Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kan dit? Schimano DH-3N72 - E-Werk - Powerchimp 4a - iPhone5 - Forum Wereldfietser

Kan dit? Schimano DH-3N72 - E-Werk - Powerchimp 4a - iPhone5

Graag zou ik van jullie expertise gebruik maken om te 'voorspellen' of deze combinatie kans van slagen heeft.
Schimano DH-3N72 - E-Werk - Powerchimp 4a - iPhone 5

De powerchimp 4a lijkt me geniaal qua dubbele functie en eenvoud. (ook qua prijs)
https://powertraveller.com/iwantsome/ar ... erchimp4a/
De vraag is. Kan hij laden en geladen worden te gelijk? Dus fungeren als buffer accu?
Kan de E-Werk hem laden?
Ik heb geen behoeft aan een zware powerbank. Doe alles met iPhone 5.

Bij voorbaat dank voor de feedback.
Het zou kunnen dat deze dat wel kan. Ik had gehoopt het zelfde te kunnen met mijn Varta lader maar bij Varta is het of laden of geladen worden. Niet tegelijk.
LexKo schreef:Graag zou ik van jullie expertise gebruik maken om te 'voorspellen' of deze combinatie kans van slagen heeft.
Schimano DH-3N72 - E-Werk - Powerchimp 4a - iPhone 5

De powerchimp 4a lijkt me geniaal qua dubbele functie en eenvoud. (ook qua prijs)
https://powertraveller.com/iwantsome/ar ... erchimp4a/
De vraag is. Kan hij laden en geladen worden te gelijk? Dus fungeren als buffer accu?
Kan de E-Werk hem laden?
Ik heb geen behoeft aan een zware powerbank. Doe alles met iPhone 5.

Bij voorbaat dank voor de feedback.
Alles wat neigt naar een intelligente lader krijgt het moeilijk om het ladingseinde te detecteren als de spanning frequent onderbroken wordt, zoals bij een naafdynamo
Op de fotos zie ik maar 1 in-/uitgang dus als buffer accu zal het waarschijnlijk niet lukken...
M-gineering heb je suggesties voor goede bufferaccu's als alternatief van de B&M?

Anders gesteld. Welke powerbanks kunnen ook fungeren als bufferaccu. Dus gelijk laden en geladen worden.
Wel eens gedacht aan de USB work van B&M Daar zit een kleine buffer accu in. De buffer houdt een GPS bij stilstand met je fiets nog ongeveer 10 minuten aan.

Ronald van der Perk
Vanuit een volle Biologic ReeCharge kon ik mijn HTC Legend 2/3 opladen. Is dat dan een idee?
Ik ving op de wandelgangen op dat in bergachtig gebied een dergelijke oplader niet voldoende is voor een iPhone. Een iPhone heeft een kleinere batterij dan de topmodellen Android-telefoons (want ook een kleiner scherm). Dan is een stopcontact-oplaadbare buffer dus wel noodzakelijk (en stopcontacten dus ook...).
ReinierLamers schreef:Vanuit een volle Biologic ReeCharge kon ik mijn HTC Legend 2/3 opladen. Is dat dan een idee?
Kan je hiermee laden tijdens het opladen? Zo ja, dan interessant.
LHTJoost schreef:
ReinierLamers schreef:Vanuit een volle Biologic ReeCharge kon ik mijn HTC Legend 2/3 opladen. Is dat dan een idee?
Kan je hiermee laden tijdens het opladen? Zo ja, dan interessant.
Ja. En hij kan zowel vanuit een stopcontact als vanaf je dynamo laden. Als je 's nachts een stopcontact hebt, plug je dus de ReeCharge in het stopcontact en je telefoon in de ReeCharge; dan zijn ze 's morgens allebei vol :)
ReinierLamers schreef:Vanuit een volle Biologic ReeCharge kon ik mijn HTC Legend 2/3 opladen. Is dat dan een idee?
Hoe kan dat? BiologicReeCharge heeft capaciteit van amper 1600 mAh. Batterij van HTC zal toch ook wel ongeveer hetzelfde zijn. Hoe kom je dan aan 2 tot 3 herladingen?
Grappig, ik las het als 1 herlading die maar tot tweederde van de capaciteit kwam (2/3)
keesm54 schreef:Grappig, ik las het als 1 herlading die maar tot tweederde van de capaciteit kwam (2/3)
Dat bedoelde ik ook. Ik kreeg die HTC Legend voor twee derde vol. Om het met alleen trapkracht als stroomvoorziening te doen, moest ik ook bewust ongebruikte functies van de telefoon uitzetten. De hele dag het scherm fel aan om altijd op je OSM-kaart te kunnen kijken was geen goed idee.