Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op voorhand boeken ferry bergen - hirtshals? - Forum Wereldfietser

op voorhand boeken ferry bergen - hirtshals?

Hey

Ik ben nu in Zweden en zit een beetje te plannen om terug thuis te geraken. Het lijkt me fijn om van Ostersund naar Bergen te fietsen en vandaar de boot op te rijden naar Hirtshals.
Op de site van fjordline zie ik dat de prijzen van dag to dag nogal variëren, en dat ze online boeken promoten. Heeft iemand een idee wat het zou kosten als ik ter plaatse mijn ticket koop op de dag zelf op de vooravond van afvaart?
En als ik nu online boek op zeg maar 20 mei (scherpe prijs), en ik arriveer er vroeger of later...dan moet ik in het eerste geval wachten, en in het tweede geval een nieuw ticketje kopen? Of valt er dan iets te regelen?
Ik heb de maatschappij deze vragen gesteld via e-mail (48 uur gelden) maar wellicht behandelen ze dergelijke kwesties niet via mail.

Daarom deze poging, volgende poging ga ik ze maar eens opbellen
Beste Lamaes,
Wat zijn je ervaringen uiteindelijk? Kreeg je nog reactie van de maatschappij?
Ik zit nu met een vergelijkbaar dilemma, overweeg deze zomer met Fjordline van Hitshals naar Kristiansand te varen, maar heb liever geen tijdsdruk.
Niet een heel direct antwoord maar wel mijn ervaring

In juli 2012 ben ik met mijn vriendin heen gereisd via Hirtshals naar Kristiansand.
Dit hadden we vooraf in Nederland op internet geregeld(2weken vooraf)
De auto hebben wij in Hirtshals laten staan.(bij een dounagebouw net buiten de stad, daar stonden meer autos, ook van personeel)
De prijs voor de overtocht was €78,- voor twee volwassen en twee fietsen.
(Voor twee personen met fiets is altijd plaats , bovendien gaan er regelmatig boten...)
De camping in Kristiandand is best ok, maar toch wel duur. 2-3keer de prijs die wij bij overige campings in Noorwegen betaalden. Ik zou proberen op dag 1 direct een stuk te fietsen, maar wij kwamen ' s avonds pas aan.

Na ongeveer drie weken zijn we via Bergen (met stop in Stavanger) naar Hirtshals gevaren. Totaal 164euro voor twee slaapstoelen, internetcode, 2 fietsen en twee volwassen. Deze tickets heb ik Noorwegen een week? van te voren geboekt met mijn mobiele telefoon. Het beeldschermpje met de boekingsgegevens laten zien bij het loket van de boot en we konden zo door fietsen (naar de boot).
Tip; neem wel een hut! (Het is de 100euro? waard) na aankomst nog naar Nederland rijden is dan een stuk prettiger.
(Tijdens het fietsen leek de boot eerst vol, maar enkele dagen later was er toch plaats(af en toe gekeken op internet) (Als alternatief hadden we anders een treinreis van Bergen naar Oslo /Larvik genomen.)
MHJ schreef:De camping in Hirtshals is best ok, maar toch wel duur. 2-3keer de prijs die wij bij overige campings betaalden. Ik zou proberen op dag 1 direct een stuk te fietsen, maar wij kwamen ' s avonds pas aan.
Als je vrij wilt kamperen, ik deed dat ook toen ik de ferry vanuit Hirtshals nam, er is in het nabijgelegen bos 'Lilleheden Plantage' een paalkampeerplaats (klik op 'Vis på kort' om de locatie te zien te krijgen). Het is niet zo heel ver van de haven, maar wel net buiten het plaatsje (oostelijk ervan).
aardvark schreef:
MHJ schreef:De camping in Hirtshals is best ok, maar toch wel duur. 2-3keer de prijs die wij bij overige campings betaalden. Ik zou proberen op dag 1 direct een stuk te fietsen, maar wij kwamen ' s avonds pas aan.
Als je vrij wilt kamperen, ik deed dat ook toen ik de ferry vanuit Hirsthals nam, er is in het nabijgelegen bos 'Lilleheden Plantage' een paalkampeerplaats (klik op 'Vis på kort' om de locatie te zien te krijgen). Het is niet zo heel ver van de haven, maar wel net buiten het plaatsje (oostelijk ervan).
Jammer dat ik het nu pas lees, maar de rest van de vakantie voldoende kunnen wildkamperen; prachtig land!!
MHJ schreef:Jammer dat ik het nu pas lees, maar de rest van de vakantie voldoende kunnen wildkamperen; prachtig land!!
Voor wereldfietsers met een klein budget, vind ik Denemarken qua kampeerplaatsen een geweldig land, maar dan moet je je tocht vooral plannen met het boekje 'Overnatning i det Fri' in de hand, zo is mijn ervaring. Het is alleen in het Deens verkrijgbaar, maar met het hardop proberen uit te spreken van de teksten, lukte het mij vrij aardig de locatiebeschrijvingen te volgen. Volgens mij staat 'Lilleheden Plantage' er ook in als locatie, maar kan dat niet verifiëren, omdat ik geen recent exemplaar bij de hand heb.
detrage schreef:Beste Lamaes,
Wat zijn je ervaringen uiteindelijk? Kreeg je nog reactie van de maatschappij?
Ik zit nu met een vergelijkbaar dilemma, overweeg deze zomer met Fjordline van Hitshals naar Kristiansand te varen, maar heb liever geen tijdsdruk.
Ik heb die overtocht afgelopen jaar gedaan en gewoon bij aankomst in Hirtshals mijn ticket gekocht, geen probleem, niet overdreven duur. Ik stond op een prima camping (klein, rustig en betaalbaar) in Lonstrup, ca 25 km. ten zuid-westen van Hirtshals. De snelle catamaran van Fjordline vertrok om 09:00 dus ik ging om 07:00 uur weg en had nog precies tijd genoeg over om een lekke band te plakken. :evil:
Oeps had Hirtshals en Kristiansand door elkaar gehaald, maar de berichten zijn aangepast.
Bedankt voor al deze info, heel nuttig! :D