Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lars' Revanche in the Andes - Pagina 14 - Forum Wereldfietser

Lars' Revanche in the Andes

371 berichten
Ben blij voor je dat je weer in Nederland bent, zal de communicatie in deze lastige situatie een stuk plezieriger maken. Ik hoop dat je de komende dagen wat meer duidelijkheid krijgt over de toekomst van je been/knie zodat je uit deze rollercoaster komt en vooruit kunt gaan kijken. Veel sterkte en hou deze positiviteit vast!
nou je maakt wat mee zo. pffffff.

Is die bacterie al overwonnen?

Sterke !!!
eindgebruiker schreef: en duimen 'ie Lars beter maakt.
Volgens weer een andere hoogleraar kunnen we beter gaan bidden.

Enfin, ik hoop van harte dat er vrijdag nu eens goed nieuws zal zijn.
Beste Lars,

Hetty en ik zijn nu onderweg. Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar net als thuis lezen we iedere dag wel even hoe het met je gaat.
Je hebt al heel wat opdonders gehad waar een normaal mens van k.o. gaat, maar iedere keer kom je weer overeind.
Als je tegen de wereldkampioen boksen in de ring zou staan, zou je waarschijnlijk niet winnen, maar je zou tot de laatste bel overeind blijven.

Houd de moed erin.

Lauran
Mensjes, mensjes, mensjes ...
Hoe kan ik nu een antwoord typen met natte ogen van al die mooie woorden ..

Bedankt allemaal, jullie zijn werelds !!!!

Oh en ik lig in Erasmus MC, 9 noord Best benieuwd naar een zweeds blommetje :wink:

Lars
:?: :roll: :?: :roll: niks te vinden op de site van Fleurop.... :twisted:
lars de wit schreef:Mensjes, mensjes, mensjes ...
Hoe kan ik nu een antwoord typen met natte ogen van al die mooie woorden ..

Bedankt allemaal, jullie zijn werelds !!!!

Oh en ik lig in Erasmus MC, 9 noord Best benieuwd naar een zweeds blommetje :wink:

Lars
Type jij met je ogen?!?! :lol: :lol:

Hou vol gast!
Voor kaartenschrijvers: het volledige adres is

Erasmus MC
9 midden, kamer nr 952
's-Gravendijkwal 230
3015 CE Rotterdam

(010) 704 0 704
<op 30-3 geactualiseerd, dit is de kamer sinds Lars uit de quarantaine is>
ik heb het verhaal gelezen
ik wens je ook veel sterkte
en zet hem op
Hoi,

Sinds gisteren ben ik uit de qaurantaine :-)
En ben net overgeplaatst naar een andere kamer op 9 midden, kamer nr 952

Volgende week een belangrijke operatie omdat er nog een stuk van mijn onderbeen afmoet, het stukje bot wat ze zien is dood en ze moeten zover ' afzagen ' tot waar het bot gezond is.
Dit is best spannend omdat voor een onderbeenprothese ( de beste optie ) er minimaal 10 cm, gemeten vanaf midden knie, moet overblijven.
Second best optie is amputatie door de knie.
Dat is beter dan boven de knie omdat als je amputeert door de knie je dan met het bot van het bovenbeen eindigt als stomp. Het bot is gewend om gewicht te dragen en daarom zou een prothese goed en stevig te belasten zijn. Ik hoop dat ik het goed verwoord.

Ik zelf voel me goed en sterk en heb vertrouwen in de artsen.
Over een uitkomst durf ik niet meer te hopen als ik heel eerlijk ben, na eigenlijk enkel slecht nieuws keer op keer op keer.

Maar wat er ook gebeurd, eens komt er een dag dat de weg niet meer daalt maar gaat stijgen en ik dus kan gaan revalideren.
En, ik ga volgende week naar de oefenzaal wat ook een vooruitgang is.
Plus, ik krijg een rolstoel zodat ik mij door het ziekenhuis kan verplaatsen, kijk ik ook naar uit !
EN, ik krijg zo eten ( lasagna ) dus ik ga afsluiten ;-)

Groetjes Lars
Wijze woorden: "eens komt er een dag dat de weg niet meer daalt maar gaat stijgen" Respect.
Meer dan respect :!:
Lees nu pas voor het eerst het hele verhaal van Lars, Poe zeer heftig
Heb er waarschijnlijk overheen gelezen,maar wat is eigenlijk de oorzaak geweest van het hele drama?

Lars erg veel sterkte
Groet Dirk
dik5 schreef:Lees nu pas voor het eerst het hele verhaal van Lars, Poe zeer heftig
Heb er waarschijnlijk overheen gelezen,maar wat is eigenlijk de oorzaak geweest van het hele drama?

Lars erg veel sterkte
Groet Dirk
Lars is meegesleurd door een plotselinge rivier, brak zijn been en moest uren naar de bewoonde wereld kruipen. In a nutshell.... pfoe.
Niet om de stemming onderuit te halen, maar afdalen gaat makkelijker dan stijgen :P .

Lars veel sterkte en we zien je op een wereldfietsweekend in vol ornaat! Ik en vele anderen hebben er in elk geval het volste vertrouwen in.
Allereerst wil ik de mensen bedanken die me een kaartje hebben gestuurd, vandaag kreeg ik er 9 !!!
Super !
Er zaten er een paar bij van mensen die ik nog nooit heb ontmoet, is dat niet fantastisch ?!?

En natuurlijk bedank ik ook iedereen hier op het forum voor alle lieve en ondersteunende woorden, al past dat van dat afdalen is makkelijker hier niet zo goed in :wink: :lol:

Nieuws hier uit het ziekenhuis ?
Nah ...
Nou, misschien dat de bacterie die nog in mijn knie zit, of hopelijk zat, een huis tuin en keukenbacterie is ( woorden van de professor ;-) maar wel resistent tegen antibiotica. Mijn lichaam moet het zelf bestrijden.
Laat ik nu een best vertrouwen hebben in mijn lichaam / weerstand / herstellingsvermogen. Dat is altijd meer dan gemiddeld geweest.

Morgen waarschijnlijk ( alles is hier onder voorbehoud ) een gesprek met de professor over de voor vrijdag geplande operatie.
Gaat dit een schoonmaak operatie worden of de operatie waarbij men kijkt hoeveel vies / dood bot er verwijderd moet worden ?

Spannende week dus.

Ik voel me nog steeds goed en sterk, sinds vandaag elke ochtend naar de oefenruimte om spieren sterker te maken.
En ik ben twee dagen op rij met mijn rolstoel naar buiten gereden en heb heerlijk in het zonnetje gezeten :-)

Groetjes en tot later !

Lars
Ik was vanmiddag bij Lars. Toch wel een ontroerende ontmoeting. Lars, die zoveel heeft doorstaan in het verre Chili en er zo naar uitgekeken had om naar huis te komen, lag daar voor mij op het ziekenhuisbed op de negende verdieping. Achter Lars een groot raam met een fabelachtig uitzicht op "zijn stad Rotterdam": met havenkranen, scheepsbewegingen en de toren van Lord Jim.
Lars leek vol goede moed, als enige pijnstiller krijgt hij nu paracetamol. Hij is in zijn rolstoel al buiten geweest en gaat naar de fitnessruimte.
Vrijdag wacht echter weer een operatie. De weg kan nog lang zijn met de nodige hobbels, maar een kei van een Wereldfietser weet de nodige tegenvallers en ontberingen te doorstaan.
Ik stel voor om Lars te nomineren voor "Ereridder van de orde van het metalen ros".

Lars valt erg blij te maken met een leuk kaartje.

Belangrijk doel van Lars is: "Op het nazomerweekend van de Wereldfietser op de Harskamperdennen wil ik er echt bij zijn! Hoe? Dat zie ik dan wel!"
bert sitters schreef: Belangrijk doel van Lars is: "Op het nazomerweekend van de Wereldfietser op de Harskamperdennen wil ik er echt bij zijn! Hoe? Dat zie ik dan wel!"
Desnoods slepen we met een groepje Lars naar de Harskamperdennen :lol:

groet,
Hoi allen,

Tja, eigenlijk weer, nog steeds geen, soortement van definitieve uitslag.
Jammer genoeg.
Tijdens de laatste operatie van gisteren is er 8 cm slecht bot verwijderd van het spaakbeen.
Van het stuk wat nog over is is de bovenkant goed, gezond, maar de achterkant niet.
Nu wil prof Verhofstad in dit uitgeholde stuk bot een spier leggen, die uit hetzelfde stuk onderbeen moet komen, zodat er een betere doorbloeding van het bot komt.
De professor was niet ontevreden over de operatie en de verdere toekomst.

Professor niet ontevreden = Larsje niet ontevreden.

Toch had ik op een wat definitievere uitkomst gehoopt maar ik moet dus nog wat meer geduld hebben.

Nu krijg ik gelukkig een hoop bezoek van wereldfietsers, familie en vrienden waardoor de dagen korter worden.
Door de week elke ochtend naar de oefenruimte om de armspieren te trainen en sterker te maken.
En daarbuiten 4 x daags fysio oefeningen mat mijn been, benen om die op peil te houden.

Ik voel me nog steeds goed en sterk en geniet van de hollandse kost :-)
( morgen spruitjes !! mjammie )

Groetjes Lars
Beste Lars,

Goed om van je te horen na de operatie van vrijdag. Wat jammer dat je nog altijd geen definitief goed bericht te horen hebt gekregen! Nou ja, 'niet ontevreden' is misschien al heel wat waard in deze situatie.
lars de wit schreef:Tijdens de laatste operatie van gisteren is er 8 cm slecht bot verwijderd van het spaakbeen.
Dat hoop ik niet Lars, want dat bevindt zich in je arm. De botten in het onderbeen heten in goed Nederlands tibia en fibula - resp. scheen- en kuitbeen. :wink:

Ik wens je alvast een heel goed resultaat van de volgende ingreep toe, en veel plezier met de spruitjes!

Sterkte,

Carl