Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste dames fietsbroek? - Forum Wereldfietser

Beste dames fietsbroek?

Als je niet van shoppen houdt en vervangen eindeloos uitstelt dan komt er een tijd dat alles ineens aan vervanging toe is. Nu dus! Vandaag zijn de fietsbroeken aan de beurt. Om het wat leuker en gemakkelijk te maken koppel ik er gelijk een interactief vergelijkend waren onderzoek aan vast. :wink: Wellicht hebben anderen er dan ook wat aan.

- Wat vind jij de beste fietsbroek?
- Waarom?

- Zitten er rubber of siliconen grips in?
- Verdampt het zweet snel uit de zeem? Of heb je de hele dag een klamme pamper aan?
Goed/uitstekend: Gore >prijzig
Goed : Ultima /Vaudee >midprice
redelijk : Gonso > goedkoop

Volgens mij allemaal siliconengrippers.



Ben
Dank je Ben - heb je de damesbroeken zelf getest? Of heb je het nu over de mannelijke variant? :D
Mijn favorieten zijn een Ultima Bliss zonder leggrippers en een Gore Power mét.
Deze broeken hebben fijne, niet zweterige zemen. De Gore broek is redelijk dun met mesh zijpanelen, prima voor warme dagen.
De broeken zijn gemakkelijk te wassen en sneldrogend.
Ik vind broeken kopen nog steeds een gok. Merken vinden het nodig om regelmatig weer een nieuwe zeem uit te vinden, waardoor ik steeds weer het wiel opnieuw moet uitvinden. Volgens mij is het erg persoonlijk en is duurder niet persé beter. Zo zit een dure Gore fietsbroek mij bij nader inzien voor geen meter. Mijn huidige favorieten zijn een Nalini en een Odlo. Beide met siliconen grips en ook geschikt voor warm weer. Ook wel positieve ervaringen met Gonso gehad.
Ik heb ook eens zo'n dure Assos broek gekocht, omdat ik ook altijd op zoek ben naar een echt goede broek. Mega-dikke zeem zit daar in. Ik kan de broek toch niet echt waarderen.

Tot nu zit een Vaude broek me nog altijd prima, ik vind zonder grip met brede band toch wel fijn. De zeem zou nog wel wat meer mogen ademen.

Het is jammer, dat het duur 'testen' is, omdat je er toch altijd een moet kopen en er een paar goede ritten op moet rijden. Dus terugbrengen zit er niet echt in. :) :shock:
Idem hier..een dure icebreaker fietsbroek gekocht met megadik zeem, denk je dat zal lekker fietsen.....niet want het is een broeierige broek :shock:

De vaude fietsbroeken die je 'krijgt' bij de overbroeken vind ik heel fijn.
Bij mij is Gore favoriet.

Ik heb vroeger ook wel eens een Vaude gehad, die was alleen voor mij wat aan de korte kant maar ik ben dan ook geen kleintje.

Groetjes,

An
Even gevraagd hier, TanteGerrit zegt dat ze niet erg kieskeurig is maar dat haar huidige Castelli prima voldoet.
Kijk ook eens naar Craft, heeft heerlijke broeken.
En de eerder genoemde vaudeville binnenbroeken vind ik nou juist niets, veel te kort pijpen en weinig model.
Maar je zal toch met een lijstje naar de winkel moeten en ze zelf moeten voelen en passen want fietsbroeken kan je niet vanachter de laptop kopen.
Koop al jaren blindelings dezelfde fietsbroek.

Gore Bike Wear, Contest Lady (is nu de nieuwe variant).
Ook lange broek van hetzelfde merk.


Groetjes
Marianne schreef:Kijk ook eens naar Craft, heeft heerlijke broeken.
Helemaal mee eens. Ik heb meerdere kledingstukken van Craft, van hardloopshirts, tot fietsbroeken, tot een muts en een fietsjas met windstopper. Tot nu toe is het nog nooit tegengevallen. Het past goed, het is gemaakt van fijn materiaal, en ook na vele malen uitwassen blijft het goed. Goedkoop is het niet, maar het gaat jaren mee, dus wat is dan duur?
Marianne schreef:Maar je zal toch met een lijstje naar de winkel moeten en ze zelf moeten voelen en passen want fietsbroeken kan je niet vanachter de laptop kopen.
Jammer :wink:


O ja over de grips..
Ik ben erbij vergeten te zeggen dat ik eigenlijk niet tegen siliconen grips kan. Die veroorzaken een soort verbrandingen bij me.
Ohja, ik raad ook aan om niet alleen maar dezelfde broek mee te nemen.

Als je namelijk ergens irritatie hebt, dan is het fijn als je van broek kunt wisselen met net een iets andere pasvorm.
Mijn meest favoriete broek is die van assos, maar gezien de hoge prijs gebruik ik die alleen voor de langere afstanden, dus niet woon/werk. Voorheen vond ik de fietsbroek van Vaude lekker zitten, maar ze hebben het model aangepast waardoor hij nu niet meer bevalt. Nu fiets ik met een Ultima uuline. Zit erg lekker, maar wel vrij strak elastiek bij de bovenbenen.
Is dat eigenlijk echt zo nodig, zo'n broek?

Ik fiets regelmatig voor woon-werkverkeer (ongeveer 100km/week), en heb nog nooit ergens last van gehad precies.
Als je ondergoed zonder naden gebruikt, ben je dan niet even goed af?
Elke_83 schreef:Is dat eigenlijk echt zo nodig, zo'n broek?

Ik fiets regelmatig voor woon-werkverkeer (ongeveer 100km/week), en heb nog nooit ergens last van gehad precies.
Als je ondergoed zonder naden gebruikt, ben je dan niet even goed af?
Ik heb ook jaren ruim 100km per week gefietst. Vijf keer op en neer naar m'n werk, op iets meer dan 10km afstand. Dan is zo'n broek niet nodig. Maar ga je op een zondagmiddag 100km aan 1 stuk fietsen, dan is het wel fijn. Om niet te zeggen, noodzakelijk...
Henrie schreef:
Elke_83 schreef:Is dat eigenlijk echt zo nodig, zo'n broek?

Ik fiets regelmatig voor woon-werkverkeer (ongeveer 100km/week), en heb nog nooit ergens last van gehad precies.
Als je ondergoed zonder naden gebruikt, ben je dan niet even goed af?
Ik heb ook jaren ruim 100km per week gefietst. Vijf keer op en neer naar m'n werk, op iets meer dan 10km afstand. Dan is zo'n broek niet nodig. Maar ga je op een zondagmiddag 100km aan 1 stuk fietsen, dan is het wel fijn. Om niet te zeggen, noodzakelijk...
Hahaha,
Henrie in een damesfietsbroek :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Blanche schreef: O ja over de grips..
Ik ben erbij vergeten te zeggen dat ik eigenlijk niet tegen siliconen grips kan. Die veroorzaken een soort verbrandingen bij me.
Blanche,
Heb ik een paar jaar geleden ook last van gehad, een paar maanden later kon je nog zien waar de silliconen grips hadden gezeten :( . Eerst geprobeerd de grips eraf te halen, wat niet lukte, nu sla ik de onderkant van de pijpen, één keer naar binnen, en heb ik er geen last meer van, en kruipen de pijpen toch niet op. Misschien helpt dit jou ook.
groet, roosje
Hoi
Ik fiets al jaren duizenden km in gewoon hardloopbroekjes. ik doe er wel een superstrakke onderbroek onder en heb nooit zadelpijn (ook geen superdikke kussentjes aan het lijf, maatje 36) Ik ben het jaren geleden gewoon eens gaan proberen. Iets meer de rug krommen, heup naar voren en op het achterste bot meer zitten dan de rest.
gewoon eens proberen
Marjolein