Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervarging met ReeCharge Power Pack - Forum Wereldfietser

Ervarging met ReeCharge Power Pack

Wie heeft er ervaring met de ReeCharge™ Power Pack of iets wat er op lijkt?
Heel kort gezegd; het is een accu die je aan de dynamo hub koppelt en waar vanuit je een iPhone/mp3 of iets degelijks kan opladen.

Afbeelding

Kosten: $119.99/€80,40 + €7,50 verzendingskosten.

http://www.thinkbiologic.com/products/r ... power-pack
IK hheb er een klaar liggen op de werkbank voor deze zomer. Moet er dus nog mee proef fietsen.
Ik heb het ding voor ca. €60,- via Ebay aangeschaft.
Beetje zoeken op Ebay loont vaak de moeite.
Oeh! dank! Daar zijn ze toch wat goedkoper, ik hoor graag hoe jou proefritten gaan.
Ik gebruik zelf de Zzing, te bestellen bij onze oosterburen. Nog maar één keer ('s avonds) mee kunnen fietsen (gisteravond), ik heb zelf de 'gewone' (2000mA batterypack). Ik wil deze gebruiken in combinatie met mijn (shock/waterproof) android telefoon Motorola Defy en een 2xAA(A) USB Batterijoplader. De naafdynamo die ik gebruik is de Shimano DH3-N80.

Afbeelding

Mijn mening/ervaring:

- Idee van een accu (de zzing gebruikt een 2000/2700mA battery-pack) sprak mij erg aan omdat je zo ook een meeneembare (USB) energie bron hebt en de accu de schommelingen door snelheidsverschillen opvangt.

- De Zzing heeft een aan/uit schakelaar en een ledje. Je moet minimaal 15km/h fietsen om de accupack op te laden en dat duurt (zonder aangesloten apperatuur) 5-6 uur. De Zzing is ook middels (niet meegeleverde) power adapter via stopcontact op te laden.

- Er wordt voldoende aansluitmateriaal meegegeven bij de Zzing; ook worden aparte voetjes + krimpkous meegeleverd voor bevestiging op een SON naafdynamo. Ik vond het electriciteits-aansluitdraadje wat aan de korte kant maar het was wel voldoende.

- Voor de bevestiging van de Zzing (zie foto) heb ik de meegeleverde klickfix op mijn stuur gezet, tijdens fietsvakanties wil ik de Zzing (en de batterijoplader) in de stuurtas doen zodat alles waterdicht is afgesloten. Tijdens de rit die ik gisteravond deed bleef de Zzing stabiel zitten op de klickfix

- Ik ben gaan fietsen toen de accu van mijn mobiele telefoon/navigatie (Motorola Defy; Android; Google Maps) 40% was; heb GPS+navigatie continu aangehad gedurende 2 uur fietsen; daarbij 75% van de tijd ook met verlichting gefietst (B+M IQ Senso Plus + DToplight Plus; auto-sense/standlicht). Toen ik thuiskwam was de accu 50%. Dit lijkt misschien weinig maar aangezien ik ook meer dan de helft van de tijd verlichting aanhad en stroom in een parallelschakeling wordt verdeeld lijkt het mij meer dan genoeg. Wel fietste ik gemiddeld 25km/h met uitloop naar 15 (klimmen) en 50 (afdalen). Wanneer ik ervaring heb met de zzing tijdens een lange dagtocht zal ik die hier posten.
Ik heb vandaag eindelijk tijd gevonden om eens een wat groter rondje te fietsen en de ReeCharche uit te proberen.
Even voor de configuratie: ik fiets op een Challenge Twister uit 1997. Deze is inmiddels gepimpt met voor en achter vering, Sram DualDrive II as met 3 in de naaf en negen versnellingen onder de derailleur. Voor en achter mechanische schijfremmen van Shimano.
En nu waar het om gaat: in het 20" voorwiel een SON naaf dynamo.
De dynamo heeft de ReeCharche keurig opgeladen en, via een USB kabel, is mijn, al weer wat oudere, HTC Touch cruise keurig weer op spanning gebracht.
Dat is allemaal tijdens het rondje van 94 km. gebeurt. Precies wat de dokter voorschreef......
Enige snag is dat het opladen via een schakelaar geregeld wordt en je niet kunt zien of de batterij van lading wordt voorzien. Je kan het alleen checken door de lading te checken en te kijken of er één, twee of drie ledjes branden. Wellicht ben je dan weer 20 km. verder voor je de laadschakelaar in de juiste stand hebt staan.........(terug fietsen voor een optimale lading tijdens het gehele trip gedeelte doe je toch niet :wink: )
De enige test die nog ontbreekt is de waterdichtheid (sorry, het was vandaag mooi weer)
Ik ben ernstig aan het overwegen dit ding bij de lokale winkel te kopen. Is het zo dat je kan fietsen en je telefoon op spanning kan houden en daarnaast in je tent nog wat opladen? Dat je het dus als extra accu kan gebruiken en kan blijven laden tijdens het fietsen?

Bedankt
Sebas
Ik heb de Reecharge vorig jaar gekocht.

Ervaringen eerste jaar:
- Laat GPS draaien overdag en er in de avond nog voldoende stroom over om telefoon (simpele mobiel) of E-reader op te laden.
- De ledjes die aangeven of er stroom wordt geladen of afgegeven zijn slecht te zien.
- Er zit een mijns inziens nutteloze knop aan om het laden van de Reecharge uit te zetten. En omdat niet te zien is of de knop aan of uit staat, ben je afhankelijk van de ledjes, die je dus nauwelijks kunt zien.
- Om de Reecharge aan het net op te laden moet de siliconenrubber hoes worden verwijderd, omdat de stekker van het laadsnoer te dik is.
- Is waterdicht.

Ervaringen tweede jaar:
Laat GPS draaien tijdens het fietsen, maar na een kwartier is hij leeg. Opladen aan het net lijkt te werken. Alle witte ledjes branden. Na een tien minuten de telefoon laden, is hij echter leeg, en de telefoon niet opgeladen.


Thuisgekomen enig onderzoek op internet gedaan, en het lijkt er op dat het geheel niet tegen hogere snelheden kan.

Nu heb ik vorig jaar in de Baltische staten gefietst. En omdat het daar nagenoeg vlak is haal ik dan ook geen snelheden boven de 30. Dit jaar in Zweden was dat duidelijk anders.

Mijn voorlopig oordeel:

Kom je niet buiten het vlakke deel van Nederland, zou het een oplossing kunnen zijn. Ben je van plan om de Posbank af te dalen, zou ik het niet doen.

Peter
Dus wachten op de zzing is beter? Die kan tot 100kmu en slaat daarna vanzelf af.
De Zzing is inmiddels wel behoorlijk gedateerd. Tegenwoordig zijn er betere producten (en toegegeven, de E-werk was dat al).
Matthie9001 schreef:De Zzing is inmiddels wel behoorlijk gedateerd. Tegenwoordig zijn er betere producten (en toegegeven, de E-werk was dat al).
Verdorie dan zal ik me daar ook nog eens in moeten verdiepen haha. Wat zijn de gebruikers ervaringen van de e-werk?
Wij fietsen er nu twee weken met de ReeCharge. Voldoet goed. Gps laadt de batterijen niet op. Maar apparaat zelf is een accupack. Voor mobiel en Gps voldoet hij. De ipad zetten we bij restaurants oid aan de stroom. Met tipgeld spreek ik dan mijn dank uit.
Weet iemand waarom hij de batterijen in de GPS niet oplaadt? Heeft dit te maken met het usb snoer?
Groet vanuit Corse!
Reinder schreef:Wij fietsen er nu twee weken met de ReeCharge. Voldoet goed. Gps laadt de batterijen niet op. Maar apparaat zelf is een accupack. Voor mobiel en Gps voldoet hij. De ipad zetten we bij restaurants oid aan de stroom. Met tipgeld spreek ik dan mijn dank uit.
Weet iemand waarom hij de batterijen in de GPS niet oplaadt? Heeft dit te maken met het usb snoer?
Groet vanuit Corse!
Waarschijnlijk omdat je GPS niet over een laadfunctie beschikt? Het is makkelijker praten als we weten welke GPS je gebruikt.
Al eerder schreef ik over het oplaadprobleem van de Reecharge.

Zie hiervoor dit topic.
Of dit bij jullie van toepassing is weet ik niet, maar misschien geeft het een antwoord.

Peter
Ik heb de garmin 62s
Reinder schreef:Ik heb de garmin 62s
De oplaadfunctie van de batterypack IN de GPS is een functie die pas vanaf de Oregon 600-serie wordt ondersteund.

Peter
Ik heb de reecharge case bracket hier thuis ongebruikt liggen. Als er interesse is voor overname hoor ik het graag.
http://www.thinkbiologic.com/products/r ... se-bracket
Peter M schreef:
Reinder schreef:Ik heb de garmin 62s
De oplaadfunctie van de batterypack IN de GPS is een functie die pas vanaf de Oregon 600-serie wordt ondersteund.

Peter
En dit werkt dan waarschijnlijk enkel met toestellen met interne batterijen of speciale batterijen van garmin en niet met AA batterijen.