Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips/advies: welke landen tijdens lange reis in Azië? - Forum Wereldfietser

Tips/advies: welke landen tijdens lange reis in Azië?

Wij hebben van half juli 2014 t/m half augustus 2015 onbetaald verlof.
Momenteel zijn we ons aan het voorbereiden op de route. We hebben nooit eerder een lange fietsreis gemaakt (behalve naar Z-Frankrijk), maar hebben veel gebackpackt in 'alternatieve bestemmingen' (bijv. Iran, Tadjikistan, Kirgizie, Pakistan etc) waar weinig toerisme is. Dit zoeken we ook voor onze fietsreis.
Omdat we heel graag naar Centraal Azie willen, staat deel 1 van de route wel ongeveer vast. Gezien het feit dat we pas in juli kunnen vertrekken, zullen we niet overland kunnen gaan (dan zijn we in Centraal Azie midden in de winter). Vandaar dat deel 1 van de reis dit ongeveer zal gaan worden:
Vliegen naar Pakistan. Dan vervolgens een 'rondje om Afghanistan': Pakistan, (karakoram highway), China, Kirgizie, Tadjikistan, Oezbekistan, Turkmenistan, Iran. We verwachten dan eind januari in Zuid Iran te zijn.
En tja.. wat dan?
We zoeken dus een uitdaging voor het tweede gedeelte van onze reis: vanaf januari/februari t/m half augustus.
We denken zelf aan Birma, Bangladesh, Sikkim en Kashmir.
We zitten ook op Russische les, dus hebben ook Mongolie, Rusland en Kazachstan overwogen.
We willen wel in het ‘oosten’ blijven. Amerika en Afrika willen we deze reis niet aandoen.
Een stuk vliegen of met de trein een lange afstand overbruggen ligt ook binnen de mogelijkheden.
Wie heeft advies, rekening houdend met het klimaat en onze wens om in niet-toeristische landen te reizen?
Dag Karin,

Strak plan alvast. Ik zit in hetzelfde schuitje en vertrek in dezelfde periode naar dezelfde regio. Ik rij wel in de andere richting.

Voor mij ook graag de Stans, China-Tibet (hopelijk), eventueel Iran-Irak. Daarnaast graag ook een deel Nepal, India, Bangaldesh en zeker Myanmar/Birma. Er is zoveel om te zien en ik wil me niet vastpinnen op een schema. Ik wil geen race met checkpoints. Dus ik zie wel waar mijn fiets me brengt.

Ik denk dat je alleen in India al een aantal maanden kunt spenderen en als je nadenkt over Mongolië en Rusland, dat is eindeloos.

Misschien komen we elkaar tegen en kunnen we ervaringen uitwisselen!

Tot dan..

Groeten,

Dennis
Ik heb geen tisp over waarheen, maar ik zou zelf in jullie situatie alvast even checken wat voor regels die landen hebben voor visa. Zo kent Birma zijn beperkingen als je over land wilt binnenkomen. (De details ken ik niet.) Wellicht ook voor een maximumverblijfsduiur.
Gewoon wat indrukken van landen waar ik geweest ben:

Mooiste land: Myanmar
Onvergetelijkste land: India
Meeest westerse land: Korea
Rijkste land: Brunei
Lekkerste eten land: Indonesië
Lachterigste land: Thailand
Minst vrouwelijke land: Pakistan
Geitigste land; Mongolie
Contrastrijkste land: China
Appelgebakste land: Nepal
Minst oorspronkelijke land: Maleisië
Indrukwekkendst moeras: Singapore
Tropischste regenwoud 'land': Borneo
Meest vergevingsgezindte land: Vietnam
Meest gokverslaafd land: Macau
Sterkst groeiende toeristenland: Laos.