Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Kasungu park Malawi? - Forum Wereldfietser

Fietsen in Kasungu park Malawi?

Hallo Afrikafietsers,
Weet iemand van jullie of je vanaf de ingang van het Kasungupark in Malawi door het park naar de Lifupalodge mag fietsen?
Ik vind alleen een bericht op internet van een Amerikaans fietsstel dat afgehaald wordt vanaf de parkingang.
Ik ben nogal ongeduldig qua wachten (dat gaat nog wat worden in Malawi :? ) en ook wel een beetje van alles zelf willen doen. Dus een paar uur wachten op een lift is niet mijn sterkste kant (understatement van het jaar).
Aan de andere kant heb ik thuis beloofd dat ik niet stiekem een park inga en vervolgens een hongerige leeuw op de weg tegenkom.

Groet

Erik Veenstra
Als Kasungu park een gamepark is, dan is fietsen gewoon dom. Overigens zijn de gevaarlijkste dieren niet leeuwen, maar nijlpaarden. Neem een taxi. Ze hebben allemaal een mobiele telefoon.
Ja hoor, dat mag. Je kunt de avond ervoor vlak voor de poort kamperen en dan moet je in een dag naar de lodge zien te fietsen. Vrijkamperen in het park mag niet.

Wij hebben twee jaar geleden bij de poort rechtsomkeert gemaakt, want de aanloop naar het park (de route die wij fietsten) was veel te zwaar :|
Hier kun je het zien: http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... -filmpjes/

(vooral deel 3 is leuk!)
Hoi Eric,
Dank voor je reactie.
In je reisverslag lees ik dat je vanaf de rand van het Niyikaplateau teruggaat. Haal je deze wellicht door de war met het door mij genoemde Kasungupark?
@Sjefke, ik ga niet op een waterfiets :D inderdaad zijn Nijlpaarden link, maar die lopen daar niet midden in het park op de weg. Men waarschuwt meer voor buffels en olifanten.

Erik Veenstra
sjefke schreef:Als Kasungu park een gamepark is, dan is fietsen gewoon dom. Overigens zijn de gevaarlijkste dieren niet leeuwen, maar nijlpaarden. Neem een taxi. Ze hebben allemaal een mobiele telefoon.
Een taxi nemen in Afrika lijkt me veel gevaarlijker dan praatje met een buffel. :roll:
Hi Erik,
Twee jaar gewoond in Malawi, en net dwars erdoorheen gefietst: no go! Kasungu heeft leeuwen en hyena's, alhoewel die migreren tussen Zambia en Malawi. Kleine kans dat je ze tegenkomt, maar dan heel naar...
En wachten is heerlijk, eindelijk tijd om je te vervelen, zijn de mooiste momenten ;-)
Succes en heb je meer vragen of inspiratie nodig: afkeliesbeth.blogspot.com
Liesbeth
Dag Liesbeth,
Ik heb met genoegen jullie enthousiaste blog gelezen. Je geeft me echter niet echt antwoord op mijn vraag of je naar de Lodge mag fietsen. Uiteraard is er altijd enig risico in het grensgebied met Zambia. Heb je uit eigen ervaring of uit eerste hand dat je hier niet mag fietsen?

Groet en succes met de thuiskomst

Erik Veenstra
Hai, leuk om zo uit te wisselen, wanneer ga je eigenlijk?
Weet niet of fietsen echt verboden is, maar zou het niet doen. En volgens mij is Nyika het enige park waar je veilig kunt wandelen en fietsen (ook prachtige en superzware rit, naar Chelinda).
Kijk anders ook eens op een eerdere fietstocht door Malawi met mooie route door het noorden, heb ik met vriendin Eveline Geubbels in 2008 georganiseerd: cyclinginmalawi.blogspot.nl

En ja, ik ben het eens met andere fietsers: ga je voor de rust, dan is Malawi samen met Rwanda het dichtstbevolkte land van Afrika: je komt overal mensen tegen, in het noorden minder veel en vaak, maar nog steeds overal.
Wij hebben erg genoten van Zimbabwe, qua mensen, scenery en avontuur ;-)

Maar vooral: heel veel plezier en leuke, spannende en onverwachte momenten!!
Enjoy,
Liesbeth
Dag Liesbeth, ik vlieg zondag aanstaande.
Ik wil zoveel mogelijk via national parks en forest reserves naar het noorden. En daarna deels via Lake Malawi en het binnenland naar Liwonde national park en dan zal mijn vakantie wel ongeveer over zijn denk ik. Anders ga ik nog iets zuidelijker. Als ik weinig wild zie doe ik mogelijk aan het eind nog een korte autosafari naar South Luangwe national park in Zambia. Aan de andere kant ben ik ook van de vogels en die zal ik meer dan genoeg zien in Malawi zelf.
Ik had je oude site al eens bekeken en Noord lijkt inderdaad spectaculairder en rustiger dan Zuid. Een paar forumleden hebben me ook aangeraden Noord te doen. Weer een mooie uitdaging.

Hartelijke groet

Erik Veenstra