Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga pikken of Santos jatten???? - Forum Wereldfietser

Koga pikken of Santos jatten????

Ben nu toch wel heel erg ver gevorderd om een Santos alu 2.6 aan te schaffen. Nu gaat er in de familie een discussie dat de Santos eerder gepikt zou worden dan m'n huidige Koga Randonneur. Ikzelf denk van niet, omdat een fietsendief best wel merk-bewust is maar geen "expert" is op fietsgebied. Je ziet tegenwoordig zoveel (met alle respect) Kwantum fietsen, en dan vooral op ATB-gebied, dat als je deze op een rijtje zet, en je zet er een Santos tussen dat alleen een liefhebber/kenner de Santos pikt bij de supermarkt vandaan. Ook al koop ik alleen een kroppie sla bij de super, ik hang altijd een extra kabel aan de Koga en ik denk niet dat ik dit bij de Santos zou doen....Hoewel... Tja... wat denken jullie?

Misschien moet je de Santos in het roze bestellen. Geen dief die hem dan meeneemt.

Een Santos is vele malen cooler dan een Koga.
Op een Koga zit in mijn ogen te veel bling bling

Rete-interessante discussie, zeg! Als de vermeende jatkans dan toch een belangrijke overweging is voor de aanschaf, koop dan zo'n kwantum-fiets. Valt ook niet op tussen al die andere fietsen van hetzelfde merk.

Elke fiets kan gestolen worden. Zorg er daarom voor dat je goede sloten hebt!

Koop die fiets die het best bij je past, eentje dit voldoet aan jou persoonlijke eisen!

Groet, Rena :wink:

Hoe minder een fiets opvalt, hoe minder aantrekkelijk deze is voor een fietsendief. (of hij wordt over het hoofd gezien)
Neem een onopvallende (donkere) matte kleur, en alle onderdelen in het zwart. En zo weinig mogelijk accessoires. Een Brooks zadel, geeft de fiets een ouderwets tintje, waardoor hij ook minder aantrekkelijk is.

Groeten,

Marco

Hoi,

Ik had een Brooks, lees 'had' want na twee dagen was het zadel al gejat. Mijn fiets stond in Rotterdam op de coolsingel en dat was midden op de dag...
Voor de fietsendief is niks veilig.

Koop vooral een fiets die bij je past, er zijn genoeg manieren om je fiets 'onaantrekkelijk' te maken.

Tips van een Rotterdammer (fietsjunkstad nr 3 van Nederland):

Niks werkt zo goed als oude verschoten zijtassen (Hema) op je fiets, dan laten ze je fiets zeker met rust.
Je fiets lekker smerig maken. Een gore fiets ziet er veel onaantrekkelijker uit en het bespaart ook nog een hoop gepoets.
Monteer een roestige bel op je stuur.
Mocht je dure onderdelen hebben (SON, Rohloff etc) plak dan stickers op de merknamen. Niet wegkrassen want dan vervalt de garantie.
Doe bij een duur zadel er een oude plastic zak omheen.
Zet je fiets als het kan naast zo een opgefokte volgeveerde goedkope supermarkt MTB. De lekendief jat die dan ipv de jouwe.
En het belangrijkste: een superdik over the top slot en je fiets altijd vastzetten.

Fiets de wereld,
Whisky

Tja ik heb dus zo'n "bling bling" Koga (hoezo trouwens "bling??", ik snap dat niet), en ik neem hem nooit mee de stad in. Daarvoor heb ik gewoon een "stadsfiets= barrel. Waarom zou je überhaupt je trekkingfiets meenemen naar je kropje sla? Met die Koga maak ik tochten en tochtjes en dan zit ik er zelf op, dus als ze hem dan willen hebben moeten ze me er af slaan (en dat zou ook nog kunnen gebeuren...). Een simpele doch uiterst doeltreffende methode om je dure fiets te behouden.

Spironski schreef: ik neem hem nooit mee de stad in.

Dit is ook voor mij de anti diefstal methode.
Mijn stadsbarrel koste 15 euro op marktplaats, geen grote
problemen als ze die jatten.

Groeten, john.

marcoschriek schreef:Een Santos is vele malen cooler dan een Koga.
Op een Koga zit in mijn ogen te veel bling bling
En bling is inderdaad wel in, waarschijnlijk ook bij fietsendieven.
Leon (die zijn fiets wel trekkingfiets wel eens meeneemt naar de stad, waar hij bij vrienden fijn binnen mag staan - de fiets dan - , echte fietsvrienden dus :D )
Leon

johntelleman schreef:Mijn stadsbarrel koste 15 euro op marktplaats, geen grote problemen als ze die jatten.

Groeten, john.
Voor die prijs is hij waarschijnlijk al gejat!

Gerd

Die fiets is een echte, super exclusieve Halfords huismerk fiets.
Remmen gaat door middel van stoppen met trappen of een boom.
Hij takeld sneller af dan ik onderhouden kan.

De eerste eigenaar woont bij mij in het dorp, dus met diefstal zal het wel meevallen.

John.

Hey Marco,

Dit intrigeert me toch wel:

"Een Santos is vele malen cooler dan een Koga.
Op een Koga zit in mijn ogen te veel bling bling"

Leg eens uit?

Gr. S.

Ik heb vroeger gewerkt met junks en die vertelde mij mij wel eens dat zij vaak fietsen pikken op bestelling. Dus de mensen die dure fietsen pikken, net als met dure auto's, weten zeer goed welke fiets goed is te verkopen en welke niet.
Het wordt wel tijd om een methode te ontwikkellen, waarebij de vakhandel een microchip in het frame plaats, ipv in het slot, die wordt er toch altijd als eerste afgesloopt.
Recycle maakt fietsen met een slot in het trapas. Dit lijkt mij de meest iedeale oplossing.

Op de Santos wordt iig een flink kabelslot meegeleverd. En natuurlijk moet je je bike altijd goed op slot zetten. Mijn idee is echter dat een Koga vanwege de "looks" eerder gestolen word dan bv. een Santos/Snel/Avangher/Vittorio... Maar dat van dat trapas-slot heb ik al eens eerder gezien en dat is een goed idee. Afbeelding [/img]

Het enige wat dan nog rest een is een goede verzekering :lol:

mario schreef:Het wordt wel tijd om een methode te ontwikkellen, waarebij de vakhandel een microchip in het frame plaats, ipv in het slot, die wordt er toch altijd als eerste afgesloopt.
Als ik me niet vergis bestaat de techniek al om een microchip in het frame te plaatsen, ik weet alleen niet meer waar ik het ergens gelezen heb.

50er schreef:Mijn idee is echter dat een Koga vanwege de "looks" eerder gestolen word dan bv. een Santos/Snel/Avangher/Vittorio...
Toen ik net mijn Avaghon (let op de spelling) had kwam ik tegelijk met een kennis, Danny, op een zomers verjaardagsfeestje aan. Hij had ook een nieuwe fiets, een glimmend oranje Batavus van maar liefst 1000 gulden.
"He, Danny, wat een mooie fiets!". Riep iedereen in koor. Na een boel bewonderende blikken herinnerde een andere kennis zich iets: "Leon, jij hebt toch ook een nieuwe fiets? O, is dat die?"...
Daarom ben ik maar eens naar een Werelfietserweekend gegaan :wink:
Leon

Dat bedoel ik... je slaat de spijker op zijn kop...enne sorry voor de spelling, was net wakker uit de nachtdienstzzzzzzz...ga nu maar naar bed...