Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nice - Forum Wereldfietser

Nice

Over twee weken ga ik naar Nice om van daaruit door de Provence te fietsen. Is Nice de moeite waard om daar een dag te verblijven of raden jullie mij aan om Nice links (hihi of rechts) te laten liggen en direct met de fietstoer te beginnen?
Hoi,

Ik ken Nice niet maar wil in de toekomst de "Fleche de France" Nice-Paris fietsen.

Mijn vraag; hoe geraak jij met de fiets in Nice?


Henk

kunst en fietswerk
ik vond Nice heel nice. Maar ja je moet wel houden van een mondaine badplaats.
Leuke markt.
Tjitte
Nice is wel de moeite waard, in het bijzonder het oude centrum met z'n nauwe straatjes. Je kan ook lekker op de Promenade des Anglais fietsen/flaneren. Aan 1 dag heb je wel voldoende om een goede indruk van de stad te krijgen.
Ik vlieg vanaf Rotterdam naar Nice met Transavia en dat bevalt goed. vorig jaar ben ik met Transavia naar Bergerac gevlogen en afgelopen mei naar Sevilla in Zuid Spanje. Over mijn fiets deed ik een fietshoes maar nu heb ik bij de gamma bolletjesplastic gekocht (ter bescherming van mijn fiets), zodat ik deze in Nice weg kan gooien. ik vlieg namelijk niet terug dus hoef ik dan die fietshoes niet mee te fietsen.
Claudiakok schreef:Ik vlieg vanaf Rotterdam naar Nice met Transavia en dat bevalt goed. vorig jaar ben ik met Transavia naar Bergerac gevlogen en afgelopen mei naar Sevilla in Zuid Spanje. Over mijn fiets deed ik een fietshoes maar nu heb ik bij de gamma bolletjesplastic gekocht (ter bescherming van mijn fiets), zodat ik deze in Nice weg kan gooien. ik vlieg namelijk niet terug dus hoef ik dan die fietshoes niet mee te fietsen.
Moet je bij de Gamma een dikke rol kopen, of kan dat ook per meter?
Je kunt een rol van 5 meter halen, maar ik heb er een van 10. Het kost rond de 4 euro.
Nice is leuk. Er is een leuk fietspad over de boulevard, met een snelheidslimiet voor fietsers van 20km/h :D Het is ook zeker aan te bevelen om van de boulevard af te gaan en de marktjes en pleintjes te gaan bekijken.
Claudiakok schreef:Over twee weken ga ik naar Nice om van daaruit door de Provence te fietsen. Is Nice de moeite waard om daar een dag te verblijven of raden jullie mij aan om Nice links (hihi of rechts) te laten liggen en direct met de fietstoer te beginnen?
Heee wat leuk, ik ga ook over 2 weken naar Nice, nee wat zeg ik, over een week ben ik er al. :D Vlieg vanuit Amsterdam naar Nice met Transavia. Ik zit nog te dubben over hoe ik mijn fiets zal verpakken. De eerste keer mijn fiets in een grote Koga fietsdoos verpakt. Zonder schade kwam mijn fiets aan. 2 jaar geleden mijn fiets helemaal ingepakt met verwarmingsbuizen isolatiemateriaal. Van de KLM-Nederland mocht mijn fiets zo mee het vliegtuig in, op de terugvlucht mijn fiets precies weer zo ingepakt, ging KLM-Air France moeilijk doen. De fiets moest in een doos, kosten slechts 10 euro. Eveneens onbeschadigd ontvangen in Amsterdam. 5 jaar geleden fietsvakantie naar Italië en terug met het vliegtuig vanaf Nice. Onze fietsen totaal niet ingepakt. Alleen de pedalen eraf, stuur dwars gezet, that's all. Schade was een kleine kras op mijn remgreep. Welke luchtvaartmaatschappij we toen hadden weet ik niet meer.

Fiets verpakken in een grote doos is wel het meest handige. In de doos kunnen nog extra spullen etc. Een rol bubbeltjes plastic is misschien ook wel een idee. Hmmm nog even kijken. In iedergeval fiets ik volgende week in Frankrijk/Italië.
Het is een grote fietsdoos geworden :D . Vanmiddag opgehaald bij de fietsenzaak hier om de hoek. De doos was iets te hoog voor de maten die de KLM hanteert. Stukje afgesneden, de hoeken verstevigd met tape, aan beide zijde van de doos 2 flinke handvatten gemaakt (tip via deze site). Dinsdagochtend a.s. komen we om 8:30 op Nice aan. Vanuit vliegveld Nice fiets ik richting Italie, me meissie wordt door haar zusje opgehaald en ik mag lekker fietsen over de boulevard des anglais richting villefranche sur mer, net om de hoek bij Nice.

Men!!! Wat heb ik er een zin in. Vandaag via Google maps en streetview de boel al een beetje verkent en krijg de kriebels van die beelden. Yes nog een paar nachtjes slapen.
Claudiakok schreef:Over twee weken ga ik naar Nice om van daaruit door de Provence te fietsen. Is Nice de moeite waard om daar een dag te verblijven of raden jullie mij aan om Nice links (hihi of rechts) te laten liggen en direct met de fietstoer te beginnen?
Nice is wel degelijk nice voor een paar uurtjes. Al was het alleen maar om even op de boulevard te kijken hoe de vliegtuigen komen en gaan terwijl jij op je terugvlucht wacht. Dat hebben wij gedaan. Je had destijds vlak bij het vliegveld (van de stad weg) ook een handige camping die de fietsverpakking bewaard. Have fun!

Bron