Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flèches de France - Forum Wereldfietser

Flèches de France

Bij veel mensen onbekend, maar er bestaan zgn. Flèches de France [pijlen] die allemaal vanuit Parijs vertrekken en zo alle uiteinden van Frankrijk bereiken.

Er zijn er 20 in totaal. Als je die allemaal gefietst hebt heb je heel Frankrijk gezien.
Zo fietste ik dit jaar, Paris-Nantes en Paris-La Rochelle.
Alle onder auspiciën van AUDAX CLUB PARISIEN.
De pijlen kunnen ook andersom gefietst worden.

Ik heb er inmiddels 13 volbracht en ben daar mee koploper onder de Nederlandse fietsers. nog 7 te gaan


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Henk

kunst en fietswerk
Henk, niet te snel :wink: . Het lijkt echter wel dat er grote delen van Frankrijk overgeslagen worden en andere juist erg dicht naast elkaar liggen. Het Oostelijke en Zuidelijke deel van Frankrijk lijken me ondervertegenwoordigd. Is daar misschien nog een reden voor?

Peter

PS jij hebt toch geen varkenspootjes?
@ Peter,

Ik doe die Flèches er eigenlijk gewoon naast, soms combineer ik ze op bv een tocht naar Malaga of Santiago.

Of een lusje door het noorden, zo fietste ik bv Briancon-Mt. St. Michelle. [één van de mooiste]

En zo ga ik een plan maken om de volgende keer bv Nice of Perpignan aan te doen, dan ligt de verhouding weer stabiel! :wink:

AU PIED DE COCHON ligt in hartje Parijs en is de officiële stempel/vertrek plaats van de Flèches. Ik heb er een keer koffie met gebakje gedronken, en was toen 30 euro lichter :?
[Staat niet in verhouding voor zo'n "varkenspootje"]


Henk

kunst en fietswerk
Ik vind het een prachtige tip, daar ga ik eens op google-en. Dankje wel. :)
@ Roald,

Hier een link naar de Audax club Parisien, http://www.audax-club-parisien.com/FR/i ... owpage=335

Daar alle info over die Flèches.

Er zijn van alle Flèches ook GPS tracks, daar reedt ik dit jaar voor het eerst op, wel super om zo snel dwars door Parijs te kunnen fietsen.

Mocht je het gaan fietsen vraag dan wel naar de toeristische variant, je kunt het namelijk ook op snelheid doen. De toeristische route gaat echt over verkeers luwe wegen.

Henk

kunst en fietswerk
Het kaartje hieronder ziet er wat realistischer uit en vind ik heel wat wervender dan die tekstwebsite. De routes vind ik erg mooi gespreid.
Afbeelding