Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bedankt voor de Info - Forum Wereldfietser

bedankt voor de Info

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben André en vorig jaar voor het eerst met de mountainbike en een bob yak op vakantie geweest. Dat was maar een korte trip van wegen het slechte weer. Dit jaar weer een fietsvakantie gehouden. 10 dagen door Nederland. Dat heeft de mountainbike niet overleeft. Dus moet ik op zoek naar een vervanger. Met de informatie hier op het forum en de foto,s van jullie vakantiefietsen. Kwam ik eerst op het idee van de salsa fargo. Maar om de kosten laag te houden en de bruikbare onderdelen te hergebruiken is het de Surly ogre geworden. En tot nu toe heel tevreden met mijn keuze.

André
Welkom op dit forum André
Ik ben benieuwd naar welke onderdelen je kon hergebruiken voor de Ogre maar niet voor de Fargo? En uiteraard naar foto's van je Orgre. :D
Dat moet een brakke mountainbike zijn geweest :lol: !
Tegen 1500kg staal was de 12kg aluminium van mijn mountainbike niet bestand. :(
detrage schreef:Ik ben benieuwd naar welke onderdelen je kon hergebruiken voor de Ogre. :D
Ik heb de magura HS33 remmen en de sram draai verstellers gebruikt op de Ogre.
En dat ging niet op het racestuur van de fargo.
Dit is hem dus.

Afbeelding
Travelmaster schreef:Dat moet een brakke mountainbike zijn geweest :lol: !
Welke framemaat is dit?
De maat van deze fiets is 18 inch maat M.
Ik zit net tussen M en L in kwa lichaamslengte.
Maar ik wou een niet al te sportieve zit.
Trekfietser schreef:Tegen 1500kg staal was de 12kg aluminium van mijn mountainbike niet bestand. :(
Ouch... ik hoop dat je er zelf niet op zat...?
De bok yak zat niet bij die 12 kilo alu? Mooie fiets, stijlvol zwart.
Nee de bob yak zat niet bij de 12kg aluminium. Dat was een andere 6 kg staal die de klap ook niet heeft overleeft.
Travelmaster schreef:Ouch... ik hoop dat je er zelf niet op zat...?
Dat zat ik dus wel. :( Automobilist die de BOB over het hoofd zag. Ondanks dat het vlaggetje er op stond.
Dan is het goed dat je het zelf wel hebt overleefd. :o
Even een update van de fiets. Ik heb ondertussen een bagagedrager gemonteerd. En het zadel vervangen door een Brooks B17. In het zwart natuurlijk. Het zadel bevalt heel goed. Alleen met gewone kleren glij ik nog alle kanten op. Gisteren voor het proef fietsen van de ATB tocht van ton nog even twee extra bidon houders op de voorvork gemonteerd.

Afbeelding
André
Prachtfiets!
Mooie fiets inderdaad! Alleen beetje overbodig achterlicht zo ;-) Is het niet heel lastig om de bidon bij je zadelstang eruit te wurmen met dat lage frame, of valt dat mee?

Ik ben wel benieuwd waarom je een spanband om je fietstassen hebt gedaan. Plakt die outdoorwinkel overigens zijn eigen logo's op de tassen tegenwoordig?
Ziet er inderdaad stoer uit!

@Anders; Bever verkoopt al heel lang die gele Ortliebs met eigen logo. Volgens mij zijn ze net wat voordeliger geprijsd dat de reguliere tassen.

De spanbandjes voorkomen gewoon dat de tassen van je fiets stuiteren als je een tijd over ruigere offroadpaden rijdt. Ik heb ze zelf tot nu toe alleen om m'n frontroller tassen gehad.
Ah, thx voor de uitleg! Ben met m'n racefiets een asfaltfietser dus heb weinig ervaring met dat gestuiter :)