Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie Costa Rica - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie Costa Rica

Hallo,

Heeft er iemand tips voor een fietsvakantie van 3,5 week in Costa Rica?
Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden? Vorige fietsvakanties waren in Azië.
Alvast bedankt.

Groeten Debby en Tom
Debby Poirters schreef:Hallo,

Heeft er iemand tips voor een fietsvakantie van 3,5 week in Costa Rica?
Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden? Vorige fietsvakanties waren in Azië.
Alvast bedankt.

Groeten Debby en Tom
Ik hoor van een collega goede ervaringen met Vlieg en Fiets naar Costa Rica.
Costa Rica is een erg duur land om te fietsen. Hou er rekening mee dat drinken onderweg minstens zo niet duurder is dan in NL. Voor landen in centraal amerika is kamperen in CR erg makkelijk.. er zijn veel national parks en voor 10 euro pppn (ja ook weer duur en moeilijk onderuit te komen) kan je kamperen. Ik heb daar onder een boom gestaan waar een troep apen boven sliep, geweldige ervaring!

Hotels zijn duur maar prijzen zijn onderhandelbaar merkte ik. Er zijn teveel hotels voor t aantal reizigers heb ik t idee. Ben 4x in een hotel gegaan en heb elke keer een discount van 50% of free dinner/free breakfast bedongen. Er zijn veel hotels en ze zijn gewend aan makkelijke rijke blanken. Maak duidelijk dat jij dat niet bent.

Sla San Jose over, serieus... ik zat er vast met een pijnlijke enkel paar dagen en t enige wat ik zag was oude blanke mannen met te jonge meisjes. Ik haatte t er, t was gewoon Los Angeles zonder moraal. Met Mcdonalds en Wendy's overal.

Het land is verder geweldig.. hostels zijn erg goed, de bergen zijn zwaar maar mooi. Omdat je vaak hoog zit is de temperatuur ook goed te doen (al kwam ik uit de laaglanden van Nicaragua met 45gr dus t kan zijn dat ik 30 graden al heerlijk koel vond).

Ik vergeleek t land een beetje met Canada.. ultiem mooie natuur (zeker als je van de grote wegen afgaat, kan goed, weinig dead-ends in dit land) en overal goede services maar je betaald er wel voor. De mensen zijn wat afstandelijker dan in de rest van centraal amerika, waarschijnlijk omdat ze erg gewent zijn aan toeristen.
Zoals Rob al aangeeft kun je in de nationale parken kamperen. Costa Rica is een "auto land" en dat betekend dat er vanaf de nationale parken geen/niet altijd accommodatie op "fietsafstand" is. Je kunt wel heen en weer maar dan is de dag ook om en kun je niets meer zien. Regel je verblijf bij de parken dus vooraf of neem een tentje mee. Verder is er voldoende en ook goedkope accommodatie te vinden. Wel even bergkuiten kweken voor dit vulkanische landschap. Geen lange maar wel steile klimmetjes. Plaatjes op http://tinyurl.com/ntofzwn