Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohlof en Belt - Forum Wereldfietser

Rohlof en Belt

Hallo,

Binnenkort ga ik naar Rome met mijn Koga met Belt en Rohloff en ik ben niet zo heel technisch. Ik vroeg me af of iemand in de omgeving van Eindhoven mij misschien het volgende zou kunnen demonstreren:
- riem strakker leggen
- riem verwisselen (hoop het niet)
- achterwiel eruit om andere band erop te leggen
- frame openmaken

Trouwens moet ik een reserve riem meenemen?

Graag hoor ik van jullie,

geoffrey
geoffreyvandermaat schreef: Ik vroeg me af of iemand in de omgeving van Eindhoven mij misschien het volgende zou kunnen demonstreren:
:o :o :?: :?:
De fietsenmaker waar je je fiets gekocht hebt?
Hoi Sjef,

voor het spannen van de riem kun je ook hier kijken: http://www.vakantiefietser.nl/praktisch ... asignature

En je bent weer van harte bij ons welkom.
Hoi erik,

Ben niet in de buurt de komende weken, maar ms doe ik een tochie adam als test. In ieder geval bedankt voor het aanbod!!
Grts sjef
??

Als je fiets een beurt en een check-up heeft gehad bij je fietsenmaker mag je er in het algemeen van uit gaan dat je de reis naar Rome zonder grote problemen kunt fietsen.

Een belt gaat gemiddeld 10000 km mee. Wellicht wel 15000, maar dat hangt van jou af.
Ik zou op een lange tocht altijd een reserveriem meenemen. Die dingen zijn nog lang niet overal verkrijgbaar dus mocht die van jou om wat voor reden dan ook vroegtijdig de geest geven dan hoef je niet een kleine week te wachten tot de post een nieuwe aflevert in het doodsaaie gehucht waar je gestrand bent. Voor het gewicht hoef je het niet te laten, het enige lastige eraan is dat er geen knik in de riem mag komen. Inpakken met beleid dus.