Additionally, paste this code immediately after the opening tag: istanbul (turkije) - Forum Wereldfietser

istanbul (turkije)

Wie weet hoe je kunt overkomen van het europees gedeelte in Istanbul naar het Aziatische gedeelte met de fiets,welke mogelijkheden zijn er ,en wat is aan of af te raden,we willen uitkomen op de airport "Sabiha Gokcen"vandaar vertrekken charters naar Nederland.
graag info
Wij gingen ooit met een busje vanaf het hotel, maar volgens mij vaart er ook een zeebus vanaf het oude centrum langs de kust richting vliegveld(Pendik).
Ik ben er afgelopen weekend geweest (zonder fiets). Er zijn verschillende bruggen, maar het verkeer is erg druk. Leuker is om met de veerboot over te gaan. Alhoewel die erg druk is, denk ik dat je wel met de fiets mee kunt. Er is een rondje van het oude naar het nieuwe gedeelte en dan naar het Aziatische.

Het fietsen in Istanbul lijkt me een uitdaging. Door het chaotische verkeer én door de hellingen van de meeste straatjes.

Ander alternatief is een taxi-busje huren. Met zo´n busje deden we ongeveer een uur om van het oude centrum naar het vliegveld te komen. Je moet voldoende tijd nemen want het staat soms compleet vast.
Neem de boot naar de overkant (aziatische gedeelte) volg de Bosporus richting zwarte zee en dorpje Poloneskoy. Het is alweer een tijd geleden maar zo zijn wij relatief rustig de stad uitgefietst. https://vimeo.com/3299200

O lees net dat je naar het vliegveld moet. Is aan een erg drukke weg (toen al) en bovendien erg ver van het centrum. Ik zou me laten rijden hebben wij ook gedaan.
Ten oosten van de Galata-brug vertrekt de boot naar Kadiköy.
Eerst muntje kopen. Aan de overkant richting centrum, afbuigen naar het zuiden (Fenehrbace).
Na ongeveer 5 km richting zee opzoeken. Je fietst dan over de boulevard over een spic en span fietspad.
Alleen de laatste 10 km. zal je over de grote weg moeten naar het vliegveld.
Totaal is het 45-50 km.
Hotels bieden ook een wegbrengservice aan, maar trek dan je portemonee maar open.

Succes Ariën
Hanarien schreef:Ten oosten van de Galata-brug vertrekt de boot naar Kadiköy.
Eerst muntje kopen. Aan de overkant richting centrum, afbuigen naar het zuiden (Fenehrbace).
Na ongeveer 5 km richting zee opzoeken. Je fietst dan over de boulevard over een spic en span fietspad.
Alleen de laatste 10 km. zal je over de grote weg moeten naar het vliegveld.
Totaal is het 45-50 km.
Hotels bieden ook een wegbrengservice aan, maar trek dan je portemonee maar open.

Succes Ariën
In Kadikoy is een filiaal van de Vakantiefietser: zie www.vakantiefietser.nl
allen al bedankt nu zal ik het hiermee gaan uitzoeken.
Als backpacker zonder fiets nam ik een bus van het beroemde uitgaansplein, speciaal naar dat vliegveld. Ik meen dat er Havas op stond. Die bussen zijn
gericht op fietsen, maar wie weet kun je iets ritselen. Houd je gereedschap dan bij de hand om de fiets kleiner te maken.
De prijs was volstrekt okee. Mij staat iets van 4 euro bij, maar misschien was het ook wel 15 ofzo. Nou ja, overkomelijk in elk geval. De hostels weten er alles van.
Nog een praktische aanvulling :
Bij binnenkomst van de vertrekhal moet je direct door de veiligheidscontrole.
Vraag meteen of je fiets beneden in de kelder door de vrachtscanner mag.
Bespaart een boel moeite
Het vliegveld Sabiha Gokcen ligt aan de -sjiekere- Aziatische kant.
Ten zuiden van het vliegveld ligt de Zee van Marmara.
Langs Langs de kust van de Zee van Marmara loopt inderdaad een fietspad van pakweg 40-50 kilometer lang dat uitkomt bij de Bosporus waar je een ferry kunt nemen naar het toeristtische Europese gedeelte.
Daar zijn alle highlights, maar het is daar lastig fietsen:-

En als je problemen hebt, ga dan gerust langs langs bij ons filiaal in Kadikoy.