Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets - openbaar vervoer - Forum Wereldfietser

fiets - openbaar vervoer

Hoi,

In april vertrek ik voor het eerst op fietsvakantie. Ineens naar Afrika (goed zot zeggen de meesten).
Ik zal daar fietsen, maar ook gebruik maken van het openbaar vervoer.
Nu vroeg ik me af: 'hoe doen jullie dat?'.
Je kan toch moeilijk telkens je je fiets op het soms wel primitieve openbaar vervoer zet, zelf met 6 fietstassen zitten sleuren? Of laten jullie die gewoon op de fiets hangen met alle materiaal in en houden jullie bvb enkel de stuurtas met waardevolle spullen bij jezelf? Wat dan met veiligheid van je spullen (iedereen kan zomaar in de tassen, tassen kunnen opengaan door geschok als fiets bvb bovenop een bus ligt,...)? Of bestaat er een systeem om je tassen af te suiten?

Alvast bedankt voor jullie tips!

grtz,
Gert

Inderdaad Gert,

houd je waardevolle spullen bij je. En neem een zgn. Turkentas mee. Daar passen je andere tassen zo in, zodat ze bij elkaar zitten. De fiets en Turkentas zal gewoon op het dak of in een bagagecompartiment belanden (tussen de kippen en geiten) en daar is niets mis mee.
Oh ja er zijn natuurlijk wat foefjes om je tassen min of meer inbrekerproef te maken (dat wil zeggen dat je een vertraging inbrengt). Als je een tas met een klepsluiting hebt, leg dan een knoopje in het touwtje waarmee je je bovenvak afsluit. En zo zijn er nog meer foefjes waar je vanzelf opkomt als je er over nadenkt.

Safari Njema!

Hi Gert,

Even iets heel anders. Je eerste fietstocht en dan meteen Afrika... GEWELDIG!!
Heb je een website, zodat we je kunnen volgen? Zo nee, zet dan af en toe een berichtje op dit forum!

Groet,
Rena