachten dat een nieuwe fiets niet kraakt als gelijk een studentenfiets?.

Ook vindt ik de tandwielkeus s@#$t!
Ik zou graag nog 2 hogere versnellingen hebben

Sjon schreef:Ja dat weet ik ... Het probleem is echter dat de fietsenmaker dit niet ziet als een probleem.Het enige wat hij doet is het achterwiel laten draaien en de fiets laten schakelen(wat overgens goed gaat). Daarmee is voor hem de kous af :-(
Als het echt zo sterk is als je hier stelt dan helpt alleen een aangetekende brief en zo.
Maar meestal zijn fietsenmakers wel voor rede vatbaar; helaas moet je soms aandringen. Vraag hem eens of hij bereid zou zijn even op de fiets te gaan rijden, met jij op een andere fiets ernaast - of andersom.
Groeten en sterkte ermee,
Leon

Dank je leon.

Ik ga dat voorstellen aan hem.
Een aangetekende brief zie ik nu nog ff niet zitten, daar dan de deur echt dicht slaat denk ik :lol:

Efin ik laat wel weten hoe het afloopt.



Bedankt en gr Sjon

Wat ook nog wel eens wil helpen is dat je wat olie in de remhendels spuit.

??

mario schreef:Wat ook nog wel eens wil helpen is dat je wat olie in de remhendels spuit.
Dit heeft toch niet met de 2 kleinte kranjes te maken :?:

Boter op je velgen geeft ook leuke effecten.
Na de eerste bocht hoor je in iedergeval het gepiep niet meer.

John.

Wat hebben jullie toch met die remmen :lol:

Nuttige reactie's zijn natuurlijk altijd welkom :wink:

Wat ik bedoelde is, dat je wat olie in het schakel machanisme kan spuiten. Ik heb dit meer mee gemaakt en dit bleek goed te helpen. Ik geloof namelijk niet dat dit geluid afkomstig is van die twee kransjes.

mario

Bedankt voor je tip! Ga ik morgen eerst proberen.



Bedankt en groeten sjon