Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: SON DeLux naafdynamo - Forum Wereldfietser

Te koop: SON DeLux naafdynamo

Mijn zwager heeft zijn Idworx Easy Rohler voorzien van een naaf met electromotor.
Hij wilde altijd de wind in de rug hebben; zijn keuze......
Nu is er te koop een Son DeLux naafdynamo, een zogenaamde wide body speciaal voor Idworx vervaardigd. Nieuwprijs € 190,-.
Nu te koop voor € 125,-. Ik heb zelf ook een Idworx Easy Rohler en heb zo'n zelfde naafdynamo aangesloten op een Zzing. Mijn GPS wordt nu constant gevoed door deze naafdynamo en ik heb daarnaast nog gewoon (geweldig) licht en voldoende stroom voor mijn Ipod en Smartphone. Met andere woorden, altijd stroom voor handen!
Voor informatie: http://www.bikefeeling.nl/idworx-techni ... en-edelux/
Met vriendelijke groet,
Huub
Hallo,
Misschien een rare vraag, maar kun je die alleen gebruiken met een Idworx?
Ik overweeg soms een naafdynamo, voornamelijk ook om telefoon en tablet op te laden, maar ik heb een santos travelmaster.
Vraag me dus of ik daar deze dynamo voor kan gebruiken.
Groet, roosje
Zeker wel. Dit is vast nog niet een naaf met de nieuwe stekkerloze contacten.. Het ios een speciale versie van de edelux met extra brede flenzen (voor extra degelijkheid van het wiel). De inbouwbreedte is gewoon 110 mm. Wel is dit dus een naaf voor in pricoipe 20 inch wilen. Met grotere wielen gaat het ook prima, met dien verstande dat de weerstand wat lager is en de opbrengts ook wat lager. Dat is geen probleem met een led lamp, maar wel als je ook nog wat wilt opladen zoals een gps. Zelfs dat kan, maar dan moet je echt hard fietsen.
Wim
Deze dynamo komt uit een Idworx Easy Rohler met 28" wielen.
Ik gebruik de dynamo natuurlijk om mijn licht te laten branden.
Tevens is de dynamo aangesloten op mijn Zzing, die ervoor zorgt dat mijn GPS continue functioneert, ook als ik stil sta.
Daarna heb ik nog een hoop stroom over in de Zzing, bijv om mijn smartphone te laden.
Ik haal echt geen topsnelheden en rijd met bepakking zo'n 20 km/uur.
De naaf heeft zoals aangegeven een stekker, waaraan het licht en de Zzing eenvoudig aan te sluiten zijn.
Zoals Wim al schrijft is de dynamo in alle fietsen te gebruiken en heeft een standaard maat van, volgens mij, 100 mm.
Huub
OK, bedankt voor de duidelijkheid (Huub en Wim)
Heb nog wel een vraag, mijn Santos heeft 26" wielen, kan de naafdynamo daar ook ingebouwd worden?
Weet iemand wat het ongeveer gaat kosten om een dynamo in een wiel te laten zetten?

roosje
Mag op slot; is verkocht