Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bidon met smaakje deel II - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Bidon met smaakje deel II

@ .tjoo]

kom ik jou dit jaar nog ergens tegen bij een brevet, een paar honder kilometer bewegen? :wink:

Trouwens ik gebruik Vaude en Magnum bidons, van kunststof met grote opening.

Henk

kunst en fietswerk
Tot 3 jaar geleden kocht ik bij AH of super de Boer aan het begin van het fietsseizoen 2 traytjes met Aquana water de kosten waren 0,90 cent per flesjes. Dit waren flessen van 0,75 liter en uitstekend geschikt om in de bidonhouder te gebruiken. Uitspoelen en weer vullen geen probleem en geen reuk en had je na een tijdje er genoeg van dan gooide ik ze weg en pakte weer een nieuwe. Helaas wordt deze formaat niet meer gemaakt door de Coca Cola company. Gelukkig had ik nog wat in voorraad maar helaas het einde komt in zicht. Ik het verleden heb ik een vergelijkbare maat ook eens gevonden in een Spaanse supermarkt maar kon deze afgelopen winter niet meer vinden toen ik in Spanje was.
Ook gezocht in Duitsland, Belgie en Frankrijk helaas moet ik toch weer over op de ouderwetse bidon.
Afbeelding
PierreS schreef:...in vervolg op de Bidon zit ik met een soort gelijke vraag.
Hier gaat het om de reisflesjes. Heb deze vanmiddag in handen gehad. Toen ik de dop losmaakte, kwam daar een geur van heb ik jou daar uit. De verkoper (die m.i.z. adviseur moet zijn) wist mij, na het gevraagd te hebben aan een andere collega, te vertellen dat ik de flesjes maar enkele dagen in een emmertje koffie moest leggen. Volgens mij is dat een vreemde oplossing.
Wie weet een betere oplossing...
Andere flesjes.
Zo'n geur lijkt me niet goed. Ik heb meerdere Nalgene flesjes gehad. Die zijn prima, maar na 10 à 15 jaar braken ze bij mij allemaal spontaan, dwz zonder iets van kracht uit te oefenen.
Ik heb ook flesjes waar o.a. lenzenvliestof in verkocht wordt, al de witte flesjes van de drogist zeg maar, die zijn me nog nooit door veroudering gebroken.
Leon
Ik heb een Camelbak bidon chill (met dubbele wand) http://www.waterflessenwinkel.nl/produc ... amelbak-2/ en een Lifebottle als reserve bidon. Allebei geïsoleerd omdat je vaak in de warmte/zon fietst. Als de Camelbak bidon op is (700ml) dan vul ik deze met de reserve roestvrijstalen geïsoleerde bidon. Altijd koud en lekker water en 1,4 liter bij. Wel af en toe stoppen om water over te gooien maar dat vind ik niet zo erg.

Afbeelding
AB schreef:Mooiste zou zijn om echt de onderkant van de frame-driehoek uit te vullen met een waterreservoir. Zijn daar geen oplossingen voor? Bijvoorbeeld een of andere plastic jerrycan die met een framewerkje te verbinden is aan de bidonhoudernokjes van de staande en liggende buis.

Beetje zoals dit:
Afbeelding
uit dit oude draadje
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =21&t=8168
Lijkt me dat bij dat soort hoeveelheden vloeistof in één tank het klotsen nogal een rol gaat spelen. Liever verdelen over meerdere, kleinere bidons.
henkfietst52 schreef:@ .tjoo]

kom ik jou dit jaar nog ergens tegen bij een brevet, een paar honder kilometer bewegen?
Jazeker! Ik zit met smart op nieuwe wielen te wachten, dan kan ik me weer in het peloton begeven. Je zult me bij de start moeten aanspreken, want ik verwacht, na een jaartje pauze, zeker niet met de snelle Henkies mee te karren.

De verhalen van vorige week over de tweehonderds van Maastricht en Merselo hebben fiks wat jaloezie gewekt. Prachtige omstandigheden, helemaal naar mijn zin!

Maar ergens tussen London en Edinburgh zul je ook wel een stempeltje of een bord eten van me kunnen krijgen, al weet ik nog niet waar ik gestationeerd zal worden.

.tsooJ
De meeste plastic bidons zijn van polytheen. Deze hebben vaak een nare lucht als ze nieuw zijn, sommige blijven stinken, ook na jaren gebruik. Dit geldt ook voor allerlei andere artikelen van het zelfde materiaal. Ik heb laatst 4 bidons van cannondale gekocht die van polypropeen zijn vervaardigd. Dit materiaal is eigenlijk veel geschikter voor voedsel. Een klein nadeel is dat het wat minder slagvast is dan polytheen.
Vieze luchtjes en/of schoonmaken gebruik ik een halve gebit pil voor.
Nachtje laten staan en klaar is Kees