Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transavia weer naar Sevilla - Forum Wereldfietser

Transavia weer naar Sevilla

Na enige jaren onderbreking gaat Transavia vanaf april weer vanaf Schiphol op Sevilla vliegen. Drie keer per week: met uitzondering in de maand juli.
Een alternatief dus voor die verschrikkelijke scanner op de luchthaven van Málaga.
Over Andalusie ben ik in hier geval heel enthousiast. Prachtige stad Malaga en ook Ronda, Arcos de la Frontera om er een paar te noemen. En verder biedt Spanje alles wat je hartje begeert. Ik had er mooi weer, zon 15 -22 graden, heerlijk. Over het fietstransport van Transavia overigens geen klachten hoor.
bert sitters schreef:Na enige jaren onderbreking gaat Transavia vanaf april weer vanaf Schiphol op Sevilla vliegen. Drie keer per week: met uitzondering in de maand juli.
Een alternatief dus voor die verschrikkelijke scanner op de luchthaven van Málaga.
Is de scanner in Sevilla dan groter?
Ronald van der Perk schreef:
bert sitters schreef:Na enige jaren onderbreking gaat Transavia vanaf april weer vanaf Schiphol op Sevilla vliegen. Drie keer per week: met uitzondering in de maand juli.
Een alternatief dus voor die verschrikkelijke scanner op de luchthaven van Málaga.
Is de scanner in Sevilla dan groter?
Ja!
Eh als mijn fiets weer is gerepareerd, ga ik hem wel proberen. :? :?
Ook op de luchthavens van Girona, Barcelona en València had ik géén problemen met de scanner.
Bert (of anderen),
is het mogelijk om per fiets het vliegveld van Sevilla te bereiken?
Ïk zie alleen snelwegen die kant op gaan.
Rob,

Als je bij het vliegveld via het viaduct naar de andere kant vd snelweg gaat kom je op een gravelweg terecht die evenwijdig aan de snelweg loopt. Hierover kan je met een beetje gepuzzel richting de stad komen. Kijk maar even op Google.
Veel plezier,

Marianne
Marianne,

Bedankt voor het meedenken!
Die gravelweg heb ik gezien in Google Earth, maar daar kom je alleen wanneer je van het vliegveld via het viaduct naar het centrum gaat. Wij willen tzt juist van het centrum naar het vliegveld. Dan lijkt het er op dat je het laatste stuk naar het vliegveld tegen het verkeer in (dat de snelweg op gaat) via dat viaduct over de snelweg naar de andere kant moet, en dat lijkt me niet echt fijn. Ik vraag me daarom af of er misschien een andere mogelijkheid is.

Rob
Rob,

Wij hebben de route ook gebruikt om naar het vliegveld toe te gaan. Het stukje over de snelweg is volgens mij 2-richtingsverkeer. Je kan daar nl met de auto de snelweg op en af. Ik kan me geen bloedstollende acties herinneren.
Bedankt Marianne, dit helpt me weer een stukje verder met het voorbereiden van onze route voor komend jaar: Alicante-Almeria-Granada-Ronda-Cadiz-Sevilla
Je mag gewoon over de snelweg tot aan het vliegveld fietsen.

Peter.
Je kunt tot ongeveer 1 km voor de afslag naar de luchthaven over ventwegen langs de Avenida Kansas City en de Autovía fietsen. Daar waar ooit camping Sevilla was. De laatste km kun je op de brede vluchtstrook van de Autovía fietsen. Niet ideaal, maar het mag wel.

In Sevilla zelf zijn groene fietspaden en fietsstroken. Let op voor vallende sinaasappeltjes.

Op 1 juli is de laatste Transavia-vlucht in de zomer. In juli en augustus vliegt Transavia niet op Sevilla.
Gisteren terug gekomen vanuit Sevilla,via een klein stukje fietsen over de autoroute is de luchthaven prima te bereiken
Anders is het met de scan op de luchthaven, dat is nog steeds een puinhoop.
Fiets van mijn vrouw moest voorwiel eruit en de hoes met label ook .alles ging los van elkaar de bagagekelder in, kreeg geen gelegenheid om het weer in elkaar te zetten.
Mijn fiets paste gelukkig net wel.
Tot onze opluchting bleek op Schiphol alles weer goed aangekomen te zijn.
Overigens wel een paar weekjes heerlijk gefietst in het grensgebied tussen Portugal en Spanje.

Dirk
dik5 schreef:Gisteren terug gekomen vanuit Sevilla,via een klein stukje fietsen over de autoroute is de luchthaven prima te bekijken
Anders is het met de scan op de luchthaven, dat is nog steeds een puinhoop.
Fiets van mijn vrouw moest voorwiel eruit en de hoes met label ook .alles ging los van elkaar de bagagekelder in, kreeg geen gelegenheid om het weer in elkaar te zetten.
Mijn fiets paste gelukkig net wel.
Tot onze opluchting bleek op Schiphol alles weer goed aangekomen te zijn.
Overigens wel een paar weekjes heerlijk gefietst in het grensgebied tussen Portugal en Spanje.

Dirk
Dirk,
Wat is het verschil tussen jouw fiets en de fiets van je vrouw?
Hoe hoog is jouw fiets en de fiets van jouw vrouw?
Hoi die Bert ,
Ik heb een 26 inch en mijn vrouw een 28 inch, dat maakte precies het verschil, zodat mijn fiets diagonaal door de scan paste.
Overigens is mijn ervaring dat je erg afhankelijk bent van de nukken en de vaardigheid van de Engelse taal van het dan aanwezige personeel.
Bovendien was de vlucht ruim 2 uur vertraagt zodat ze alle gelegenheid hadden om ¨moeilijk¨ te doen

Er was nog een Nederlandse fietser die ongeveer dezelfde problemen had. Zijn fietsdoos van Koga mocht niet mee naar de bagageruimte omdat deze te groot was.Gelukkig stonden er nog bergen andere dozen.Ook zijn wiel moest eruit
Toen wij geland waren op Schiphol zagen we door ons raampje hoe de fietsen ¨gelost¨ werden: boven op elkaar(3 stuks) gekwakt op een kar
Gelukkig geen schade