Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gastankje - Forum Wereldfietser

gastankje

weet er iemand waar ik een gastankje met ventiel kan kopen in oostenrijk,in de buurt van Melk of Wien,of hoe ik ergens op een website in die steden kan komen van een outdoorshop.
Mvg.
Wat voor type gastankje met ventiel? CampinGaz of de schroefsluiting (Lindall-ventiel)?
Voor een outdoorwinkel in Wenen kun je ook Googelen.
het is een optimus crux,schroefdraad met ventiel,googelen ja maar kan tot nu toe niets vinden,
Als gewicht niet zo belangrijk is kun je een adapter kopen voor prikblikjes. Goedkoper gas en beter verkrijgbaar.

http://www.edelrid.de/sports/produkte/c ... apter.html

Piet.
Klik anders eens op dat rode woordje "Googelen" in mijn vorige post. Dan vindt je er al 4 in het centrum en 3 buiten het centrum. Allemaal met website en al. Soms ook met foto's van hoe het binnen in de winkel er uitziet.

Je aansluiting is standaard, dus daarvoor zouden ze bij ieder van die 7 winkels blikjes moeten hebben. Dus geen noodzaak voor een adapter, al is dat natuurlijk altijd een optie als dat je voorkeur heeft.
Nadeel van het gas-type in die prikblikjes is wel dat het bij de huidige temperaturen minder efficiënt brandt. De schroefblikjes die je nu nodig hebt zijn meestal gevuld met een mengsel van verschillende gassen welke ook bij lagere temperaturen goed brandt.
robertjan,

bedankt voor de info,uiteraard zullen ze daar wel ergens te vinden zijn,heb enkele adressen doorgegeven aan mijn fietsmaatjes,en zie nu ook dat ze in Bratislava te verkrijgen zijn op amper 2 km van de route.
merci