Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Favoriete eenpansgerecht - Forum Wereldfietser

Favoriete eenpansgerecht

Naar aanleiding van een vraag op het forum hier mijn favoriete eenpansgerecht. Ben benieuwd naar jullie favoriet.

Spaanse vispan met Linzen (2p)
Nodig:
Olijfolie
Peper/zout
Blik linzen
Stuk chorizo worst in stukjes
1 uitje, gesnipperd
Paprika in reepjes
1 blik gepelde tomaten, of 3 verse tomaten
200gr (diepvries) kabeljauw

Verhit de olijfolie en bak chorizo 2 min uit. Voeg uit toe en bak 1 min mee, voeg paprika toe en bak 3 min mee.
Voeg tomaten en (afgespoelde) uitgelekte linzen toe. Breng dit aan de kook.
Snij de vis in stukken en leg tussen de linzen. Stoof met de deksel op de pan de vis in 10 min gaar.
Breng verder op smaak met peper en zout. Lekker met stokbrood.

Eet smakelijk!
Het blijft een noodzakelijk kwaad dat eten en kamperen :) :D

http://www.mountainhouse.com/
AB schreef:Het blijft een noodzakelijk kwaad dat eten en kamperen :) :D

http://www.mountainhouse.com/
O alsjeblieft niet de zgn. voedingrijke gevriesdroogde bagger kartontroep. Beter gewoon je eigen groenten drogen en heerlijk koken :roll:
En nog eentje voordat we in een discussie over gevriesdroogd voer belanden:

Stoofpotje prei en kikkererwten (2p)
Olijfolie
2 preien
1 blik kikkererwten
½ winterpeen in kleine stukjes
1 teen knoflook
1 eetl kerriepoeder
150g (griekse) yoghurt
Naanbrood of ander lekker brood
Verhit olie en fruit de prei op halfhoog vuur 5 min. Voeg wortel, knoflook en kerriepoeder toe en roerbak nog 3 min. Voeg kikkererwten toe + wat extra vocht. 10 min zachtjes laten koken. Roer yoghurt erdoor en zout en peper naar smaak. Lekker met naanbrood
Ik ben ook niet echt van de gedroogde hap. Behalve de rijst en pasta of mie :D En ik heb niet een vast recept. Maar ik doe vaak roerbakken. Ingrediënten kunnen zijn;
-zakje voorgesneden groente 250 of 400 gr
-blikje tomaten puree
-gehakt of vleesvervanger
-div. kruiden of specerijen (Keltisch zeezout, peper, knoflook poeder, Italiaanse kruiden)
Dit combineer ik met rijst of pasta die ik aan de kook maak en dan de pan in een handdoek doe om verder te laten garen. Verder bak ik het gehakt gaar en daar doe ik de groente bij (hoe fijner het gesneden is hoe sneller het gaar is) en als ik mie als pasta gebruik een beker water er bij en die mie toevoegen en het water laten verdampen.
Daar het blikje tomaten puree bij doen en naar smaak kruiden met zout en peper ed. En daar voeg ik de intussen gegaarde rijst of pasta bij en warm het goed door.
Dit is simpel en naar eigen smaak en inzicht te maken ook met andere ingredienten :-)
ps. ik weet dat het niet helemaal een eenpansgerecht ivm rijst of pasta koken, maar wel makkelijk :wink:
Wat ik geregeld doe op vakantie: kleine aardappeltjes en sjalotjes in kleine stukjes in een pan mikken, ja gewoon bij elkaar, beetje water erbij en als het gaar is chorizo of andersoortig plaatselijk vlees erbij en lekker laten uitbakken. Paar kruiden erbij en je bent spekkoper!
Maak de stukjes aardappel wel klein, anders moet het erg lang opstaan.
Pot Polling eten we met vakantie heel regelmatig. Dat is een roerbakgerecht van blokjes aardappel, krieltjes of voorgekookte rijst, met een mengsel van fijngesneden verse groente van de plaatselijke markt en in stukjes gesneden of hele goed gekruide worstjes. Altijd anders, altijd lekker, gemakkelijk en op 1 pit te koken.
Altijd lekker zijn natuurlijk pannenkoeken :D

Verder inderdaad gewoon allerlei plaatselijke groenten, worst en aardappel enz in een pan gooien. Werkt altijd (bijna altijd dan :roll: )
Ik kouw gewoon de hele dag op brandnetels en sprinkhanen. :)
Ik heb laatst de kookworkshop in Maasland gevolgd. Was erg gezellig en alle eenpansgerechten waren verrukkelijk.

- Pasta met spinazie, ui, knoflook en kruidenkaas.
- Linzenpotje met kipfilet, prei, champignons, kruidenkaas en kruiden.
- Couscous met aubergine, ui, tomaat en chorizo.
- Paella met chorizo, paprika, garnalen, erwtjes, tomaat en kruiden.
- Fietskedgeree met rijst, courgette, tomaat, bosui, peterselie, makreel en Tikka Masala.
richardlange schreef:Keltisch zeezout
Wat is daar anders aan dan gewoon zout?
Tijdens mijn barre fietstochten eet ik vliegjes. Dat is voldoende om het avondmaal over te slaan :D
rissotto ( met paddestoel, ui wortel en nog zo wat) blijft spannend op een benzinebrander , maar met een simmerlight gaat het ok.

Verder maak ik vaak 2 pans gerechten met de slaapzak voor de pasta/rijst/koolhydraten). (die gaan als eerst aan de kook) de slaapzak in en dan heb je nog 15 min tot een half uur om de saus/prut/groenten ect klaar te maken.

Mn kruidenrek is naar verhouding groot ten opzichte van de overige uitrusting.

Sinaasappellinzen soep is ook top (ui gember, wortel rode linzen, bouillon, tomatenpuree, sinaasappelsap)

Hongaarse stoofschotel (ui paprika, aardappel tomaat karwijzaad paprikapoeder )

chili komt ook vaak voorbij

verder zoals vaker genoemd , probeer je greoenten te krijgen is ze lokaal veel gebruiken en in de tijd worden geoogst als je daar op de fiets bent.
Ik zie regelmatig linzen terugkomen als ingrediënt. Linzen vind ik ook lekker, maar de kooktijd is wat lang. Nu kun je ze van te voren weken en dat is op de camping geen enkel probleem. Maar wat doen jullie onderweg? Waterdichte beker of doos om te weken? Of haal je in de supermarkt een blikje ( 3 min koken) ?
De roze linzen in de soep, zijn in een half uurtje wel gaar en klaar. Koken is iets waar ik graag de tijd voor neem.