Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Directe boot van China naar Thailand - en visum - Forum Wereldfietser

Directe boot van China naar Thailand - en visum

Heeft iemand ervaring met de directe boottrip over de Mekong van jinghong China to chiangsaen in Thailand? Ik heb gelezen dat deze manier van reizen je ook een 30 dagen visum oplevert (zoals bij aankomst met een vlucht). Dit in tegenstelling tot de 2 weken die je krijgt voor een overland grensovergang.

-Hoe gaat het met het visum? Krijg je dat bij de grens in Thailand?
- Kan een fiets mee?
Hoi Fransje,

We hebben geen ervaring maar ik kom dit en dit tegen op het Thorntree forum. Staat helaas niets bij over visa.

Ik kan me de commotie herinneren op de Chinese media [zout naar behoefte toevoegen] eind 2011/ begin 2012 n.a.v. aanslagen op de Mekong.
als je zonder visum per boot naar thailand reist , gelden de dezelfde regels als overland... Slechts 15 dagen. Hier in het zuiden van thailand ligt een mooi eilandje dat Ko Lipe heet. Als je vanaf maleisie naar Ko Lipe per boot reist, geeft de site van immigratie ko lipe aan dat je slechts 15 dagen krijgt.

In kunming is wel een thais consulaat waar je een toeristenvisum kan aanvragen.

Veel plezier verder met je reis

Arno
Een paar jaar gelden dit ook uitgezocht. Toen was het zo dat de Chinese overheid geen toestemming verleend aan toeristen om per boot de grens naar het zuiden te passeren, alleen vrachtverkeer was toegestaan. Ik weet echter dat een paar Zwitsers met de fiets dit wel gedaan hebben.

Groet.
Paul Snoeij