Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waterdichte overtrek voor schoen - Forum Wereldfietser

waterdichte overtrek voor schoen

Hallo allen
Het zwakke punt tijdens mijn tochten in de regen, blijft de waterdichtheid van mijn schoenovertrekken. Momenteel heb ik "standaard" schoenovertrekken van het merk BBB. Na een tiental minuten in volle regen, stroomt het water echter naar binnen.

Iemand enige suggestie voor kwaliteitsvolle, 100% waterdichte schoenovertrekken?

bedankt!
Frank
Eerlijk gezegd heb ik ze in die afgelopen 30 jaar niet gevonden. Al zijn ze waterdicht dan nog komt het water van bovenaf erin. Heb me er maar bij neergelegd dat natte voeten geen probleem meer is. Kwestie van mind-set. Niet het meest comfortable antwoord voor je, sorry 8)
+1 Ik gebruik nu zomers sandalen (Keen commuter), dus water niet tegenhouden maar er gewoon door laten lopen, beetje Zen, meegeven met de kracht van de stroom....

Ben
Zolang je geen combinatie regenbroek/waterdichte overschoen gebruikt zal je natte voeten krijgen omdat het water langs je benen naar beneden stroomt.
Geen suggestie voor overtrekken, maar zelf gebruik ik een (luxe) regenpak en waterdichte sokken van SealSkinz. Nergens last van, ook niet urenlang in de stromende regen.
Ik gebruik ze ook(Shimano) maar toch natte voeten...oorzaak: het water komt nu via de spd-plaatjes naar binnen :evil: .
of een combinatie van goretex fietsschoenen, regenbroek en lichtgewicht gamaschen?

Op deze website staan een paar compacte uitvoeringen:
http://www.outdoortrends.de/ausruestung ... gamaschen/

Of nee, want dan moet je de schoenen uit doen, nee.. dat wordt 'm niet...
ik gebruik overschoenen van Rose

Afbeelding
http://www.rose.nl/artikel/rose-oversch ... aid:195724

Prima overschoenen ook voor het ATB'en en redelijk waterdicht.
Voeten blijven voldoende warm na langdurige regenbuien.
Waterdichte sokken? Werkt prima bij mij. In sandalen en in (berg)schoenen. Zorgt ervoor dat je aan het einde van de dag gewoon droge voeten hebt.

Sealskins heten ze, en ik gebruikte ze de afgelopen week in Schotland.

Gr H,
Waterdichte sokken, schoenen of overtrek: als je droge voeten wilt houden zxul je toch echt moeten zorgen dat het er niet van de bovenkant inloopt, dus: fietsbroek aan. Als het daar te warm voor is, is het ook niet erg als je voeten nat worden. Wel is het fijn als je daarna niet nog 5 dagen met natte schoenen rondloopt, dus voor mij ook sandalen en wel de Keen Commuter.
Droge voeten of warme voeten... dat is de vraag...

Met (dunne) neopreen sokjes in een stel sandalen blijven je voeten warm, ook al zijn ze nat!
Met succes gebruikt in IJsland :wink:
Of allebei! (Met waterdichte sokken.)
Smitty schreef:Droge voeten of warme voeten... dat is de vraag...

Met (dunne) neopreen sokjes in een stel sandalen blijven je voeten warm, ook al zijn ze nat!
Met succes gebruikt in IJsland :wink:
Correctie: blijven in ieder geval joúw voeten warm... :lol: ! Maar ik denk dat je best eens geluk kunt hebben, ik heb die dingen nog ergens liggen, voor zeekayakken gekocht ooit. Surfschoentjes als het ware.
Dank allen voor de nuttige tips!

Enige tijd terug zag ik op een fietsbeurs (Kortrijk, België) twee Chinese heren die een soort van waterdichte oversokken aanboden. De sokken waren groot genoeg om over je volledige schoen te trekken. Voor spd was er geen uitsparing voorzien....
Ze boden deze aan aan 30euro/paar en lieten je ze testen in een soort van aquarium.

Heeft hier toevallig iemand ervaring mee? :)

groeten,
Frank
De vraag is vooral of die dingen ademen. Een plastic zak om je schoenen houdt de regen ook buiten, maar het zweet kan dan met geen mogelijkheid weg.

En overschoenen en waterdichte sokken hebben natuurlijk alleen zin als de bovenzijde onder een regenbroek schuilgaat zodat daar geen water naar binnen gutst.
Ik heb 2 paar regenschoenen. Een paar Agu's van 25 jaar oud en stel lichtere Vaude regenschoenen. Beiden zijn waterdicht.