Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 87 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3716 berichten
Matthie9000 schreef:
Pat schreef:Welkom bij de club! Er mogen best wat meer Fargo's in Nederland op de weg. Zelf heb ik mijn fargo met achterdrager en (voor)drager voor langere tochten. Voor het echte MTB werk gaat mij achetrdrager eraf.
Uiteindelijk wil ook een bikepacking setup met frametas en zadeltas voor wat kortere tochten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb eerder dit jaar de offroad tocht in Drenthe gereden met mijn Fargo en ga nu ook dit weekeinde naar Limburg met de WF. Het fietste heerlijk met het woodchipper stuur.

ride and smile
Patrick
Prachtig!! Mooie foto's! Ik zie dat je een paar dingen hebt aangepast, beviel het zadel+zadelpen niet? Ik ben benieuwd hoeveel ik kwijt kan in frame+zadel+toptube tas, als ik ervaringen heb zal ik ze op het forum zetten.
Ik heb mijn fargo zelf opgebouwd http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=18851- dus daarom ander zadel en geen thudbuster. Wel alles met SRAM afgemonteerd.

Patrick
Mr Hyde is al een keer langs gekomen, Nu winter Hyde :D Ik krijg er weer zin in 8)

Afbeelding
P1010433
AB schreef:
Matthie9000 schreef:Ik wilde al een tijdje een offroad 29er om naast gebruik als gewone mtb ook een goede offroad vakantiefiets te hebben, dat is uiteindelijk deze geworden:

Afbeelding

Eerste indruk op vooral singletrack in de omgeving hier: fun!

De dropbars (salsa woodchipper) bevallen ontzettend goed, voor een compacte bepakking heb ik naast de afgebeelde topeak toptube tas een bijpassende revelate/salsa frametas + revelate viscacha zadeltas gehaald bij singlespeed.nl; de fargo heeft natuurlijk ook gewoon ogen voor een (achter)drager dus vol bepakt is ook nog een optie (maar minder stoer ;-) ).
nice!!!!, ben je er a.s. zondag bij? 65km raggen!
Hi,
Leuk om hier die Salsas te zien.
Ik gooi er dan ook nog maar eentje in:

Afbeelding

Afbeelding

let op niet op mijn pose, ik had er net bijna 300 km. opzitten.
Voor een ieder die zijn monster nog eens echt uit wil laten in de lage landen:

MONSTERTOCHT-TNNZ

als een soort van gepast antwoord op TNWO 2013.
En natuurlijk komend weekend met de wereldfietsers richting Limburg.

gr.

Jos
Afbeelding

nog een 29-er
Koga-Miyata Randonneur Extra uit 1986. Hij is puntgaaf, gevalletje "altijd binnen gestaan", de originele banden zitten er nog op en die hebben nog aardig profiel.

Ik ga 'm wat moderniseren, heb nog een RSX 3x7 groep liggen, die gaat erop, en een setje Tubus dragers.

.tsooJ
Niet moderniseren joh, orgineel is ie toch veel mooier? En als je echt echt niet kan laten wel alles netjes bewaren hoor!

Als hij het toen deed als vakantie fiets waarom zou hij het dan nu niet meer doen? Zijn echt alle wegen slechter geworden sinds 1986 dat je heel veel dikkere banden nodig hebt, en zijn de spullen die je meeneemt soms zwaarder geworden tegenwoordig dat je sterkere bagagedragers nodig hebt? Volgens mij is alles alleen maar beter geworden en de spullen lichter dus ik zou m zo laten maar das mijn mening ;)
Diederik Thier schreef:Zijn echt alle wegen slechter geworden sinds 1986 dat je heel veel dikkere banden nodig hebt,

De 'goeie' wegen zijn verpest met veel autoverkeer, de rustige wegen zijn rustig met een reden ;)
m-gineering schreef:Afbeelding

nog een 29-er
Ook aan de frametasjes? Zelfgemaakt? 8)
Diederik Thier schreef:
Koga-Miyata Randonneur Extra uit 1986. Hij is puntgaaf, gevalletje "altijd binnen gestaan", de originele banden zitten er nog op en die hebben nog aardig profiel.

Ik ga 'm wat moderniseren, heb nog een RSX 3x7 groep liggen, die gaat erop, en een setje Tubus dragers.
Niet moderniseren joh, orgineel is ie toch veel mooier? En als je echt echt niet kan laten wel alles netjes bewaren hoor!
Hij is om op te rijden, niet alleen om naar te kijken. En dan vind ik STI, HG, enigszins makkelijk verkrijgbare onderdelen en door stervelingen af te stellen canti's wel zo prettig.

Uiteraard bewaar ik alles. Dat doe ik altijd.

.tsooJ
AB schreef: Ook aan de frametasjes? Zelfgemaakt? 8)
Buggybags.co.uk
Shane schreef:Mr Hyde is al een keer langs gekomen, Nu winter Hyde :D Ik krijg er weer zin in 8)

(plaatje weggeknipt)
Wat doet dat isolatiespul daar om je bovenbuis?
ReinierLamers schreef:
Shane schreef:Mr Hyde is al een keer langs gekomen, Nu winter Hyde :D Ik krijg er weer zin in 8)

(plaatje weggeknipt)
Wat doet dat isolatiespul daar om je bovenbuis?
Weet je wel hoe koud het daar was? Staal wordt bros bij die temperaturen... :P
ReinierLamers schreef:
Shane schreef:Mr Hyde is al een keer langs gekomen, Nu winter Hyde :D Ik krijg er weer zin in 8)

(plaatje weggeknipt)
Wat doet dat isolatiespul daar om je bovenbuis?
Mocht hij van het zadel glijden... :D
ReinierLamers schreef: Wat doet dat isolatiespul daar om je bovenbuis?
1. Blijft je hand niet plakken aan de fiets als je hem even moet vast pakken.
2. Je schoulder doet minder pijn als je je fiets naar je kampeer plek met tillen.
3. Je ballen worden niet zo koud als je even op zit 8)
4. Hoef je geen schuim voor de boven buis te zoeken voor de terugvlucht.
Optie 3?
Als je even op je bovenbuis leun bij -30 krijg je koude ballen..... :shock:
Zojuist maar eens mijn Fargo aangekleed als bepakt offroad monster voor een fietsvakantie in Zuid-Zweden.

Afbeelding

Weer eens wat anders dan 5 rooie plastic tassen :shock:. Paklijst ~7.5kg excl water, camelbak op de rug natuurlijk! :wink:
Matthie9001 schreef:Zojuist maar eens mijn Fargo aangekleed als bepakt offroad monster voor een fietsvakantie in Zuid-Zweden.

Afbeelding

Weer eens wat anders dan 5 rooie plastic tassen :shock:. Paklijst ~7.5kg excl water, camelbak op de rug natuurlijk! :wink:
Heeft zo'n zadelpen nog een prettig toegevoegde waarde bij het mountainbiken? Lijkt mezelf ook nog wel het proberen waard als ik over die atb-routes in NL stuiter. Waar is je gas tank, jerrycan en handle bar harness? :wink:
Die zadelpen ziet eruit als een Thudbuster ST. Die heb ik zelf vanwege rugklachten ook op mijn vakantiefiets gezet toen ik naar Noorwegen ging. Het werkt goed. Eerst had ik een geveerd Brooks Zadel en een vaste pen, en nu een ongeveerd Brooks zadel en een Thudbuster ST. Die laatste combinatie is zeker comfortabeler, even zwaar, maar helaas aardig duurder. De ST is de keus als je niet al teveel ruimte hebt, en in mijn ogen ook als je ook veel op de weg rijdt met de fiets. Voor het echte off road werk zou ik voor de LT gaan, mits er ruimte is.
Wim
nvt
Afbeelding

Net nieuw binnen:
Met smalle banden en drager: een snelle vakantiefiets voor op de weg
Met smalle banden zonder drager: een snelle fiets voor op de weg
Met brede banden en drager: off road met bagage
Met brede banden zonder drager: mountainbike (waar de fiets voor gebouwd is)