Additionally, paste this code immediately after the opening tag: start rondje ysselvallei/veluwezoom - Forum Wereldfietser

start rondje ysselvallei/veluwezoom

Ik start dit topic als spin-off van het topic van fiets-ter "rondje Eerbeek, Loenen,Doesburg cs.
Fiets-ster wil voorlopig lokaal met enkele mensen (wekelijks) wat fietsen. De belangstelling tot nu toe voor een rondje in het oosten van het land is echter behoorlijk regionaal.

Wat is het plan ?
Het fietsgebied wordt de stedendriehoek Deventer-Apeldoorn-Zutphen. Deze plaatsen zijn goed per openbaar vervoer bereikbaar. Je kunt dan routes uitzetten in resp. de sallandse heuvelrug/een stuk Twente, de Veluwe en de Achterhoek.

In principe organiseert iemand (in de buurt van) bovengenoemde plaatsen bij toerbeurt een tocht 1 maal per maand.

Tot nu toe hebben interesse: henk kamphuis,ben huve, ingrid stikkelorum, enckie, trekfietser, jasmon, loes v bergen, tine g, antonio18, marcel22, ralhp lammertink, eric op defiets ?, cathy, pierre s, christophorus ? en natuurlijk fiets-ter

Het voorstel is om in de winterperiode de afstand te beperken tot ongeveer 50 km. Buiten de winter 80 tot 90 km en dan uiteraard ook wat vroeger starten.

Henk Kamphuis start het eerste rondje;
datum: zondag 8 december
tijd : 12 uur
afstand: 50 km
waar : voorzijde station Zuthpen

Ben Huve het tweede rondje;
datum: zondag 19 januari
tijd : 12 uur
afstand: 50 km
waar : voorzijde station Deventer

Henk en ik heb er in ieder geval zin in en misschien wordt dit rondje net zo'n blijvertje als grongen , Amsterdam etc.!

Ben
...een pracht gebied!
Ben erbij op beide data...
onder voorbehoud december en januari genoteerd
Ik zet de dagen in de agenda.
Dank je wel Ben voor dit topic. Bij mooi weer, bezit auto en niets anders (...) doe ik mee.
voor diegene die 8 december met de trein vanuit Utrecht via Arnhem willen gaan, er rijden geen treinen tussen Utr-Rhenen.
Vanuit Utrecht kan je naar Apeldoorn en daar overstappen naar Zutphen
ben huve schreef:Tot nu toe hebben interesse: ..... christophorus ? en .....
Ik ben te druk (werk altijd op zaterdag) en niet plannerig genoeg van aard om een route uit te zetten, maar hou dit topic wel in de gaten om misschien een keer aan te sluiten.

Het lijkt me wel leuk om hier een keer een kampeerweekend aan te kondigen. Men kan dan gezellig aansluiten, meeborrelen bij het kampvuur en op eigen gelegenheid een rondje fietsen.
Data staan genoteerd in mijn agenda, lijkt me leuk om mee te fietsen.
Te zijner tijd wil ik ook best wel eens een rondje uitzetten…

Ingrid
Hoi,

Ik verhuis in januari naar Beekbergen. Het lijkt me leuk om soms mee te gaan of een keer een tocht uit te zetten.

Mooi initiatief.

Gr.
Betty
Hallo vrienden,

Hierbij meld ik mij aan voor 8 december a.s.
Zo meteen ook woonachtig in dat mooie Achterhoek en wil me graag inzetten voor een route in 2014.
Zo ben ik een route aan het uitzetten voor een Atb weekend zo eind april (Veluwe, Achterhoek en Twente). Hou de activiteiten kalender maar in de gaten.

groet, Ton
Het rondje Achterhoek is klaar!

lengte 51,7 km.

We gaan door het mooie IJssellandschap en doen onder meer de plaatsjes; Zutphen, Wichmond, Hummelo, Achterdrempt, Bronkhorst en Brummen aan.

Leuke locatie voor koffie kan Hummelo en/of Bronkhorst zijn :wink:

We nemen het veerpondje van Bronkorst naar Brummen over de IJssel.

GPS track heb ik.

Wordt vast weer erg gezellig!! :D


Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Het rondje Achterhoek is klaar!

lengte 51,7 km.

GPS track heb ik.

Wordt vast weer erg gezellig!! :D


Henk

kunst en fietswerk
Henk, wil je de track delen?,
kan ik hem zelf ook laden en van te voren alvast op de kaart eens kijken wat voor moois je voor ons in petto hebt
ben huve schreef:

datum: zondag 19 januari
tijd : 12 uur
afstand: 50 km
waar : voorzijde station Deventer

Ben
voor mij geen probleem maar het rondje valt samen met de wintertrektocht?
Inderdaad, goed dat je het ziet Jasmon, het valt inderdaad samen met de wintertrektocht. De keuze is dus west Brabant of Salland/Twente. Voor mij en Ingrid dus natuurlijk de "thuiswedstrijd". Maar als het merendeel van de mensen die zich tot nu toe aangemeld hebben toch met de wintertrektocht mee willen dan verzettten we de datum.


Ben & Ingrid
henkfietst52 schreef:Het rondje Achterhoek is klaar!

lengte 51,7 km.

We gaan door het mooie IJssellandschap en doen onder meer de plaatsjes; Zutphen, Wichmond, Hummelo, Achterdrempt, Bronkhorst en Brummen aan.

Leuke locatie voor koffie kan Hummelo en/of Bronkhorst zijn :wink:

We nemen het veerpondje van Bronkorst naar Brummen over de IJssel.
Lijkt me een leuk rondje, als het niet met bakken uit de hemel valt fiets ik graag mee.
henkfietst52 schreef:
GPS track heb ik.
Kun/wil je 'm delen?

Frank
Ik probeer er 8 december bij te zijn. 19 januari gaat niet in kombinatie met http://festival.eurosonic-noorderslag.nl/nl/ Ik heb ook wel belangstelling voor de track van 8/12. Ik weet niet of ik het tempo bijhoud en het lijkt me een mooie route.
Eric op de Fiets schreef:Ik heb ook wel belangstelling voor de track van 8/12. Ik weet niet of ik het tempo bijhoud en het lijkt me een mooie route.

mijn tempo hou je zeker bij :wink:
Ik weet niet of ik er bij kan zijn, maar dan wil ik graag de knooppunten nrs. als dat kan. Heb geen GPS en het WF tempo kennende haak ik misschien wel af om mijn eigen tempo te rijden.
bedankt voor de track. :)