Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mijn BLACKSMITH randonneur - Forum Wereldfietser

mijn BLACKSMITH randonneur

Mijn AUDAX randonneur uit het atelier van Blacksmith te Apeldoorn.
http://www.blacksmith-bikes.nl/

Een echte maatfiets, een fiets gemaakt met liefde voor het vak waar over nagedacht is om uiteindelijk samen tot een stijlvol resultaat te komen.
Een randonneur waar ik met veel comfort mijn lange tochten op kan volbrengen.

Afbeelding
Samen nadenken ...

Afbeelding
Fiets als een rots in de branding.

Afbeelding
Reynolds 853 Fillet brazing.

Afbeelding
Remgrepen, TRP RRL SR, [lekker retro]

Afbeelding
Centaur Campa deralleur.

Afbeelding
NITTO Dirt Drop, Son E-de LUX lampje, Brooks stuurlint [leder]

Afbeelding
Kleurstelling en belettering [door Henk Kamphuis]

Afbeelding
Stijlvolle stuurpen, met Chris king balhoofd.


Afbeelding
Velo Orange Grand Cru remmen.

Afbeelding
Chrisking achternaaf, [the angry bee] 36 spaaks, vertanding 13-26 10v.

Afbeelding
Stijlvolle Carradice tas achter mijn Brooks zadel.

Afbeelding
Krankstel, bracket, White industries 32-42

Afbeelding
H plus SON TB 14 anodised, velgen, 23 mm, lekker laag voor een hoog comfort

Afbeelding
SON naafdynamo in een carbon voorvork.

Afbeelding
leuk detail, RVS

Afbeelding
Een fiets om trots op te zijn.

Henk

kunst en fietswerk
Prachtig werkje :)
Prachtig. Zo mooi worden ze niet vaak gemaakt.
Wim
Wel tamelijk lang over nagedacht hè? :wink: Mooi fietsje hoor, leuk dat je 'm even laat zien. Ik hoef je volgens mij niet veel plezier ermee te wensen, want dat heb je al even meen ik. Dan wens ik je maar toe dat je er lang van mag genieten!

Carl
Heel netjes, ik kan niks zeggen die beter zou kunnen, veel plezier ermee !
Grote klasse. Waarom de carbon voorvork?
Klasse fiets. Welke shifters zitten er op ?
@ CarlW Grote klasse. Waarom de carbon voorvork?

Na lang wikken en wegen kwam ik uiteindelijk vooral na veel "wegen" op de keuze om een Columbus carbon voorvork te steken.

Ik had een stalen vork in mijn linker hand en een carbon vork in mijn rechter hand, het verschil in gewicht was groot.

Na overleg en uitleg van Patrick mijn frame bouwer, was het me duidelijk dat het voordeel van de carbon vork groter was dan ten opzichte van de stalen vork.

Na London-Edinburgh-London gereden te hebben was ik overtuigt van mijn keuze voor de carbon vork, ik wilde immers een snelle comfortabele klassieke randonneur met goede rijeigenschappen en die heb ik nu.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef: ik wilde immers een snelle comfortabele klassieke randonneur met goede rijeigenschappen en die heb ik nu.
Nu word ik wel nieuwsgierig naar je definitie van klassieke randonneur... met Son, Rohloff*, carbon voorvork, Chris King lagers? Of bedoel je met klassiek alleen vorm, constructie en materiaal van het frame?

(Alleen benieuwd, geen kritiek,)

Carl

[wijziging] * Oeps, ik liet me even gaan. :oops: Inderdaad geen Rohloff, bedankt voor de correctie!
Carl schreef:
henkfietst52 schreef: ik wilde immers een snelle comfortabele klassieke randonneur met goede rijeigenschappen en die heb ik nu.
Nu word ik wel nieuwsgierig naar je definitie van klassieke randonneur... met Son, Rohloff, carbon voorvork, Chris King lagers? Of bedoel je met klassiek alleen vorm, constructie en materiaal van het frame?

(Alleen benieuwd, geen kritiek,)

Carl
Geen Rohloff. Wel klassiek ogend frame. Ik vin 'm geweldig! :D
Henk,

Gefelicteerd met je nieuwe aanwist. Een wonderschone fiets voor de grote afstanden. Ook technisch uitstekend uitgevoerd. Topklasse. Als ik ooit een nieuwe fiets erbij koop, dan zal het zo'n fiets worden.

Piet.
Carl schreef:
henkfietst52 schreef: ik wilde immers een snelle comfortabele klassieke randonneur met goede rijeigenschappen en die heb ik nu.
Nu word ik wel nieuwsgierig naar je definitie van klassieke randonneur... met Son, Rohloff*, carbon voorvork, Chris King lagers? Of bedoel je met klassiek alleen vorm, constructie en materiaal van het frame?
"Klassiek" is wat anders dan "retro".

Een klassieke randonneur is, in mijn ogen, een fiets die is toegesneden op randonneuren: snel, maar comfortabel, reparabel, duurzaam, degelijk. Daarbij kun je best nieuwe ontwikkelingen op het gebied van materiaal, constructie, geometrie en uitrusting overwegen.
Erg mooi!!! Het is niet mijn soort fiets maar dat hoeft ook niet. Hulde voor de manier waarop je een fiets hebt laten bouwen die in jouw ogen voor jouw doeleinden het meest geschikt is.
Alien schreef: Een klassieke randonneur is, in mijn ogen, een fiets die is toegesneden op randonneuren: snel, maar comfortabel, reparabel, duurzaam, degelijk. Daarbij kun je best nieuwe ontwikkelingen op het gebied van materiaal, constructie, geometrie en uitrusting overwegen.
Comfortracers zijn eigenlijk de moderne randonneurs anno 2013.
Mijn fietsenmaker heeft een Orbea Avant besteld als showmodel, lijkt me een heel mooi modern fietsje voor de gemiddelde lange afstandsfietser (met een bovengemiddelde beurs).

Los van de vormgeving, zit er veel verschil in zithouding tussen een comfortracer en een "klassieke randonneur"?

@Henk, prachtige fiets, maar waar zijn je geitenwollen kniekousen? Kan toch echt niet zonder sokjes op zo'n fiets!
Hier de fiets met lichte bepakking in Engeland, op de camping heb ik het dragertje verwijderd om er zo licht mogelijk van London naar Edinburgh en terug mee te fietsen.
Ik heb de fiets niet om er met zware bepakking mee te gaan trekkken.
Maar ook met de tassen fietst deze super stabiel.

Afbeelding
Reynolds staal terug in Engeland voor smeedijzeren hek.

Afbeelding
Het kale frame.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Afbeelding
Reynolds staal terug in Engeland voor smeedijzeren hek.
Aaaah, lief hoe je fiets zijn bloedverwant een kopje geeft. :P

Carl
Werkelijk een prachtige fiets: zowel wat betreft uiterlijk als afmontage (jaloers op die cranks: zelf zeer tevreden met WI, werkelijk prachtig spul!!): gefeliciteerd! :lol: Nu snel schaven aan die bepakking!!!!
Henk,

Heb je op enig moment SKS spatbordjes door Curana vervangen? Hoe bevalt dat?
@ Alien Klopt,[net anders om] ik heb er nu SKS spatbordjes op zitten, die alu Curana waren te fragiel en zaten ook niet echt stabiel waardoor ze tegen de banden rammelden.

@ Matthie Lichte bepakking is iets waar ik van jou nog het één en ander van kan leren. Ik doe mijn best om zo licht mogelijk te gaan, dit jaar door Frankrijk met 13 kilo, zelf vind ik dat nog 2 kilo teveel.

Hoe minder kilo's des te fijner de vakantie, ook de GPS scheelt veel papier en zoek werk. Was nog nooit zo snel dwars door Parijs gefietst. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Deze zou ik in mijn woonkamer aan de muur hangen, zo mooi!