Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS track naar route naar track - Forum Wereldfietser

GPS track naar route naar track

Alles,

Ik gebruik mijn Garmin GPSMap62s met veel plezier en gebruik mapsource en winGDB3 als tools om routes en tracks mee te maken. Ik heb het volgende echter nog niet kunnen oplossen:

Ik heb een track die ik de ruw vind om op te navigeren en hierdoor wordt het hoogte profiel ook erg grillig omdat de track elke keer naast de weg uitkomt en hierdoor telkens hoogtelijnen overgaat die er niet zijn. De oplossing hiervoor is om de track om te zetten naar een route (en waar nodig te corrigeren om de routering naar de track te dwingen).
Hierna wil ik de routes weer terugzetten naar tracks omdat ik geen routeberekening wil door de gps (kans op weer andere routering dan bij mapsource). Dit omzetten kan met winGDB3 maar de track blijft grof en volgt niet de weg zoals de route dat doet. M.a.w ik wil dat winGDB3 moet meer trackpunten maakt om een hogere track resolutie te krijgen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groet,

Rogier
WinGDB3, optie 11 (gebruik dus alle route punten), zonder Filter naar 500 punten per track na filtering.

En/of gebruik BaseCamp. Minder goed dan met WinGDB3, maar ook hier kun je een track omzetten naar route.
Vervolgens kun je van een geopende route een track (spoor) maken en dan ook weer kiezen voor geen filtering.
super, dit is wat ik zocht!
In plaats van WinGDB3 kun je ook de opvolger RTWtool van JaVaWa gebruiken.

En je kunt hiermee ook makkelijk hoogtes toevoegen aan een route/track/waypoints.
RTWtool mist - correct me if I'm wrong - de optie om track om te zetten naar route. In automatie gaat dat veel sneller dan het handmatig natekenen van een track, zeker over grote afstand. Alleen de afwijkingen tussen oorspronkelijk track en berekende route vereisen nog enig corrigerend handwerk achteraf.
Daarom beschouw ik RTWtool vooralsnog niet als een volwaardige opvolger van WinGDB3.

Het omzetten van route naar track gaat uitstekend met BaseCamp, met uitzondering van het verwijderen van 'glitches'. Op dat punt hebben zowel WinGDB3 als RTWtool toegevoegde waarde.

WinGDB3 optie 15 (het toevoegen van extra viapunten aan een route om te voorkomen dat de route op de GPS afwijkt van de route in BaseCamp en om te voorkomen dat de GPS de route niet kan berekenen als de afstand tussen twee viapunten te groot is) is voor mij de meest gebruikte optie van WinGDB3. Ook deze functionaliteit ontbreekt vooralsnog binnen RTWtool. Correct me if I'm wrong.

Het toevoegen van een hoogteprofiel aan route/track kan óók vanuit BaseCamp en óók in combinatie met OFM.
ankeric schreef:RTWtool mist - correct me if I'm wrong - de optie om track om te zetten naar route. In automatie gaat dat veel sneller dan het handmatig natekenen van een track, zeker over grote afstand.
Wrong :) Je kunt zelfs filteren en splitsen en door de output weer als input te gebruiken meerdere bewerkingen achter elkaar laten uitvoeren. Zoals een track filteren, dan track van hoogt voorzien, dan track naar directe route (wel hoekmethode gebruiken bij filteren van directe routes).

ankeric schreef:WinGDB3 optie 15 (het toevoegen van extra viapunten aan een route om te voorkomen dat de route op de GPS afwijkt van de route in BaseCamp en om te voorkomen dat de GPS de route niet kan berekenen als de afstand tussen twee viapunten te groot is) is voor mij de meest gebruikte optie van WinGDB3. Ook deze functionaliteit ontbreekt vooralsnog binnen RTWtool. Correct me if I'm wrong.
Deze functie is inderdaad niet in RTWtool aanwezig (voorzover ik weet, maar wil je het echt wetne, vraag dan aan JaVaWa direct), maar doordat je in BaseCamp zelf de route al naloopt ben je dan eigenlijk al de vervanger, zeker bij OFM. En bij de moderne toestellen zoals de Oregon, Montana en GPSmap62 word de route 1 op 1 overgenomen en word er niet door het Outdoor toestel herberekend..

Maar dit is niet voor de Dakota en eTrex 20/30 door Garmin (nog) naar de toestellen gebracht. Ik verwacht ook niet dat dit gaat komen, ergens moet er verschil blijven voor hun in functies per apparaat.