Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maastricht - strandje Florence - Forum Wereldfietser

Maastricht - strandje Florence

Ik ga aankomende zomer Maastricht - strandje Florence fietsen, ik heb de GPX files gedownload en ingelezen in Garmin.

Ik heb nu enkele vragen:


* Hoe kan ik de totale lengte zien (Maastricht - SanGimignano) ?
* Hoe bepaal je wanneer te stoppen (met in acht neming naar je lichaam te luisteren :) bv: na 8 uur stoppen, maakt niet uit de afstand die je hebt afgelegd. Want je kan niet standaard 100 km fietsen per dag fietsen ivm met hoogteverschillen.
* Als ik pedaal voor ongeveer 8 uur per dag, is de trip dan in 2 weken te doen, mocht er niks tegen zitten.
* Ik ben van plan enkel in hotelletjes en motelletjes te slapen, iemand een handige site voor goedkope overzicht van hotel/motels langs de route ?
* Ik kwam grosso modo aan 28 kilo bepakt gewicht (inclusief tassen en fiets), is dat nog te doen ?
* Is 2 paar extra remblokken genoeg met Magura HS11 hydraulisch remmen, als het snel gaat, ben ik geneigd om vaak de remmen in te drukken :)
- In Mapcourse/Basecamp kun je de totale lengte zien.

- Het is niet alleen fietsen, inpakken tassen,boodschappen, eten, genieten...
neemt veel tijd in beslag. In sterk bergachtige trajecten, een plan maken zodat je niet in de middag/avond aan een beklimming moet beginnen. De dag van zo'n klim gewoon minder km/uren maken.

- Is makkelijk te doen in twee weken, ik zou minder uren maken per dag een marge inbouwen.
[genieten van een kopje koffie of een dag wat minder km is ook plezierig].

- Geen idee over Hotels, maar zal geen probleem zijn. Bij wat navragen en speuren kom je vaak op de meest leuke locaties die niet in de boekjes staan.

- Ik zou het met zo min mogelijk bepakking doen, heb je alleen maar voordeel van. Je kampeert niet dus twee fronttassen op de achter drager kan volstaan.

- Aan 1 setje Magura remblokjes heb je meeer dan voldoende, die dingen slijten amper.

Henk

kunst en fietswerk
Als je alleen in hotels/motels wilt overnachten, bepaalt de aanwezigheid daarvan natuurlijk het moment waarop je stopt.
8 uur fietsen op een dag is best veel, afhankelijk van je conditie. Ik fiets zelf drie of vier 'sets' van anderhalf tot twee uur per dag met daartussen een flinke (eet)pauze. De ene dag is echter de andere niet en je bent niet altijd 'in vorm'.
'Mocht er niks tegen zitten'... Er zit vrijwel altijd wel eens wat tegen, dus ga niet weg op een erg strak schema en las zeker een rustdag in na een dag of vijf/zes.
Remblokken: als je begint met nieuwe remblokken zijn die in principe genoeg voor de reis, maar ja, sommige harde remmers verslijten de blokken in een dag... Grijze blokken slijten minder hard dan groene, groene remmen wat beter bij nat weer.
28 kilo inclusief fiets (en water?) is beslist niet veel. Of het te doen is hangt verder af vooral af van je eigen gewicht. Een bmi van 28 fietst toch iets minder prettig dan een bmi van 21... En natuurlijk van je conditie, je mate van training en je klimvermogen.
28 kilo is best veel als je fiets bijvoorbeeld 16 kg is. 12 kilo als je geen kampeerspullen bij je hebt is immers aardig wat. Mij lijkt twee weken wat weinig, tenzij je echt een heel getrainde snelle fietser bent. Dan kan het best.
Ik zou inderdaad vier reserve remblokjes meenemen. Je zult ze niet nodig hebben, maar ze wegen ook niets, en Magura blokjes zul je onderweg niet makkelijk (of niet) kunnen vinden. Die grijze en groene zijn voor keramische velgen. Als je gewone velgen hebt zou ik kiezen voor de roze Koolstop blokjes voor Magura. Die remmen het best in de regen, en dat is wanneer het erop aan komt.
Wim
Als je veel remt, dan gewoon een paar remblokken meenemen. Net zo gemakkelijk en je voorkomt mogelijke problemen.

Een snelle blik op de kaart leert dat het iets van 1200 km fietsen is. Is dat haalbaar binnen 2 weken? Geen idee, dat ligt aan je conditie.

Hoe bepaal je waar je slaap? Heel simpel. De globale route ligt vast. De dag etappes bepaal je per dag. Je weet ongeveer hoeveel je wil en/of kan fietsen die dag. Dat kan 60 km zijn of 150 km als je toch veel vlakke weg hebt en de conditie is goed. Daarna eens op de kaart kijken wat dan een handig dorpje/stadje is om te overnachten.

En 28 kg voor fiets en bepakking vind ik best veel. Meer dan 10 kg aan bepakking is mijn optiek teveel.
cotweetje schreef:* Hoe kan ik de totale lengte zien (Maastricht - SanGimignano) ?
* Hoe bepaal je wanneer te stoppen
Als je de afstand met een autoreisplanner bepaalt kun je daar zo'n 30% bij optellen omdat fietsroutes verder zijn.
Wat je op vakantie per dag fietst is ongeveer 30% minder dan wat je hier thuis op een dag fietsen nog net leuk vindt.
Daarnaast tel je 5 dagen per week in plaats van 7 als je het relaxt wilt doen en 6 als je wilt opschieten.
Dat is een grove berekening, maar het geeft wel een idee hoe lang je er over gaat doen.
Leon
Bedankt voor de tips, inderdaad het is inderdaad reëler/comfortabeler om 3 maal 2 uur te fietsen, en na de 5e dag een rustdag in te plannen. Kom ik op zo'n 16 dagen uit/ maar afhankelijk van de snelheid.

Mijn fiets weegt al 16 kilo, dan komen de tassen er nog bij: 1.7 kilo voor de voor-tassen en 2.1 kilo voor de achter-tassen, gewicht aan bepakking met water zonder eten is 8,5 kilo.

Ik ga erna nog 5 dagen op het strand niks doen, dus heb ik het een ander nodig. Het scheelt wel inderdaad om de voor-tassen thuis te laten, maar het pakvolume is wel makkelijk.
Ik moet nog een gps kopen, dat wordt de Garmin Etrex 30, (want daar kun je ook mee wandelen), ik kan daar de gpx bestanden in uploaden en dan de routeplanner openen en zo de route volgen van het bestand ?

Iemand een idee of er ook een snelheidsmeter op zit, zoals bij een navigatie voor de auto ?

En kun je tegelijkertijd een gpx route volgen en de route die je daadwerkelijk rijdt opnemen ?

Als ik fietstijden.nl aan doet op mijn mobiel wordt dat zeker een dure grap.
Ik ken de Etrex 30 niet maar ik heb zelf een Dakota20 maar die zal qua basis functionaliteit niet zoveel verschillen.
cotweetje schreef:Iemand een idee of er ook een snelheidsmeter op zit, zoals bij een navigatie voor de auto ?
Bijna elke GPS kent een snelheidsmeter die op GPS signaal werkt.
cotweetje schreef:En kun je tegelijkertijd een gpx route volgen en de route die je daadwerkelijk rijdt opnemen ?
JA