Additionally, paste this code immediately after the opening tag: English Cycles: mooiste vakantiefiets ooit? - Forum Wereldfietser

English Cycles: mooiste vakantiefiets ooit?

English Cycles maakte al mooie (en lichte) racefietsen van staal, maar heeft nu ook een vakantiefiets met Rohloff en riemaandrijving op zijn website staan. Mooi!

http://www.englishcycles.com/custombike ... ff-tourer/
Sloping wint voor mij nooit de schoonheidsprijs.
Maar op dat voordragertje móet je wel verliefd worden:)!
Zo'n gebogen verticale achtervork zou wel eens wat veercomfort kunnen opleveren, maar of dat goed is voor de levensduur.... Ook kom ik met deze fiets de straat niet uit zonder schade aan het voorste spatbord; ik moete namelijk een stoepje af. Er zijn vast nog wel meer van die dingetjes.
Kortom, ik hoop dat ze hem zelf proberen voordat ze hem verkopen.
Leon
Ik vind hem hartstikke mooi! :)
Mooie fiets. Hou wel van dat slooping frame. Prachtig om te zien.
Echt mooi vind ik hem niet. Maar een groter probleem lijkt me dat hij niet echt praktisch is. Denk daarbij aan het gebrek aan ruimte voor wat dikkere banden en de atypische bevestiging van de rekjes. Zouden er wel andere rekjes op kunnen?
Voor off-road gebruik lijkt deze fiets volkomen ongeschikt, dus voor mijzelf is het daarom niets.
Leon schreef: Ook kom ik met deze fiets de straat niet uit zonder schade aan het voorste spatbord; ik moete namelijk een stoepje af.
Het spatbord zal er wel heel afkomen, toch? De spatlap zal misschien snel slijten.

Carl
Leuk om naar te kijken, maar.....
Zoals Jan al zegt, ziet de bevestiging van de achterdrager er niet hoopvol uit, en ik denk dat je hielen de achtertassen gaan raken.
In de VS worden soms erg mooie frames gemaakt. Maar uit ervaring weet ik dat het vaak afgeleiden zijn van racefietsen. Goed en snel, maar wel vor een gewicht van onder de 10 kilo.

Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat een Amerikaanse fietstoerist bij mij (of in ons filiaal in Istanbul) langskomt met een zwabberend frame. Of met gescheurde achterpadden. Of met gebroken oogjes. En als hij pech heeft dan heeft hij een Tubus Evo drager zodat de quickrelease oplossing ook niet werkt :cry:
Maar ja, het is wel een mooie fiets.
Ach, ik heb net afgelopen zondag een gebroken Koga frame mogen zien, gebroken door een evidente ontwerpfout.
Ik vind dit wel een leuke fiets, maar hij is ook mij net iets te origineel en te weinig gebaseerd op de ervaring van wat nodig is. Dit is een smalle bandjes fiets: onder deze 45 mm sks longboard spatborden past echt niets breder dan 37 mm. Die Longboards zijn overigens wel leuke spatborden, en mijn zoon is maar wat blij met de extra bescherming door die lange rubber spatlap op zijn nieuwe stadsfiets.
Zelf zou ik dus bredere banden willen, geen schijfremmen, en evenmin een riem. En als er dan toch dure lampen op moeten, dan maar gelijk SON. Maar toch leuk dat er weer eens wat anders bedacht is dan al die tractors. En ik ben erg benieuwd hoe de Co Motion racestuur shifter voor Rohloff in de praktijk bevalt. Ik heb hem zondag in handen gehad en ongemonteerd liep het heel soepel. Wel moet je er misschien grote handen voor hebben.
Wim