Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camera(spulletjes) opbergen in fietstas? - Forum Wereldfietser

Camera(spulletjes) opbergen in fietstas?

Sinds kort heb ik een heel mooie filmuitrusting. Een Panasonic GH3, drie soorten microfoons, geheugenkaartjes, 2 xterne opslag en een GoPro. Omdat ik geen stuurtas meer mee wil op reis, ben ik op zoek naar een goede en veilige manier om mijn spullen compact, licht maar ook goed beschermd in mijn fietstas op te bergen. Maar alle cameratassen die ik tegenkom zijn al snel groot en zwaar.

Hoe bergen andere fietsers hun camera spullen op zonder stuurtas?
Hoe groot is die camera en bijbehorende spulletjes? misschien is een 'toptube' tas iets? Wat kleiner, eenvoudige bevestiging en je kunt er goed bij, ik gebruik het voor een (compact) camera en geld/etc,

http://www.topeak.com/products/Top%20Tube%20Bags
Dank je Mattie maar das dan net weer te klein.
Ik heb minimaal 30x20x12 nodig om alles compact op te bergen.
Met veel kleine spulletjes zoals geheugenkaartjes ed die ook hun eigen plekje nodig hebben. Zoiets dus maar als het kan lichter.
Ortlieb camera-inzet (voor stuurtas) boven in je low-rider tas ?

grtn Roel
Ja Roel Daar heb ik aan gedacht maar ik zoek naar iets dat sluit en met meerdere opbergvakjes. Ben bang dat ik de kleine losse spulletjes anders kwijtraak.
Ik zou kijken naar een lenscase. Dit zijn houders voor grote zoomlenzen.
Ik gebruik er bijvoorbeeld 1 voor mijn 150-500mm lens. Als je dan de losse spulletjes even in een zakdoek wikkelt kast alles er netjes in en kan het als 1 pakket in je fietstas. Een goed adres is Cameranu in Urk. (heben ook een zeer goede webshop)
Ik heb een Ortlieb Shuttle die ik soms gebruik (wel erg zwaar, maar wel leuk en rolbaar). Maar de laatste reis door India gebruiken Carla en ik een Racktime Trunk It. In de Trunk It zit alles dat wij snel nodig hebben (Canon XF100, hoofdtelefoon, doekjes, klein statief. reserve accupack)
De draadloze microfoons, beltpack, richtmicrofoons, accupacks, laders, lenzen enzovoort zitten in een fietstas.
Blanche schreef:... Maar alle cameratassen die ik tegenkom zijn al snel groot en zwaar..
Eric Schuijt schreef:Ik heb een Ortlieb Shuttle die ik soms gebruik... Maar de laatste reis door India gebruiken Carla en ik een Racktime Trunk It...
Prachtig Eric! Probeer je me nu duidelijk te maken dat er nog zwaardere opberg systemen voor een camera bestaan dan die ik al gezien heb? Ik wilde eigenlijk naar iets lichters met dit draadje :wink:
Hoi Blanche,

Ik heb het binnenwerk van een cameratas die toch bijna versleten was gemodificeerd tot een inzettas. Paste zowel in m'n stuurtas (die ik eigenlijk te groot vind) maar meestal had ik de inzettas in een voortas zitten. Het geval ziet er niet uit maar het heeft m'n cameraspul wel heel gehouden.

Wat ik me ook kan voorstellen is dat een brillenkoker/ etui handig is voor wat kleiner spul, bijvoorbeeld je microfoons. Mijn ervaring is dat het handiger is om een aantal kleine pakketjes te hebben i.p.v. één groot pakket.
De brillenkoker die we bij onze opticien kregen is trouwens volgens mij helemaal geen echte brillenkoker maar een koker voor boortjes ofzo. Heel sterk.

Ik zal e.e.a. wel meenemen.
http://www.lowepro.com/intl
Heeft Lowe Pro niets iets geschikts in hun uitgebreide, relatief prijzige assortiment? En anders naar de Blokker om wat plastic bakjes in elkaar te knutselen en op te vullen met zelf op maat geknipt schuimrubber?
Helaas, Blanche, ik kan jouw vraag niet beantwoorden, want ik gebruik nu juist wel een stuurtas.
Ik zou niet zonder kunnen tijdens een reis.
Een kathedraal of tempel bezoeken, met mijn billen boven een poepdoos hangen, een stukkie lopen naar een waterval: ik klik mijn stuurtas even van mijn stuur af en de meest waardevolle spullen en papieren heb ik altijd bij me.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. :wink:
Een zadeltas misschien?
In een voortas zou ik niet doen: voortassen rammelen een stuk hader dan achtertassen.
Leon

Ps Panasonic GH3 8)
Hoi Blanche, ik gebruik sinds kort deze http://store.lowepro.com/sling-bags/pho ... ing-100-aw Binnenin zit een zakje met rits waar je kleine spulletjes in kwijt kunt. Mijn statief past ook in de tas (ingeklapt 42cm) Maar je kan deze ook eraan bevestigen. Er zit ook een regenhoes bij. Ik vind de tas comfortabel dragen op de rug, schouder alhoewel ik deze uiteraard niet de hele dag op mijn rug heb. Hij ligt ook wel op de bagagedrager op mijn tent onder mijn netje. In de tas zit naast mijn statief ook mijn telezoomlens en mijn verrekijker. Het lijkt mij dat jouw microfoons prima in de tas passen. Mijn camera met lens + extra primelens zit dan aan de zijkant. Overigens past mijn telezooms met camera ook in de zijkant van de tas.

Hiervoor had ik alles in mijn linkervoortas, maar mijn voortassen gebruik ik nu als achtertassen, en ik was op zoek naar een tas die ik ook naast de fietsvakantie kan gebruiken (voor dagelijks gebruik), dus vandaar dat ik nu hiervoor heb gekozen.
Hoi Blanche,

Als je ze voor je kleinere spullen kunt gebruiken, mag je mijn gepolsterde lens-cases hebben. Buitenmaten: 17x 11,5x11,5 cm en 21x11x11 cm
Roel
@Fytser Lief van je Roel - we skypen er vannavond even over zoals afgesproken!

@Maarten en Line - Ja neem hem tijdens ons fietsweekendje. Ben erg benieuwd.


@AlleAnderen - Wow bedankt voor alle antwoorden! Er zitten veel suggesties tussen die ik met googelen nog niet tegengekomen was. Ga ze allemaal bekijken en op deze manier komt de meest geschikte vanzelf