Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tempoverschil met partner - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

tempoverschil met partner

ankeric schreef: Want ik hoop echt dat andere mensen dat niet als eerste proefrit gaan rijden met die snelheid.
Dat ben ik van harte met je eens. We hadden in ons geval al best aardig wat op een fiets gezeten en andere evenwichtssporten gedaan (lees: van jongs af aan), maar niet op een tandem.
Leon
Tandemrijders: Stuurman en stoker, toch? Wie van beide kapitein is, mogen jullie zelf uitzoeken. ;-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tandem_(fiets)
"De voorrijder wordt captain genoemd en de achterrijder stoker. Dit zijn ook de Engelse benamingen".
Ook op de site van de tandemclub kom ik deze benaming tegen.
Ik weet niet wat de huidige status is in correct man/vrouw taalgebruik. Stuurman/Stuurvrouw/Bestuurder?
Ooit is "timmer" voorgesteld voor een vrouwelijke timmerman.
Het gebruik van "captain" en "stoker" voorkomt deze problemen.
ankeric schreef:De voorrijder wordt captain genoemd en de achterrijder stoker.
Als het er om gaat om iets uit te leggen zijn voorrijder en achterrijder kennelijk wel erg duidelijke termen. Zelfs een ontzettende nitwit zou die meteen begrijpen. Van mijn part maken ze die termen officieel.
Leon
Leon schreef:
ankeric schreef:De voorrijder wordt captain genoemd
Maar de voorrijder is degene die in een groepje voorop rijdt, het tempo bepaalt en de route weet. Bij een rugaanrug tandem is het simpel,dan heb je een piloot en een staartschutter ;)
ankeric schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Tandem_(fiets)
"De voorrijder wordt captain genoemd en de achterrijder stoker. Dit zijn ook de Engelse benamingen".
Ook op de site van de tandemclub kom ik deze benaming tegen.
Ik weet niet wat de huidige status is in correct man/vrouw taalgebruik. Stuurman/Stuurvrouw/Bestuurder?
Ooit is "timmer" voorgesteld voor een vrouwelijke timmerman.
Het gebruik van "captain" en "stoker" voorkomt deze problemen.
Een stookster zou ik ook echt niet achter mij willen hebben op de tandem :lol:
Bob ten Have schreef: Een stookster zou ik ook echt niet achter mij willen hebben op de tandem :lol:
Volgens Shimano kan het nog erger:

Afbeelding
:D