Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Er is een map vol? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Er is een map vol?

ruudvp schreef:
Leon schreef:Zover ik weet betekent een PB dat in de map uit blijft staan dat het nog niet geopend is door de ontvanger.
Leon
Dat is helemaal juist. Zie het als een lees bevestiging.
Ik denk dat fiets-ster doelt op meldingen van berichten in een wachtrij terwijl betreffende mappen leeg zijn, of al gelezen.
Het "probleem" (tussen aanhalingstekens) speelt al lang.

Frank
We kunnen we gaan gokken wat fiets-ster bedoelt. Handiger is als zij het wat duidelijker uitlegt zodat er geen verwarring kan ontstaan.
Eric op de Fiets schreef:
Robertjan schreef:Ik heb zojuist gezocht op het Nederlandse forum van phpBB, maar niets kunnen vinden.
Zegt 'ie dat je mailbox vol is, of bijna vol is? (Toch even voor alle zekerheid, je weet het maar nooit... :oops: )
Er staat een melding "Je hebt 1 privébericht die momenteel in de wachtrij staat, omdat er een map vol is.
Alle achtergehouden berichten vrijgeven deze worden her-gesorteerd naar de juiste mappen als er genoeg ruimte is vrijgemaakt." Dus omdat "er een map vol is" een map, en niet specifiek welke map er vol is. Dat maakt het ook lastig om de map die vol is leeg te maken omdat niet bekend is welke map het is. :lol:
Het betreft de Inbox en niet de uitbox of verzonden box oid. Het bericht komt niet in de inbox, omdat er "een map vol is." Bij mij is het probleem inmiddels opgelost.
Nee he, nu heb ik het ook!
Ik heb een nieuw bericht staan maar kan hem niet openen. Eerste melding dat de mappen vol waren maar deze zijn nu geleegd.

Blijft het nieuwe bericht staan, opnieuw ingelogd maar niet te openen.


?

Peter
Mijn pb tje ontvangen Peter?
Bert kent het probleem ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21&t=20875
Idem! - bericht in inbox maar niet te openen omdat de verzender het verwijderd heeft. Bericht is van Leon en ik weet haast zeker dat hij het bericht niet verwijderd heeft.
Ik heb het ook een tijdje gehad en het is opgelost maar ik weet niet precies meer hoe.

Wat je kunt proberen is bij de PB in het menu kiezen voor 'regels, mappen en instellingen'.
Bij map opties kun je kiezen wat je moet doen als een map vol is. Misschien daar kiezen voor 'oudste berichten verwijderen'.

Ik had ook een optie om de map 'verwijderde items' leegmaken te kiezen, maar nu niet meer omdat ik het al gedaan had. Dus ik kan niet precies meer uitleggen wat je daar voor mogelijkheden hebt.

Misschien dat dit je op het juiste spoor zet?
Blanche schreef:Idem! - bericht in inbox maar niet te openen omdat de verzender het verwijderd heeft. Bericht is van Leon en ik weet haast zeker dat hij het bericht niet verwijderd heeft.
Toch wel, was voortschrijdend inzicht... wat ik geschreven had bleek niet zinnig te zijn.
Ik wist niet dat je dan toch nog kon zien dat er een bericht geweest was.
Leon
HansvanderVeeke schreef:Ik heb het ook een tijdje gehad en het is opgelost maar ik weet niet precies meer hoe.

Wat je kunt proberen is bij de PB in het menu kiezen voor 'regels, mappen en instellingen'.
Bij map opties kun je kiezen wat je moet doen als een map vol is. Misschien daar kiezen voor 'oudste berichten verwijderen'.

Ik had ook een optie om de map 'verwijderde items' leegmaken te kiezen, maar nu niet meer omdat ik het al gedaan had. Dus ik kan niet precies meer uitleggen wat je daar voor mogelijkheden hebt.

Misschien dat dit je op het juiste spoor zet?
De standaard instelling is
Standaard actie:
Deze actie zal worden uitgevoerd als geen van bovenstaande van toepassing is Geen nieuwe berichten accepteren (Nieuwe berichten worden achtergehouden totdat er genoeg ruimte beschikbaar is)
Deze instelling is aan te passen in het verwijderen van de laatst onvangen berichten. Misschien inderdaad de oplossing Hans.
Ik begrijp het niet goed. Heb alles leeg gemaakt. Aangevinkt dat als de map vol is het naar map in gaat, de andere opties maakte ook geen verschil.

En er blijft het bericht staan dat er een bericht in de wacht staat omdat de mappen vol zijn.
fiets-ster schreef:Ik begrijp het niet goed. Heb alles leeg gemaakt. Aangevinkt dat als de map vol is het naar map in gaat, de andere opties maakte ook geen verschil.

En er blijft het bericht staan dat er een bericht in de wacht staat omdat de mappen vol zijn.
En als het goed is staat er ook een link waar je op moet klikken, om de wachtrij in je inbox te krijgen. Kan zelf de link nu niet zien, omdat m'n inbox niet vol is.
Ik kan die link dan niet vinden.
Als alles is opgeruimd @frank, ook de box van de verzonden berichten telt apart mee, dan klik op 'achtergehouden berichten vrijgeven' bovenin.

De aanklikbaarheid van het laatste zinnetje is een beetje moeilijk te zien. Maar hier uiteindelijk gelukt.
@hans, @ruud, @eric, dank voor de feedback :D
Yvon
Ik zie dat ik niet de eerste ben die de volgende volgende tekst te zien krijgt:
"U heeft 1 privébericht die momenteel in de wachtrij staat, omdat er een map vol is.
Alle achtergehouden berichten vrijgeven deze worden her-gesorteerd naar de juiste mappen als er genoeg ruimte is vrijgemaakt
."

Intussen uit alle mogelijk mappen mailtjes verwijderd, in en uitloggen, maar melding blijft én het bewuste privébericht krijg ik ook niet te zien. En "Als map vol is" "oudste berichten verwijderen" staat reeds aangevinkt.

In het bericht van Snowfreak lees ik:
"Als alles is opgeruimd @frank, ook de box van de verzonden berichten telt apart mee, dan klik op 'achtergehouden berichten vrijgeven' bovenin.
De aanklikbaarheid van het laatste zinnetje is een beetje moeilijk te zien. Maar hier uiteindelijk gelukt."
Mocht het bovenstaande de ultieme oplossing zijn, "beetje moeilijk" is voor deze digibeet "te moeilijk", het lukt mij dus niet. Achtergehouden berichten? kan ik niet vinden.

Ik heb Moderator reeds gemaild, en zojuist ook mailtje naar beheerder gestuurd.
SVP niet via een PB reageren, omdat het probleem is dat ik die dus niet kan lezen!
Mike,

Uit je bericht is me niet helemaal duidelijk of je op achtergehouden berichten vrijgeven hebt geklikt.

Vanuit het beheerderspanel kan er helaas niet zoiets als jouw Postvak IN resetten. Wel heb ik het maximaal aantal toegestane berichten in het Postvak IN omhoog gezet.
Het lijkt er op alsof ik nu wel PB's kan ontvangen, wellicht dankzij de verruiming van de limiet door Moderator.

De melding
"U heeft 1 privébericht die momenteel in de wachtrij staat, omdat er een map vol is.
Alle achtergehouden berichten vrijgeven deze worden her-gesorteerd naar de juiste mappen als er genoeg ruimte is vrijgemaakt
."
is echter nog steeds niet verdwenen.

De tip om 'achtergehouden berichten vrijgeven' bovenin aan te klikken kan ik echter niet toepassen, want ik kan deze mogelijkheid niet vinden. Snowfreak had reeds aangegeven dat deze mogelijkheid moeilijk te vinden, voor mij (en voor de Moderator) echter niet te vinden. Wie o wie kan deze digibeet helpen?
mikefiets schreef:Het lijkt er op alsof ik nu wel PB's kan ontvangen, wellicht dankzij de verruiming van de limiet door Moderator.

De melding
"U heeft 1 privébericht die momenteel in de wachtrij staat, omdat er een map vol is.
Alle
achtergehouden berichten vrijgeven deze worden her-gesorteerd naar de juiste mappen als er genoeg ruimte is vrijgemaakt."
is echter nog steeds niet verdwenen.

De tip om 'achtergehouden berichten vrijgeven' bovenin aan te klikken kan ik echter niet toepassen, want ik kan deze mogelijkheid niet vinden. Snowfreak had reeds aangegeven dat deze mogelijkheid moeilijk te vinden, voor mij (en voor de Moderator) echter niet te vinden. Wie o wie kan deze digibeet helpen?
Kun je het door mij dikgedrukte, onderstreepte en rechtgedrukte stukje tekst niet toevallig aanklikken op die bewuste pagina?
De tekst achtergehouden berichten vrijgeven kan ik nu juist niet vinden!
Ik hoop nu juist dat iemand mij heel duidelijk kan aangeven waar ik deze tekst precies zou moeten kunnen vinden!

- de zwart gedrukte tekst in het bericht van Moderator betreft ook niet een soort linkje
- met de zoekfunctie krijg ik 10 hits, echter alleen berichten uit eerdere postings, hierin lees ik dat het vakje 'achtergehouden berichten vrijgeven' aanvinken waarschijnlijk de oplossing is, maar waar o waar staat deze, dus waar precies aan te vinken?

mvgr. Mike