Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lars' Revanche in the Andes - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

Lars' Revanche in the Andes

371 berichten
Hoi hoi,

Vele mensen zijn nieuwsgierig naar hoe het met me gaat, nou ...

Goed :-)

De stomp slinkt gestaag, volgende week misschien het aanmeten van de liner; dit is de 'sok ' met een siliconen binnenlaag die eerst over de stomp komt, daarover komt de prothese.
Als de liner na een week klaar is kan er een gipsafdruk van worden gemaakt en aan de hand daarvan wordt de prothese gemaakt wat 2 weken duurt.

En dan wordt het spannend, weer leren lopen !
En fietsen :-)

Maar dan zijn we weer een paar weekjes verder; ik zal me tzt wel weer melden.

Groetjes !
Klinkt goed Lars. Respect voor de positiviteit die je uitstraalt.
Ik hoop dat je snel weer bewegelijk bent, op wat voor manier dan ook :D

Hans
Jippie !!!!!! :P
Volgens mij ga jij je afspraak met Douwe en mij gewoon maanden eerder halen!
Als ik het goed gezien heb zag ik Lars vandaag in een Handbike net even buiten Maassluis, besefte net te laat dat hij dat was...jammer.
Dus fietsen doet hij alweer de bikkel :D
Peter.
Hij vertelde me laatst aan de telefoon dat hij een heel mooie handbike had zien staan. Hij heeft hem kennelijk gekocht!
Leon
Topgozer, wat een karakter hee.
Geweldig om te horen!
Dus er wordt al weer druk gefietst, hartstikke goed. Je haalt mij dus echt wel in met trainen!
Hallo,

Afgelopen vrijdag een stukje op mijn racefiets gefietst :-) , met mijn prothese die ik nu een week of 5 heb.
Na een oefensessie met het Rijndam ( revalidatie ) waar 2 medewerkers mee renden en ik op een fiets zat, mijn prothesevoet in een beugel anders blijft hij niet zitten.
Zo fietste ik ook op mijn racefiets, met klikpedalen.
Bij beide systemen kan ik echter niet zelfstandig mijn prothesevoet van het pedaal los maken. ( best wel spannend met stoppen en afstappen )
Mijn klikpedaal heb ik op de lichtste stand gezet maar zelfs dat is nog te zwaar; ik heb idd weinig kracht rechts ...
Maar het fietsen is heerlijk, zojuist ook weer een km of 10 gefietst op mijn boodschappenfiets; ik had de remmen gemaakt en moest hem even uitproberen :-)

Lopen gaat nog niet zo soepeltjes zeg maar.
Moeilijk !
Korte stukjes kan ik met alleen links een kruk of stok maar later op de dag merk ik dat ik 2 krukken ' nodig ' heb omdat de druk op mijn stomp dan onplezierig wordt, alsof het ooit plezierig zal worden hahaha.
Ik draag de prothese nu zo'n 6 uur per dag en moet dit langzaam verder uitbouwen.
2 x in de week naar Rijndam, op vrijdag is altijd de loopgroep voor mensen met een prothese.

Eind van de maand, het Harskamperdennen wereldfietser kampeer weekend, voor het eerst weer slapen in mijn tentje !
Nog niet met mijn fiets ernaast maar dat komt ook wel weer.

Some time
Some how
Some where

Velen van jullie zal ik zien dat weekend, de anderen wens ik een mooie nazomer en iedereen dank ik hartelijk voor alle steun afgelopen maanden !
Een hele hoop mooie herinneringen rijker groet ik U

Lars
lars de wit schreef:Hallo,

Afgelopen vrijdag een stukje op mijn racefiets gefietst :-)
Ha! Ik sprong zowat een meter op van mijn stoel toen ik dit las :-)
Goed bezig, Lars! Succes met trainen, en ik kijk ernaar uit je eind deze maand te zien.

Gaele
:P RASOPTIMIST :!: :wink:
Prachtig om te horen Lars! Dat met het pedaal is lastig.... al denk ik dat jij je daar wel weer mee gaat redden als ik je verhalen steeds lees :D

Ik ben er helaas niet bij dat weekend maar ooit moet ik je vast wel eens tegenkomen.
Geweldig Lars, zoals je bezig bent,
wat een doorzettingsvermogen!
Maar ja, inmiddels kennen we je niet anders 8) :wink:

Sterkte man,
Maarten
Goed nieuws!!

Eerste wat mij te binnen schiet: elektromagneet in de pedaal die je met een knopje kunt (de)activeren.
Fantastisch Lars! Man wat zal dat wennen zijn, opnieuw balans zoeken, prothese aanpassen, fiets aanpassen, spieren aansterken... Heel veel respekt! Ben er in de Harskamp niet bij ivm onze reis naar Ladakh. Hopelijk tot volgende gelegenheid!
HA SUPER Wat goed dat je al weer zo zoveel kan. Ik hoop dat ej het zelf ook veel vindt. En er komt nog meer bij.

Tot ziens in Kootwijk dan!

Ik ben dan nog enigszins herstellende van een gebroken voet (maar kan fietsen) - had een poosje krukken en vroeg me toen af hoe het jou daarmee verging. Super dat je erbij kan zijn!
Ha ha lees nu wat een leuk bericht ik terug kreeg uit Chili :

Buenos Días!!!!!! :D

HALLO! Lars!!! We are your friends from the Intensive Care Unit, from Chile! We are so happy that you are moving forward in your recovery!!!! We know that is difficult, but in the picture you look so happy so it worth it!!! You have to continue and continue. Keep training with the bike!!! We want to see you in a picture riding on the bike!!!!!!

Don’t forget us!!!!! Cause will never do it!

Bye!!!

Greetings!!!!!!

PD: We all read the mail! And we want more!!!! Is sooo great to see your improvements!!
:D
Mooi man!

Groeten,

Jurgen, Barbara en de jongens
Hoi Lars,

Goed om te horen dat je weer fietst.
Leuk om te lezen dat jouw oude opknapploeg je ook nog steeds volgt.
Succes en blijf doorgaan en veel plezier in Kootwijk.

Groeten,
Martin (BOE!)