Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Powerbank - Forum Wereldfietser

Powerbank

Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een powerbank. Alleen heb ik hier niet zoveel verstand van. Wat zijn de grote verschillen? Het enige wat ik weet is hoe meer mAh hoe grootter de capaciteit. Nu kom ik powerbanks tegen met 11000 mAh voor 80 euro maar ook ongeveer hetzelfde voor 35 euro. Wat is het grote verschil? En welke kunnen jullie mij afraden en welke aanraden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
anwb heeft een goede 11.000.
heb ik ook.
Die 11.000 van de ANWB kan ik niet meer vinden. Wel eentje van 7800 MaH
In Zeist en in Almere hing hij in de winkel.
Maar hoeveel MaH de bovenstaande heeft is onduidelijk..
Relative schreef:Maar hoeveel MaH de bovenstaande heeft is onduidelijk..
11000 mAh, zie ook:
http://tweakers.net/pricewatch/347124/a ... ificaties/
Heeft iemand ervaring met het opladen van dergelijke powerbanks via de naafdynamo?
Bv in combi met de ReeCharge Dynamo Kit, DynaLader Eco, Pedal Power + ?
Vaak worden die ook met powerbanks geleverd maar dan ben je al gauw over de 100 euro kwijt.
Ik heb twee jaar geleden een Powerbank via Ebay in Hongkong gekocht. Dat werkt prima: Powerbank opladen met de naafdynamo (via B&M E-werk) en tegelijkertijd Smartphone opladen met de Powerbank. Ik heb wel het idee dat ik door het tussenplaatsen van de Powerbank vermogen/capaciteit verlies en de Powerbank geeft niet zoveel vermogen als gesuggereerd wordt.
De tovenaar schreef:Heeft iemand ervaring met het opladen van dergelijke powerbanks via de naafdynamo?
Ja, dat duurt lang :-)
Ik heb de genoemde powerbank van 11000 mAh. Via het stopcontact (1A) ben je al 11 uur bezig, via de naafdynamo zeker twee keer zo lang.

Voordeel is dat je de powerbank meerdere keren kunt gebruiken (in mijn geval om mijn smartphoneaccu van 2100 mAh op te laden) voor 'ie leeg is. Je hoeft de powerbank dus niet iedere dag op te laden, en kunt wachten tot je weer een stopcontact tegenkomt.

Verwacht overigens niet dat je er alle opgegeven mAh uit kunt halen. Die dingen hebben een efficientie van 60-70%. Ik kan mijn smartphone er netto 3,5 keer mee opladen.
Klinkt goed. Ik laat liever een powerbank van een paar tientjes een nachtje in de doucheruimte dan een smartphone of tablet :wink:
Hoe zit het met de output, ik lees in de specs Output: 2x USB (1x1A + 1x2,1A) en in de reviews dat die 2,1A niet klopt, zie http://www.tabletcenter.nl/product-revi ... 0-mah.html

Wat ik daar ook lees is "Kan geen apparaten opladen als het zelf oplaadt". Dus als die opgeladen wordt door een naafdyamo, kan die dan mijn Garmin niet van stroom voorzien? Want de Garmin Oregon direct aansluiten op de naafdynamo (via een omvormer) gaat niet lukken want die heeft een bufferaccu nodig. Telkens als je stopt krijg je nl een schermpje dat ie geen stroom meer heeft en of je wilt switchen naar de batterij, en dat werkt natuurlijk niet.
De tovenaar schreef:Klinkt goed. Ik laat liever een powerbank van een paar tientjes een nachtje in de doucheruimte dan een smartphone of tablet :wink:
Hoe zit het met de output, ik lees in de specs Output: 2x USB (1x1A + 1x2,1A) en in de reviews dat die 2,1A niet klopt, zie http://www.tabletcenter.nl/product-revi ... 0-mah.html.
Ik heb hem zelf zojuist gekocht bij de ANWB. 35 euro is niet veel geld voor deze powerbank. Het merk is A-solar. Zag op internet dat dit een goed merk was.

Die review klopt dan niet want de mijne heeft wel een 2.1A output. Nu weet ik niet of die sneller is dan de andere want ik heb geen tablet. Verder ziet het er gewoon goed uit.

Ik kan ook mijn Iphone gewoon gebruiken als die aan het opladen is :?

Bedankt allemaal voor jullie hulp! :wink:
De tovenaar schreef:Wat ik daar ook lees is "Kan geen apparaten opladen als het zelf oplaadt". Dus als die opgeladen wordt door een naafdyamo, kan die dan mijn Garmin niet van stroom voorzien? Want de Garmin Oregon direct aansluiten op de naafdynamo (via een omvormer) gaat niet lukken want die heeft een bufferaccu nodig. Telkens als je stopt krijg je nl een schermpje dat ie geen stroom meer heeft en of je wilt switchen naar de batterij, en dat werkt natuurlijk niet.
Dat ergerlijke gedrag is het gevolg van een afspraak over USB en de aansluiting van de draadjes in het stekkertje. Apparaten die zelf een accu/batterij kunnen laden, zoals smartphones, hebben er geen last van. Zelf een mini usb stekkertje solderen is niet ieders ding. Maar heeft iemand wel eens geprobeerd om een Garmin aan te sluiten op een lader, bijvoorbeeld een E-werk, dmv een USB OTG (On The Go) kabeltje, bijvoorbeeld deze? Daarin zijn de pinnetjes anders geconfigureerd. Mogelijk is daarmee het storende gedrag bij stoppen en optrekken definitief verholpen.

Zo niet dan kun je altijd nog zo'n nieuwe garmin kopen, die kunnen zelf laden :wink:

Frank
PimvandenHeuvel schreef:
De tovenaar schreef:Klinkt goed. Ik laat liever een powerbank van een paar tientjes een nachtje in de doucheruimte dan een smartphone of tablet :wink:
Hoe zit het met de output, ik lees in de specs Output: 2x USB (1x1A + 1x2,1A) en in de reviews dat die 2,1A niet klopt, zie http://www.tabletcenter.nl/product-revi ... 0-mah.html.
Ik heb hem zelf zojuist gekocht bij de ANWB. 35 euro is niet veel geld voor deze powerbank. Het merk is A-solar. Zag op internet dat dit een goed merk was.

Die review klopt dan niet want de mijne heeft wel een 2.1A output. Nu weet ik niet of die sneller is dan de andere want ik heb geen tablet. Verder ziet het er gewoon goed uit.

Ik kan ook mijn Iphone gewoon gebruiken als die aan het opladen is :?

Bedankt allemaal voor jullie hulp! :wink:
Goed zo! ik heb er veel plezier van!
frank bueters schreef:Zo niet dan kun je altijd nog zo'n nieuwe garmin kopen, die kunnen zelf laden :wink:
Ik heb zo'n Garmin, een Oregon 600. Als ik het palletje indruk zou die ook moeten kunnen laden. Ik heb als test een externe accu erop aangesloten, maar zodra ik die uit doe krijg je dat vervelende popup scherm in beeld.
Afbeelding

Mijn oude Etrex Venture had daar nooit last van, die schakelde zonder morren over op de interne batterij en kon prima op een naafdynamo aangesloten worden.
Wat ik daar ook lees is "Kan geen apparaten opladen als het zelf oplaadt". Dus als die opgeladen wordt door een naafdyamo, kan die dan mijn Garmin niet van stroom voorzien?
Klopt. Het is of opladen of opgeladen worden.
eindgebruiker schreef:
Wat ik daar ook lees is "Kan geen apparaten opladen als het zelf oplaadt". Dus als die opgeladen wordt door een naafdyamo, kan die dan mijn Garmin niet van stroom voorzien?
Klopt. Het is of opladen of opgeladen worden.
Jammer, dat betekent dus of een veel duurdere powerpack kopen die bij zo'n omvormer wordt geleverd, of weet iemand nog andere powerpacks die je zowel kunt laden terwijl je andere apparaten kunt voeden tijdens het fietsen?
De tovenaar schreef:Ik heb zo'n Garmin, een Oregon 600. Als ik het palletje indruk zou die ook moeten kunnen laden. Ik heb als test een externe accu erop aangesloten, maar zodra ik die uit doe krijg je dat vervelende popup scherm in beeld.
Wat een nep!
Het gaat om een signaalstroompje op de 4e pin van de mini USB stekker. Ik vermoed dat pin 4 bij USB OTG niet is aangesloten. Als mijn vermoeden juist is zou zo'n 5 euro kabeltje de oplossing zijn.
De tovenaar schreef:Mijn oude Etrex Venture had daar nooit last van, die schakelde zonder morren over op de interne batterij en kon prima op een naafdynamo aangesloten worden.
De afspraak over het gebruik van pin 4 is pas later gemaakt, vandaar dat "oude" USB apparaten er geen last van hebben.

Frank
De tovenaar schreef:Jammer, dat betekent dus of een veel duurdere powerpack kopen die bij zo'n omvormer wordt geleverd, of weet iemand nog andere powerpacks die je zowel kunt laden terwijl je andere apparaten kunt voeden tijdens het fietsen?
Ik heb een 10500 Mah van Mr. handsfree (via IBood), deze kan tegelijkertijd opgeladen worden (via netadapter) en mijn Oregon 600 van stroom voorzien.
Afgelopen zomer bijna week gefietst met Oregon en volle powerbank aangesloten (wel achtergrond verlichting uit). Naafdynamo heb ik niet.
keesm54 schreef:Ik heb een 10500 Mah van Mr. handsfree (via IBood), deze kan tegelijkertijd opgeladen worden (via netadapter) en mijn Oregon 600 van stroom voorzien.
Van Pim heb ik begrepen dat dat ook zo werkt met die ANWB powerbank:
Ik kan ook mijn Iphone gewoon gebruiken als die aan het opladen is
Maar is die Iphone dan aan het laden, of staat ie gewoon aan en gebruikt ie zijn accu?