Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsnavigatie Osmand - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

fietsnavigatie Osmand

127 berichten
In een vorige post staat de volgende link:

http://www.gpsies.com/trackList.do

Maar hoe kan ik apart de gpx file downloaden. Hij opent automatisch mijn googlemaps zonder het gpxbestand op te slaan, dus ik kan deze niet importeren in osmand.

Heeft iemand de oplossing?
stewie123 schreef:In een vorige post staat de volgende link:

http://www.gpsies.com/trackList.do
Dit linkt naar alle ca. 27.000 routes die beginnen in Nederland, dat kan niet je bedoeling zijn.
stewie123 schreef:Maar hoe kan ik apart de gpx file downloaden. Hij opent automatisch mijn googlemaps zonder het gpxbestand op te slaan, dus ik kan deze niet importeren in osmand.

Heeft iemand de oplossing?
Wanneer je eenmaal de juiste track hebt gevonden klik je net boven de kaart op "Track als". Je krijgt de keus uit verschillende bestandsformaten, standaard is KML. Kies in plaats daarvan GPX. De downloadknop staat daar net links onder.

Frank
Ik heb Osmand gedownload voor de Samsung Galaxy S3, maar kan nergens de /tracks map vinden...
Zowel op telefoon als via Samsung Kies Air zitten bladeren, maar zie hem vreemd genoeg nergens staan.
Doe ik iets verkeerd? Ik heb de gratis versie maar geloof niet dat dat uit maakt.

Binnen de Osmand app zie ik als submappen alleen /voice, /tiles en /rendering
Rein32 schreef:Ik heb Osmand gedownload voor de Samsung Galaxy S3, maar kan nergens de /tracks map vinden...
Heb je bij de pluginmanager de Registratieservice " aan" staan?
Ik neem aan dat als je die aanzet Osmand tracks gaat registeren en plaatsen in die map nadat ie de map heeft aangemaakt. Lukt dat niet dan zou ik zeggen; maak em maar zelf aan en kijk wat er gebeurt als je er een .gpx track in plaatst.
Bedankt PeeWee, heb gedaan wat je zei en hij heeft zelf n tracks map aangemaakt.
Het ziet er allemaal prachtig kleurig en fleurig uit. Zijn er nog manieren om het beeld wat te versoberen om de batterijduur te verlengen?

Helderheid van het scherm staat al op z'n laagst enz, gaat me echt om besparing binnen de app.
Hoe kan ik archies campsites integreren in osmand?Heb hier al wat mee gepruld maar ik zie steeds iets over het hoofd. Wie helpt me uit de nood? Dank!

Evert
nvt
Osmand kan nu ook fiets- en wandelroutes tonen.

Afbeelding

Het was even uitzoeken maar het is inmiddels zoals je kunt zien gelukt. Ik gebruik altijd de laatste versie van Osmand (dus niet van de google play. Misschien kan de officiele versie het ook maar dat heb ik niet gecheckt). Kies dan de OsmAnd-nightly.apk . Als die geinstalleerd is kun je met de volgende stappen deze routes tonen.
Settings>plugin>advanced settings (even aanvinken dus)
Ga dan naar de map (kaart) en klik op de menu knop dan:
define view>Configure screen>map style> Touring-view (kies deze dus)
Daarna
Ga dan naar de map (kaart) en klik op de menu knop dan:
define view>Configure screen> en scroll dan helemaal naar beneden en vink de optie "show cycle routes" (en/of voor wandelen "hiking symbol overlay") aan.

Als de routes niet meteen op de kaart verschijnen sluit Osmand dan even af en start het weer op. Let er wel op dat deze routes alleen getoond worden als je voldoende ben ingezoomd.
Dit zijn "routes" die vast in de kaart zitten?
Of zijn het de fietsbare aan te raden wegen?

Kun je er nog meer mee dat alleen zien op de kaart?

Ik zie en actieve route/track maar niet duidelijk is of dat ook een route uit de kaart is.
GPS Expert schreef:Dit zijn "routes" die vast in de kaart zitten?
Goeie vraag Marco. Zoals je weet ben ik mapper voor OSM dus en dan vergeet je wel eens iets duidelijker te zijn ;) . Ik bedoelde te zeggen dat er dus fietsroutes als "Knooppunt routes" en LF routes te zien zijn. Dat zijn "routes" die ook in OSM zitten. Zoals bv hierte zien is.
GPS Expert schreef: Of zijn het de fietsbare aan te raden wegen?
Ja als het goed in OSM is ingevoerd zijn het fietsbare wegen
GPS Expert schreef:
Kun je er nog meer mee dat alleen zien op de kaart?

Ik zie en actieve route/track maar niet duidelijk is of dat ook een route uit de kaart is.
Volgens mij kun je ze nu alleen maar tonen op de kaart. Er is uiteraard wel een wens om een routeringsinstelling te krijgen om bij voorkeur over deze wegen te navigeren maar die is er bij mijn weten nog niet. Op de kaart is geen actieve route zichtbaar. De kleurverschillen zijn de verschillen tussen bv knooppuntroutes en LF routes.

Edit: er is ook een wens om knooppuntnummers te tonen. Die gaat er ongetwijfeld komen maar de vraag is wanneer.
:wink:

Thanks!
Ik was in het bericht hierboven vergeten 1 stap te beschrijven dus als je het al geprobeerd hebt en het lukte niet: Sorry :oops:

Ik heb het bericht aangepast dus hoop dat het nu wel lukt.
Knooppuntnummers en fietsroutes kon je toch al tonen mbv de overlay van Openfietskaart?
De tovenaar schreef:Knooppuntnummers en fietsroutes kon je toch al tonen mbv de overlay van Openfietskaart?
Goeie toevoeging. Dat werkt ook prima maar daar heb je wel een internetverbinding voor nodig. Als je die niet hebt (of buiten bereik) dan wordt het lastig. Ik ben een groot voorstander van alle data off-line beschikbaar want zoals je weet ben ik nogal een zuinigert :lol:
Ofwel heb ik een iets gedateerde versie, ofwel zijn de knooppunten in Belgie nog niet toegevoegd. Moest het lukken, tzou een schitterende toevoeging zijn.


Evert
evert86 schreef:Ofwel heb ik een iets gedateerde versie, ofwel zijn de knooppunten in Belgie nog niet toegevoegd. Moest het lukken, tzou een schitterende toevoeging zijn.


Evert
Knooppunten zijn er wel degelijk in Belgie. Daar is het allemaal begonnen ;) In OSM staan ook knooppuntroutes in belgie. Die zitten dus ook in Osmand. Als je de versie download en installeert zoals ik een aantal posts hierboven heb beschreven zou het moeten lukken. Denk er nog wel aan dat je de laatste versie van de offline kaarten download. (instellingen> offline gegevens> (zorg wel dat je wifi aan hebt staan)) en vervolgens instellen dat de kaartbron de offline vector kaarten moeten zijn. succes.
Ik heb de gratis versie van osmand gedownload op mijn htc smartphone.
Wil de gps route van reitsma naar osmand plaatsen. Dit is een GPX file.
Weet iemand of dit mogelijk is? Tot nu toe lukt het me niet.
Bedoeling is om offline te kunnen navigeren in Italie. [ik koop wel internet in het buitenland]
http://code.google.com/p/osmand/wiki/HowToViewGPXTracks
Hint: You may also have some GPX tracks from other sources like friends or from commercial hiking guides. In order to view them in OsmAnd, copy them to your SD card to the existing folder /osmand/tracks/
Pipopopo schreef: Bedoeling is om offline te kunnen navigeren in Italie. [ik koop wel internet in het buitenland]
Maar het mooie van Osmand is juist dat je alle kaarten offline kunt bekijken dus internet heb je dan helemaal niet nodig. Questie van thuis even met wifi de juiste landen /regio's downloaden en fietsen maar.