Additionally, paste this code immediately after the opening tag: blog bijhouden of niet en zo ja welke - Forum Wereldfietser

blog bijhouden of niet en zo ja welke

We fietsen over 2 weken naar Rome. Het thuisfront vindt het natuurlijk geweldig als ze onze avonturen kunnen volgen. Ik schreef tot nu toe een klein papieren dagboekje.
Ik wl best naar een weblog, maar wil jullie mening weten. Wel of niet.
Ik kan de ipad meenemen, welke blog site. Ik dacht zelf aan wordpress.
Foto's slaan jullie die online op.

Graag wat digitale tips..
Ik heb een account bij google

Blog bij blogspot.com (ook google) en fotos op picasa (ook google).

Ik vind dat wel een makkelijke oplossing
Een paar tegenvragen, voordat ik je vraag ga beantwoorden.
  • Met welke camera maken jullie de foto's?
  • Via welk type verbinding wil je alles versturen/bijhouden? (Wifi of 3G-dataverbinding?)
  • Vanaf welk apparaat wil je het blog bijhouden? (Ik ga nu uit van een iPad, door je bovenstaande bericht. Maar wellicht heb je een andere voorkeur?)
Het beantwoorden maakt het inschatten van de meest voor-de-hand-liggende keuze makkelijker.
Ik moet er niet aan denken. Heerlijk, weg van al die digitale beslommeringen van alledag. En een kilo minder om mee te slepen. Maar dat is heel persoonlijk.
Wim
Wim schreef:Ik moet er niet aan denken. Heerlijk, weg van al die digitale beslommeringen van alledag. En een kilo minder om mee te slepen. Maar dat is heel persoonlijk.
Wim
Het gewichtsargument is niet voor iedereen zo sterk. Mijn galaxy tab 8.9 weegt 470 gram, met lader en cover 600 gram. Maar die lader had ik toch al, want die gebruik ik ook voor fototoestel en smartphone. Verder staan de reisgids en nog zo wat boeken die ik eerst meesleepte op die tablet, ergo een gewichtsbesparing van veel meer dan een kilo in vergelijking met het predigitale tijdperk.
we nemen mee een ipad en samsung smartphone, camera is een canon compacte digitale camera, we gaan wifi gebruiken.
We nemen geen laptop mee.
Ieder zijn voorkeur, de één neemt een boek mee de andere zijn tablet.

Ik heb afgelopen jaren een eigen site gemaakt en kan met mijn smartphone de gps locatie door sturen.
Onze locatie word dan geupdate op de site.

wil je meer met foto's en tekst doen dan gebruik ik al een paar jaar wordpress.
Nadeel is vaak om je foto op de ipad te krijgen. Voor android en appleheeft wordpress een app .

Dat maakt het makkelijk om bij te houden. Bij wordpress kan je kiezen voor een eigen site of via wordpress.com .

een andere mooie oplossing is [url=htp://canadacamper.poi66.com]poi66.com[/url] , daar kan je locatie en foto's verwerken.
Hoi,
Ik vind het heerlijk om zelf op pad te gaan met mijn papieren dagboekje, en juist eens even niet met vrienden en familie in contact te blijven. Lekker genieten en bij thuiskomst maak je met iedereen weer gezellige afspraken om elkaar live te zien en spreken.
Fijne zomer!

Groet, Petra.
Hoi,

Ikzelf gebruik Weebly voor mijn website/blog. Ik vind hem zeer gebruiksvriendelijk (maar best op voorhand al eens gebruiken, zodat je onderweg meteen alles kan vinden). Mijn foto's sla ik op op Shutterfly, een Amerikaanse website waar je ook een website voor je foto's (en ook blog) kan aanmaken.

Ik raad je vooral aan om een paar websites te proberen en goed na te denken over wat je wil (nu en eventueel op langere termijn):

- één taal of meerdere?
- enkel blog of ook foto's (2 websites (één voor elk) of samen op één website)?
- menu? Opdelingen? Onderverdelingen?
- connecties met sociale media?
- hoeveel wil je kunnen aanpassen?
...

En wat je ook doet, ik zou het papieren dagboekje blijven gebruiken! Het is een heel leuk memorabilia! :)

Groetjes,
Kelly