Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zhongxin-Liang-Dali (on)verhard? - Forum Wereldfietser

Zhongxin-Liang-Dali (on)verhard?

Weet iemand het antwoord op de volgende vragen?
Is de weg tussen Zhongxin-Liang-Dali verhard of onverhard?
Hoeveel passen van hoeveel meter liggen er - hoe staat het met winkels en eventueel overnachtingsmogelijkheden?

Bedankt!

Frans
Ik zie op google maps/satellite min of meer een snelweg van 1196 km.
https://maps.google.com/maps?saddr=Onbe ... =7&t=m&z=9
Maar ik zal wel de verkeerde versies van de steden gevonden hebben.
Leon
Fransje schreef:Weet iemand het antwoord op de volgende vragen?
Is de weg tussen Zhongxin-Liang-Dali verhard of onverhard?
Hoeveel passen van hoeveel meter liggen er - hoe staat het met winkels en eventueel overnachtingsmogelijkheden?

Bedankt!

Frans
Kun je iets specifieker zijn, bijvoorbeeld door de plaatsnamen van googlemaps te gebruiken en wat wegnummers?
Hoi Fransje ;-)

Zhongxin-Liang-Dali?? Ik "ken" alleen het stuk Zongdian/Shangri La naar Dali ;-)

De drukke G214 die van Zongdian/Shangri La naar Dali loopt is helemaal verhard. Maar die komt niet echt door Lijiang (of bedoel je echt Liang?).

Vanuit Zongdian/Shangri La kun je ook een stillere weg iets oostelijke nemen over Baishuitai en Haba, dit is wel een weg met 4 passen waarvan één over 3800m, aan het eind kom je ook bij de Tiger Leaping Gorge uit, en vandaar uit kun je met de Old Ferry kun je weer door steken naar Lijiang. Of gewoon de G214 oppakken. Dit is ook allemaal verhard.

Een stuk ten zuiden na de Tiger Leaping Gorge kun je ook een iets stillere weg nemen, die westelijk over Jianchuan/Shaxi/Yangbi loopt, ben even het nummer kwijt. S336? Ook verhard.

Naar Dali via Lijiang en dan oostelijk achter het Chenghai(?)-meer langs is ook verhard.

Overal zijn tussen Zongdian en Dali winkels en overnachtingsmogelijkheden op de OSM kaarten ingetekend. En wat ik van andere reizigers heb begrepen zijn die er ook echt!

Veel plezier,
Maarten
Voor zover ik uit "mijn" routebeschrijving heb kunnen halen is dit verhard. Zie uit mijn post hierboven:

Vanuit Zongdian/Shangri La kun je ook een stillere weg iets oostelijke nemen over Baishuitai en Haba, dit is wel een weg met 4 passen waarvan één over 3800m, aan het eind kom je ook bij de Tiger Leaping Gorge uit, en vandaar uit kun je met de Old Ferry kun je weer door steken naar Lijiang. Of gewoon de G214 oppakken. Dit is ook allemaal verhard.

In Biashuitai in accommodatie volgens de beschrijving;-)
Fransje schreef:Ik bedoel o.a. dit stuk Sjirk

http://www.bikemap.net/nl/route/2063518 ... le_roadmap
verhard en halverwege bij kalkafzetting (zie Lonely Planet) zijn er hotelletjes. Vast wel meer maar niet gezocht dus niet gezien. Er is een wat hogere pas en daarna is het op en neer. Mooi en rustig.
Bingmaps is op dit moment vaak gedetailleerder dan google.
Op bingmaps kun je op satellietbeelden op deze route zien of hij verhard is: Voorbeeld http://binged.it/1atavjZ
Van Shangri-la (3300 m) tot aan Baishutai (2500 m) kalkafzetting en hotel) ruim 100 km, met 1500 hoogte meters is de weg geheel verhard.
Tot aan de Tijgerkloof en de gehele weg door de kloof ook verhard.
Als je met de Old Ferry gaat, dan een stuk (5 km?) onverhard waarvan een deel haarspelden, hier daal je stijl 100 meter en daarna weer 100 meter stijl klimmen. Dit moet je lopen en kost je wel 1 of 2 uur.
Aan de overkant in Daju zijn guesthouses.
Van Daju tot aan Lijang (of beter Shuhe) ook weer zo'n 90 km, met 1700 hoogte meters. Eerste 5 km vanaf Daju onverhard, daarna alles asfalt, op zo'n 10 km afdalen op kasseien na. Wel entree betalen voor het park.

Groeten, Wouter