Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maat bob yak quick release - Forum Wereldfietser

Maat bob yak quick release

Mijn fiets is 'geleend' nu ben ik de as kwijt van mijn bob yak kar.
Deze wil ik nieuw bestellen maar ik snap de maatvoering op internet niet kan kiezen uit: 140, 145 of 160mm Is dit de afstand tussen de vorken of buitenkant achtervork? Wil niet het verkeerde bestellen ze vragen er toch al voldoende voor :?
Alvast bedankt!
AK freak schreef:Mijn fiets is 'geleend' nu ben ik de as kwijt van mijn bob yak kar.
Deze wil ik nieuw bestellen maar ik snap de maatvoering op internet niet kan kiezen uit: 140, 145 of 160mm Is dit de afstand tussen de vorken of buitenkant achtervork? Wil niet het verkeerde bestellen ze vragen er toch al voldoende voor :?
Alvast bedankt!
140= racefiets (130mm +2 x 5 voor de padden), 145 is vakantiefiets, 160mm is tandem
Op de website van de fabrikant staat dit:
Available in three lengths to aid compatibility with almost any quick-release hub.
Standard 126.5 - 140mm
Tandem 145mm
Santana 160mm
Met dank maar dat wist ik al. Mijn vraag was waar deze maat voor staat is dit bijvoorbeeld de ruimte tussen de achtervork? Dan weet ik wat ik moet bestellen.
AK freak schreef:Met dank maar dat wist ik al. Mijn vraag was waar deze maat voor staat is dit bijvoorbeeld de ruimte tussen de achtervork? Dan weet ik wat ik moet bestellen.
140 is heel wat anders dan 126,5-140!

Bob yak geeft kennelijk de as inbouw breedte van het wiel op. En het is dus zo eenvoudig. Heb je een Santana? vast niet. Heb je een tandemachterwiel? Onwaarscheinlijk. Houden we de standaard as over
Nogmaals met dank, ik heb de info gevonden, het is de maat binnenkant vork. En dat wilde ik weten :D