Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggesties gezocht: fietsen? in/vanuit Limburg na gipsvoet - Forum Wereldfietser

Suggesties gezocht: fietsen? in/vanuit Limburg na gipsvoet

Hallo allemaal,

Binnenkort komt mijn voet uit het gips. Een paar dagen daarna ga ik met en vriendin voor 5 nachten naar Maastricht en omgeving, want dat was al geboekt. Mijn doel was daarna nog een kleine 2 weken door NL, en Duitsland (nabij Achterhoek en Twente) te fietsen.

Maar: het herstellende been zal nog zwak zijn. Het is onduidelijk hoeveel ik fysiek zal kunnen. Wandelen kennelijk 1 km per keer, in het begin....

Ik hoop toch zo'n 40km/dag te kunnen fietsen. Zo nodig met extra rustdagen. Kan dat niet, dan druip ik af naar huis.

Wat vragen:
1) is de LF3 (Maasroute) in de buurt van Maastricht heel toevallig plat? De noordelijkere delen zijn dat wel, maar vanuit het zuidelijkste deel weet ik dat niet.
Heb al gezocht naar hoogteprofielen, maar nog niks gevonden.
2) hebben jullie tips voor campings in de buurt van water waarin je kunt zwemmen? I s een manier om rustdagen prettiger te vullen.
3) Andere ideeen voor leuke invullingen van die periode zijn welkom! Als het maar geen stilzitten is, dat heb ik met dat gips al uitvoerig gedaan:)
1) Hoogteprofiel tussen Velden en Maastricht (Maasroute): http://app.strava.com/activities/52280453
Vanuit Maastricht is er een mooie vlakke route langs de Maas naar Luik, en dan verder langs de Ourthe (?). Was ooit een Pinkstertocht van Bert Sitters. Ik heb dat stuk ooit heen en (noodgedwongen) terug gefietst met een kapotte voorvork, dus wie weet lukt het ook met een kapotte voet :-) Er zijn daar ook zwemcampings.
@Rein32: dank je! Ik zie dat het naar het noorden meer neer dan op is, dat is alvast meegenomen. En het hoogste punt van 68 m is misschien nog wel te doen.

@eindgebruiker: dat is knap, met een kapotte voorvork fietsen. Kwamen er tie wraps of duct tape aan te pas?

Zal op het forum rondkijken of ik die route nog vind. Is lekker buitenlands, natuurlijk. Frans praten, andere kaas.
Als heeft de noordelijke richting het groet voordeel dat ik dan onderweg leuke mensen kan bezoeken. Zal ernaar kijken
Ik heb de LF3 een paar jaar geleden in een dag gefietst van Nijmegen via een detour in Duitsland naar Maastricht (station), kan me niet herinneren dat er klimmetjes/hoogteverschillen zaten in het laatste deel, i.i.g. niet noemenswaardig t.o.v. wat er mogelijk is in Limburg. Maar goed ik heb dat laatste deel nogal hard doorgefietst want het werd donker en ik wilde de trein halen :D
Mattie, heb je 300km in 1 dag gedaan ofzo?????
Weet niet, had volgens mij geen kilometerteller... maar ik sliep die avond wel goed :!:
Janneke, beterschap. Ik weet niet wat je in je voet hebt gebroken, ik weet wel dat herstel langer duurt dan je zou denken. Na het breken van een middenvoetsbeentje duurde het nadat het gips eraf was toch wel een paar weken voor ik weer met beide benen voldoende kracht kon zetten. Doordat je voet een tijdje niet bewegen mag/kan neemt de spiermassa ook hier af.
LF3 is gewoon vlak. Ik woon in Zuid-Limburg. Het hoogste punt zou 68m zijn, lees ik. Alles is hier 60m. Maastricht centrum zal 50 m zijn. Je moet wel eens een brug over, maar in principe blijf je langs de Maas/Julianakanaal. Geen plateau oid. Ook naar Eijsden kun je vlak rijden over verkeersvrije route. Maastricht Eijsden vv. (18km) lijkt me kort na gipsperiode al een hele klus.
Ik heb een paar jaar geleden beide enkels zwaar verstuikt (de enkelbanden net niet gescheurd, maar de Argentijnse dokter was toch onder de indruk). Wandelen ging toen bijna niet (overstappen bij de trein was een hel, met die #$^#$%^-NS). Fietsen daarentegen ging behoorlijk goed.
Op campings proberen zo dicht mogelijk bij toiletgebouwen te staan (niet té dichtbij: moet wel leuk blijven :D ) en goed rust houden. Dat hielp mij toen wel, al kampeer ik graag wild.
Je zou ook een rondje kunnen maken door LF3 en LF7 te combineren. Bij Maastricht kun je deze verbinden met LF6 als ik het goed heb, en verder noordwaarts met LF12 of 13 afhankelijk van hoever je komt. Ook bij Maasbracht komen beide routes vlak bij elkaar.

Succes met de voet!
Dirk
Matthie9000 schreef:Weet niet, had volgens mij geen kilometerteller... maar ik sliep die avond wel goed :!:
:D Knap!
Pman schreef:Janneke, beterschap. Ik weet niet wat je in je voet hebt gebroken, ik weet wel dat herstel langer duurt dan je zou denken. Na het breken van een middenvoetsbeentje duurde het nadat het gips eraf was toch wel een paar weken voor ik weer met beide benen voldoende kracht kon zetten. Doordat je voet een tijdje niet bewegen mag/kan neemt de spiermassa ook hier af.
pb gestuurd
Robertjan schreef:Ik heb een paar jaar geleden beide enkels zwaar verstuikt<knip> . Wandelen ging toen bijna niet <knip> Fietsen daarentegen ging behoorlijk goed.
Op campings proberen zo dicht mogelijk bij toiletgebouwen te staan (niet té dichtbij: moet wel leuk blijven :D ) en goed rust houden. Dat hielp mij toen wel, al kampeer ik graag wild.
Ha, kijk, fietsen kan dus best! :D. Ik ga het gewoon proberen.
iceman schreef:Je zou ook een rondje kunnen maken door LF3 en LF7 te combineren. Bij Maastricht kun je deze verbinden met LF6 als ik het goed heb, en verder noordwaarts met LF12 of 13 afhankelijk van hoever je komt. Ook bij Maasbracht komen beide routes vlak bij elkaar.

Succes met de voet!
Dirk
Dank je, Dirk. Het plan wordt: plat, naar het noorden, met veel treinstations op de route. En door regio's met accommodatie op korte afstanden. Bijna heel NL komt in aanmerking :D