Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pijnlijke hiel bij ligfietsen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Pijnlijke hiel bij ligfietsen

Ik fiets al enige tijd 'lig' en gebruik geen klik pedalen. Heb dus ook geen speciale fietsschoenen nodig. Gaat prima met gewone schoenen, of, zoals zomers, gewone teva's.
Fiets ook eens met gewone schoenen, dan weet je meteen of het aan de beweging of de schoenen ligt.
Mvrgr Erik
Leon schreef:
PietV schreef:Liggend of zittend rijden maakt niets uit.
Wel eens met een ligfiets tegen een helling van 10% opgefietst?
Dat hebben er meer gedacht.

Walter
erikheijn schreef:Ik fiets al enige tijd 'lig' en gebruik geen klik pedalen. Heb dus ook geen speciale fietsschoenen nodig. Gaat prima met gewone schoenen, of, zoals zomers, gewone teva's.
Fiets ook eens met gewone schoenen, dan weet je meteen of het aan de beweging of de schoenen ligt.
Mvrgr Erik
Hoi Erik, heb in het begin met gewone schoenen gefietst, maar dat waren mijn Lowa wandelschoenen en die hebben ook zo'n hoge hiel. Het lijkt wel of alle sportschoenen dat tegenwoordig hebben. Daarmee had ik dezelfde klachten. Ik weet zeker dat het van de hiel komt en niet van "intern". De huid wordt op die plek ook rood en geschaafd. Zodra de schoenen uit zijn, heb ik de klacht ook niet meer. Maar ik wil niet meer fietsen zonder klikpedalen. Vindt het toch fijner dat mijn voeten op de trappers vast zitten bij overgang over onregelmatigheden in het wegdek zoals boomwortels, Flevolandse wildroosters (die op de Veluwe zijn beter!) en kuilen e.d.
Fietssandalen?!

Renaat