Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tanken benzine voor brander - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tanken benzine voor brander

peterkd40 schreef:Volgens de man in de outdoorshop heeft de Coleman 442-700E 7 branduren per volle tank.
Dat is per liter neem ik aan? Overigens lees ik net dat 2 uur per tank toch wel de tijd is.
DeFietsreiziger schreef:
peterkd40 schreef:Volgens de man in de outdoorshop heeft de Coleman 442-700E 7 branduren per volle tank.
Dat is per liter neem ik aan? Overigens lees ik net dat 2 uur per tank toch wel de tijd is.
Hangt gewoon veel vanaf je sort brandstof en hoe vaak je het aan en uitzet, wat je kookt, of je het op tijd uitzet dat de nabranden goed genut wordt etc etc.
DeFietsreiziger schreef:Wat is met benzine een beetje het verbruik per week?
Wij gebruiken met 2 personen 100 ml per dag: 's ochtends thee/koffie+thermosfles, 's middags vaak even cup-a-soup, warme maaltijd van verse ingediënten, dus vrij uitgebreid, met twee pannen na elkaar en later nogmaals een flinke pan voor thee.

Tanken is inderdaad eerst kijken welke pomp vrij is, dan pas aankomen, meteen (< 10 sec) tanken en daarna vragen :lol: Het is me nog altijd gelukt, in Duitsland eens met gemopper.
In Spanje vorig jaar (1x) was geen probleem; hoe kleiner het tankstation hoe minder problemen uiteraard.

Leon
Leon schreef:Tanken is inderdaad eerst kijken welke pomp vrij is, dan pas aankomen, meteen (< 10 sec) tanken en daarna vragen :lol: Het is me nog altijd gelukt, in Duitsland eens met gemopper.
In Spanje vorig jaar (1x) was geen probleem; hoe kleiner het tankstation hoe minder problemen uiteraard.
30 jaar geleden, eerste buitenlandse fietsvakantie, in Frankrijk: één keer geweigerd. We waren toen ook nog groentjes die ons lieten afbluffen; 8)

Vorig jaar in Engeland kwam de pompbediende naar buiten rennen. Hij wilde onze fles zien. Want er komen regelmatig malloten op een fiets die benzine in een colafles vervoeren; :oops:

Verder vele grapjes, sommige zelfs leuk en veel vragen om uitleg.

Wel altijd dezelfde methode: Eric tanken, Anke staat dan al bij de kassa om te betalen.

Advies: ga niet in de hoek zitten waar de klappen vallen als je geen zin hebt in klappen. Jouw methode, Leon, daarvan kan ik me voorstellen dat deze juist de irritatie oproept die je wilt vermijden.
Maak je hier vooral niet druk om. Worst case scenario is dat je één pompje verder moet. Nou en?
ankeric schreef:Vorig jaar in Engeland kwam de pompbediende naar buiten rennen. Hij wilde onze fles zien. Want er komen regelmatig malloten op een fiets die benzine in een colafles vervoeren; :oops:
Er zijn landen waar ze een rij colaflessen gevuld met benzine of diesel gewoon een tankstation noemen :)
In voormalig Joegoslavië wordt je gewoon geholpen door de pompbediende hij vult zelfs de fles voor je, al gaat er door hun enthousiasme dan vaak wat over. Ik reken dan gewoon een liter af ondanks dat het net een halve is. Enige nadeel is dat je de brander een keer vaker schoon moet maken, en het iets langer duurt voordat de kop is opgewarmd.