Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kaarthouder maken - Forum Wereldfietser

kaarthouder maken

hoi,

schets: in september maak ik mijn 1e fietsreis. Omdat ik eerst wil kijken of dit mij ligt, wil ik nog niet investeren in een volledige tassenset. Voorlopig heb ik twee Ortlieb achtertassen (die ik gebruik voor mijn woon-werkverkeer), dit is voldoende voor al mijn spullen indien gecombineerd met een Ortlieb drysack voor erbovenop die ik al heb.

Ik wil nog niet investeren in een stuurtas, noch in een kaarthouder (25€ voor een lapje plastiek met stangetjes krijg ik niet over mijn hart).

Vandaar de vraag: zijn hier mensen die zelf een kaarthouder hebben gemaakt? Zo ja, kunnen jullie een fotootje posten (zegt vaak meer dan tekst) dat toont hoe jullie dit bevestigen aan het stuur?

Ik ben aan het denken aan een uitegesneden stuk plywood (weet niet of dat de correcte naam is; van dat dun buigzaam hout van bij de doe-het-zelver) dat ik met tiewraps kan bevestigen aan het stuur/de stuurpen (enkele gaatjes in maken om de tiewraps door te kunnen steken), grootte 18x22 cm (boekje van Benjaminse moet erop passen). Daarover span ik een stuk stevig plastic van boven naar onder, vastnieten bovenaan, onderaan en aan 1 zijkant zodat het boekje er langs de andere kant kan onder geschoven worden.

Suggesties zijn altijd welkom!
Ik heb paar weken terug een kaarthouder gekocht in de decathlon voor 5 euro..

http://www.decathlon.be/kaartbeschermer-id_2404604.html

Kun je' niet voor maken denk ik:D

Groeten!
die had ik inderdaad heel graag gehad maar is niet meer beschikbaar
Zo'n zelfde kaarthouder heb ik 1 week geleden gezien bij de Wibra.
Heel herkenbaar..... toch heb ik uiteindelijk op marktplaats een simpel stuurtasje gekocht voor 10 euro. En ik moet zeggen dat het ook erg fijn was om wat spulletjes snel bij de hand te hebben.
gnorgel schreef:die had ik inderdaad heel graag gehad maar is niet meer beschikbaar
Nog steeds verkrijgbaar en op voorraad in Decathlon Kerkrade en Decathlon Best, zie: http://www.decathlon.nl/kaartbeschermer-id_2404604.html#
en dan klikken op "bekijk de voorraad in de winkel"
Jaren geleden deze kaarthouder gekocht en bevalt prima!

roosje
Afbeelding

Afbeelding

Ideaal, een papier klem op je stuurpen :D

zie chasing mailboxes blog voor meer details.
de papierklem-methode lijkt me iets te minimalistisch, toch als er wat wind staat of als je snelheid maakt. Maar heb via die link en wat verder googelen wel de Engelse term gevonden: cue sheet holder

via die term dit gevonden, ziet er niet moeilijk en stevig uit:
http://veloweb.ca/garage/make-a-handy-r ... et-holder/
Ik had een paar jaar geleden dit:
Afbeelding

Ik weet niet meer precies hoe het in elkaar zat, maar het was iets met een multomaphoesje, een deksel van een verfemmer waar de rand afgeknipt was achter de kaart voor de stevigheid, en postbode-elastieken om het aan de tas vast te maken. Heeft heel aardig gewerkt, ik moest alleen na een paar weken de elastieken vervangen. En het kostte niks.
Je kan ook online bestellen bij Decathlon