Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 85 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Leon schreef:
Travelmaster schreef:Het grootste struikelblok waar ik tegenaanloop is het volume van mijn synthetische slaapzak: die vult (in z'n compressiezak) makkelijk een achtertas. ... toch nog maar eens kijken naar zo'n donzen cumulus.
Dat lijkt me dus investeringsitem nummer 1.
Leon
Dat lijkt mij dus ook:). Maar soms moet je het thuisfront ook nog even overtuigen he. Wij zijn meer van het synthetische wegens het meer hufterproof karakter ervan. Als ik echter zie dat zo'n beetje iederéén hier dons gebruikt... moet ik het ook kunnen.
Beste mensen,

Graag on-topic blijven. Dit draadje gaat over foto's van je vakantiefiets.
Voor vakantie en fietservaringen uitwisselen graag een ander draadje openen.

Bedankt.


Hans
HansvanderVeeke schreef:Beste mensen,

Graag on-topic blijven. Dit draadje gaat over foto's van je vakantiefiets.
Voor vakantie en fietservaringen uitwisselen graag een ander draadje openen.

Bedankt.


Hans
Sorry, komt goed :oops: !
Xyuny schreef: Afbeelding
Stoere tassen! Zelf gemaakt? Knap gedaan!
audrey schreef: Stoere tassen! Zelf gemaakt? Knap gedaan!
Inderdaad, Bedankt. Misschien post ik - indien gewenst - nog meer detailfoto's op het topic dat ik daartoe opende enige maanden geleden.
en ik maar denken dat deze thread over foto's van vakantiefietsen ging? :D
Een vakantiefiets zonder bepaking is toch geen vakantiefiets?
Wim
Vakantiefiets is niet een voertuig met een eigen definitie. Hoofdwoord is vakantie. Volgens wikepedia: vakantie: een verblijf gedurende een periode van vijf of meer dagen met ten minste vier opeenvolgende overnachtingen niet in de eigen woning doorgebracht voor recreatieve doelen. Fiets volgens wikepedia. Fiets:een voertuig door spierkracht aangedreven. Kortom alle fietsen zijn ook vakantiefietsen, mits in de vakantie gereden.
Deze Gazelle fiets heeft me naar Rome gebracht.....

Afbeelding


..helaas braken er spaken onderweg, wat een reden was om het beestje in te ruilen voor een Koga ...... :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn eerste vakantiefiets. 2de hands gekocht in adelaide voor 50 australian dollars.
mijn zelfbouwprojektje ...
Afbeelding

gisteren eerste keer op gefietst, eerste rohloffervaring .... super !
tim1960 schreef:mijn zelfbouwprojektje ...
Afbeelding

gisteren eerste keer op gefietst, eerste rohloffervaring .... super !
Stoer apparaat in een mooie kleurstelling. Misschien een apart draadje waard, of is die er al?
tim1960 schreef:mijn zelfbouwprojektje ...
Afbeelding

gisteren eerste keer op gefietst, eerste rohloffervaring .... super !
Mooi! Wat voor frame is dit? Span je de ketting middels excenter?
tim1960 schreef:mijn zelfbouwprojektje ...
Afbeelding

gisteren eerste keer op gefietst, eerste rohloffervaring .... super !
Ziet er stoer uit! Ben wel nieuwsgierig naar het stuur wat je gebruikt en welke remgrepen je hebt gemonteerd.

De kabelloop van de Rohloff lijkt achter wel heel ruim te zijn, ben je niet bang dat je daarmee een keer ergens achter blijft haken? Of moeten de kabels nog ingekort worden?
Inderdaad heel stijlvol! Ik gok op een Velotraum frame.
movingaround schreef:Inderdaad heel stijlvol! Ik gok op een Velotraum frame.
Ik gok met je mee. Velotraum cross 7005 EX plus.
Frank
@ movingaround :
- frame is inderdaad een Velotraum 7005 EX Plus (alu) frame, superstijf.

@ matthie :
- spannen ketting gebeurt idd. middels een EBB

@ maarten :
- stuur is en Salsa Sparrow (black), kan ook omgekeerd gemonteerd worden. Heb het inmiddels met (zwart) stuurlint omwonden, is iets comfortabeler bij andere houdingen dan op stuurgrepen.
- remgrepen : eenvoudige zwarte (retro) remgrepen
- kabelloop Rohloff : is niet zo heel ruim gemonteerd, hoewel ik misschien nog wel enkele centimeters over heb, maar de kabels lopen heel soepel. Ze zijn ook met een tie-rap aan de binnenkant van de bagagedrager vastgemaakt + ook nog eens aan het frame op de plaats van de v-brake nokken. Denk niet dat ik er ergens mee zal achter haken.
- stuur later wel enkele detailfoto's.

@ verdere specificaties voor de liefhebbers :
- Ritchey stuur- en zadelpen
- Brooks B17 Select zadel
- Brooks handgrepen
- Avid BB 7 (road) remmen
- Rohloff naaf zwart achter + 17 t tandwiel + DT 350 voor
- Sugino XD cranks + TA 36t kettingblad + Shimano UN BB55
- Tubus bagagedrager V+ A : wel enkele kleine aanpassingen aan de bagagedragers (en bevestigingspunten) moeten maken, wegens "breedte" van de Avid BB 7 remmen.
Oh, ik ben er zo blij mee!! Komende 2 1/2 week beetje inrijden, dan op vakantie, nog niet met bepakking, vanuit standplaats/camping rondjes toeren en als alles goed gaat 16 juli een mini vakantie in Nederland via natuurkampeerterreinen ea naar de Holterberg, alwaar mijn lief en broer me het weekend komen vergezellen en we met de bus (ons campertje) weer naar huis gaan. Hond Sien gaat mee in de kar. En af en toe mag ze meehollen, los als kan, springer is afgekeurd, heb vandaag de walkydog besteld, hopelijk bevalt die beter. Echte vakantiefoto's volgen dus later.
Afbeelding
he jammer, het lukt me als digibeet niet om plaatje te laten zien... wordt vervolgd, het wel een link geworden, ga kijken of jullie die wel kunnen zien/bekijken, anders mag dit berichtje wel weg en probeer ik het later nog eens met hulp van :)
Ik had hem hier deze winter al een keer laten zien, maar inmiddels is-ie ook echt op vakantie geweest.
Een maand geleden op een rondje, uhm, Nederland:
Afbeelding

En omdat ik de hele reis geen oude muur ben tegengekomen om hem netjes tegen te fotograferen ben ik het afgelopen weekend nog maar een keer op pad geweest...
Afbeelding

Om ruimte te maken voor twee bidons had ik voor m'n vakantie houders vastgemaakt met slangklemmen. Afgelopen weekend miste ik de tweede toch wel een beetje, maar met minder zooi in de achtertassen was er daar nog wel ruimte voor een waterzak (en m'n pompje).

Single-speed in Nederland gaat prima, maar nu ik de 12 provincies gehad heb wil ik eigenlijk wel level up, dus ik ben bezig met een derailleurfiets voor uitstapjes voorbij de landsgrenzen...
urje schreef: Afbeelding
Als fietstoerist gaat er maar weinig boven de lijn Kalenberg-Nederland-Muggenbeet-Dwargracht-Jonen, schitterend gebied, ook voor een singlespeed.
Heb je al eens een Camelbak in rugzak of frametas overwogen? Scheelt weer wat gewicht op je achterdrager. Kun je meteen ook je pompje en andere gadget aan je bovenbuis opbergen ;). Mooi retro lampje overigens, althans zo lijkt het op die kleine foto. En heb je genoeg handruimte voor je remmen met die stuurtas?