Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...wel of geen goed(kop)e koffie! - Forum Wereldfietser

...wel of geen goed(kop)e koffie!

...koffie is voor mij een belangrijk goedje.
Zo ook als ik in het weekend fiets.
Gebeurd me steeds vaker dat ik geen (goed) 'koffiehuis' tegenkom. Als ik over lekkere koffie praat, denk ik aan Nespresso. Gewoon zoals voor mij koffie moet zijn; een overheerlijke pittige bak koffie, zonder suiker en zonder melk o.a..

Kom net van Bever af. Zag een Expresso Portable staan. https://www.dropbox.com/s/r8oq86ff73own ... 143419.jpg
Heb jij ervaring met deze mobile Expresso maker..?
http://www.handpresso.nl/ een heel live style travel coffee concept. Slechts 476 gram!
Deze doen het ook:

http://www.enjoybettercoffee.com/Nescaf ... /ne013.htm

In het kader van minder is meer!
Wel ervaring met de handpresso. eerlijk gezegd toch teveel gedoe op reis en zwaar apparaat. we doen het met een klein pruttelpotje (hoe heet zo'n italiaans ding ook al weer) en die smaakt ietsiepietsie minder maar werkt wel makkelijker. en de hoeveelheid die je met de handpresso zet is ook wel erg petit
Heel belangrijk, goede koffie! Ik ga toch voor mijn antieke Bialetti. Geen idee van het exacte gewicht maar hele ding is van aluminium dus heel zwaar is ie niet.

Afbeelding
PierreS schreef:.

Kom net van Bever af. Zag een Expresso Portable staan. https://www.dropbox.com/s/r8oq86ff73own ... 143419.jpg
Heb jij ervaring met deze mobile Expresso maker..?

Vrienden van ons hebben zo'n apparaatje, de koffie is heerlijk!
Omdat het toch wat anders is als een zakje openscheuren, heet water erop klaar, arrangeer je je eigen exclusieve koffiemomentje.

Zelf vind ik het apparaat te prijzig en we zetten graag een thermosflesje vol, maar het is een leuk ding voor de echte koffieliefhebber.
perik schreef:Heel belangrijk, goede koffie! Ik ga toch voor mijn antieke Bialetti. Geen idee van het exacte gewicht maar hele ding is van aluminium dus heel zwaar is ie niet.

Afbeelding
Mooi alternatief, misschien nog wel mooier.
Ik heb zo'n handpresso gehad, maar beviel totaal niet. De koffie was nooit echt lekker heet en de smaak was middelmatig. Snel weer verkocht.
Ik heb zo'n espresso apparaatje van RVS, gekocht bij Kaldi te Zutphen, daar koop ik ook mijn koffie.
Zit volgens mij ook in Deventer.

Geweldig bakje koffie! uit de Laplandmok Geeft een nog meer specialere smaak
Afbeelding

Trouwens als ik wat intensiever en in warmere oorden fiets heb ik niet zo'n trek meer in koffie bij het ontbijt. Dan schakel ik over op thee.


Henk

kunst en fietswerk
Voor een weekendje of weekje weg, doe ik niet moeilijk, gewoon zo'n perculator/pers ding mee. Kost niet veel, weegt niet veel, alleen niet laten vallen :wink:

Afbeelding
Coffee time
Wat prijs ik me gelukkig met mijn belabberde smaakpapillen:
euroshopper oploskoffie in een diepvrieszakje gaan altijd mee op fietsvakantie:
licht en goedkoop.
Goddelijk!
Wat prijs ik me gelukkig met mijn belabberde smaakpapillen:
euroshopper oploskoffie in een diepvrieszakje gaan altijd mee op fietsvakantie:
licht en goedkoop.
Goddelijk!
:lol:
Ook voor mij is dit een belangrijk onderwerp. In de categorie oploskoffie is de peperdure oploskoffie van Starbucks wat mij betreft een klasse apart. Op ietsje langere tochten neem ik een opvouwbaar Ortlieb filter mee, met gewoon goede gemalen koffie. De kwaliteit van de koffie is dan belangrijker dan het systeem. Zwaardere systemen zijn wat mij betreft niet aan de orde, maar ook niet echt nodig.
Wim
Wat Wim zegt, lekkere koffie maak je met lekkere koffie, niet met een duur apparaat. Als ik een speciaal koffieobject mee zou nemen dan zou het een molen zijn, maar tot nu toe gaat er goede (relatief versgemalen) grove maling in een pannetje water wat net van de kook af is. Doorroeren, paar minuten wachten, nog een keer doorroeren zodat alles naar de bodem zakt, en na een minuut voorzichtig uitschenken in een mok. Amper meer bezinksel in je mok dan met een cafetière, en buiten de koffie zelf geen extra spullen nodig. :) Maargoed, ik ben sowieso meer een filter- en cafetière-drinker dan een espressoliefhebber, dus dit zal wel niet voor iedereen werken.

Ik heb een tijdje veel koffie gedronken uit mokapotten ('espressopotjes'), maar het is in mijn ervaring erg lastig om het water wat door de koffie geperst wordt niet te laten koken, wat een bittere en platte smaak oplevert.
Ach, als ik 's morgens maar een flink shot cafeïne binnenkrijg om op gang te komen. Gewone, beetje sterke oploskoffie (Nescafé gold/classic) doet het dan uitstekend. Als ik lekkere koffie wil zoek ik een koffietent/bar oid op.
wimmo17 schreef:Ach, als ik 's morgens maar een flink shot cafeïne binnenkrijg om op gang te komen. Gewone, beetje sterke oploskoffie (Nescafé gold/classic) doet het dan uitstekend. Als ik lekkere koffie wil zoek ik een koffietent/bar oid op.
Hahaha arme Wim. Drinken er ook nog mensen koffie voor de lekker tegenwoordig?
wimmo17 schreef:Ach, als ik 's morgens maar een flink shot cafeïne binnenkrijg om op gang te komen. Gewone, beetje sterke oploskoffie (Nescafé gold/classic) doet het dan uitstekend. Als ik lekkere koffie wil zoek ik een koffietent/bar oid op.
+1
Tegen de koffie in mediterrane barretjes kan toch niks op. Bovendien moet je toch ergens vragen waar het winkeltje is.
Leon
Er bestaan ook caffetiere-filters die je in een pan gebruikt. Ik zag zo snel jetboil, MSR, primus en heb ze ook weleens gezien voor een merk titanium pannen.) Als je toevallig al de goede maat pan hebt is dat wel een uitkomst. Die van jetboil weegt geloof ik 28 gram, dan vind ik het nog wel waard om geen koffiegruis tussen mijn tanden te hebben. Ik heb alleen geen jetboil en ook geen plannen het aan te schaffen, maar dat zoek ik wel weer uit als ik de volgende keer weg ga.
Dit vind ik nog altijd een leuke... de Grindripper

http://www.youtube.com/watch?v=uQ_YzDGaxRc

Ook in Nederland online te bestellen
bijvoorbeeld bij: http://www.koffiecenter.nl/product/1548 ... r-set.html

Maar onderweg hou ik het gewoon op een goede kwaliteit oploskoffie :wink: