Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Powerbank - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Powerbank

PimvandenHeuvel schreef: Ik heb hem zelf zojuist gekocht bij de ANWB. 35 euro is niet veel geld voor deze powerbank. Het merk is A-solar. Zag op internet dat dit een goed merk was.
Pim,

Hoeveel gram weegt hij? Ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk op fietsvakantie.
stef.l schreef:
Relative schreef:Maar hoeveel MaH de bovenstaande heeft is onduidelijk..
11000 mAh, zie ook:
http://tweakers.net/pricewatch/347124/a ... ificaties/
Ik twijfel trouwens of de powerbank van de ANWB wel match met die van de link op tweakers. Ze zien er wel anders uit. Kan zomaar eens geen 11.000 MaH zijn
De tovenaar schreef:
keesm54 schreef:Ik heb een 10500 Mah van Mr. handsfree (via IBood), deze kan tegelijkertijd opgeladen worden (via netadapter) en mijn Oregon 600 van stroom voorzien.
Van Pim heb ik begrepen dat dat ook zo werkt met die ANWB powerbank:
Ik kan ook mijn Iphone gewoon gebruiken als die aan het opladen is
Maar is die Iphone dan aan het laden, of staat ie gewoon aan en gebruikt ie zijn accu?
Nee hij laadt mijn telefoon dan echt op!
Relative schreef:
PimvandenHeuvel schreef: Ik heb hem zelf zojuist gekocht bij de ANWB. 35 euro is niet veel geld voor deze powerbank. Het merk is A-solar. Zag op internet dat dit een goed merk was.
Pim,

Hoeveel gram weegt hij? Ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk op fietsvakantie.
Volgens de verpakking 280 dus reken maar op 300 gram.
Relative schreef:
stef.l schreef:
Relative schreef:Maar hoeveel MaH de bovenstaande heeft is onduidelijk..
11000 mAh, zie ook:
http://tweakers.net/pricewatch/347124/a ... ificaties/
Ik twijfel trouwens of de powerbank van de ANWB wel match met die van de link op tweakers. Ze zien er wel anders uit. Kan zomaar eens geen 11.000 MaH zijn
Hij lijkt sprekend op die van mij. Dus denk toch wel dat het dezelfde is.
Relative schreef:
stef.l schreef:
Relative schreef:Maar hoeveel MaH de bovenstaande heeft is onduidelijk..
11000 mAh, zie ook:
http://tweakers.net/pricewatch/347124/a ... ificaties/
Ik twijfel trouwens of de powerbank van de ANWB wel match met die van de link op tweakers. Ze zien er wel anders uit. Kan zomaar eens geen 11.000 MaH zijn
De EAN-13 barcode nummers zijn identiek. Deze nummers zijn uniek voor producten. Dus behalve indien de EAN welk ANWB rapporteert niet correct is, zal dat echt de A-Solar 11000 mAh powerbank zijn.
Aha ik zie het.

Erg mooie aanbieding van ANWB, als ik het met de prijzen van andere aanbieders vergelijk.
Enthousiast geworden door de positieve berichten en omdat ik toch bij de ANWB moest zijn, heb ik vanmiddag ook een ANWB-Powerbank aangeschaft, maar: Gelijktijdig opladen van de Powerbank en mijn Sony Smartphone gaat niet!
Ik heb via eBay de anker 3e gekocht, ook voordelig en die kan wel tegelijk laden en opgeladen worden.
Even iBood in de gaten houden http://nl-nl.forum.ibood.com/43936-supe ... r_charger/.

Deze aanbieding komt vast wel weer langs binnenkort. Ik heb de 10500 mAh versie. Erg tevreden over. Kostte een jaar geleden iets van EUR 40,-- bij iBood.
Ik heb deze gekocht en getest.. hij laadt in mijn proefperiode mijn mp3 speler 4x op en mn telefoon 2x... in totaal gewoon een week zonder Mcdonalds (is toch mn favoriete powerbank) gegaan. Ik had in europa zoveel last van weinig toegang tot stroom afgelopen zomer, ik denk echt dat dit apparaat me gaat helpen. En nog ligt ook!
Ik snap ook niet zo goed waarom je een telefoon zou willen opladen met je powerbank terwijl je de powerbank oplaad?
Het is geheel tegen het principe van een powerbank. Daarnaast vraagt een 11.000mah zoveel laadstroom dat het dan onhandig is om ook nog een telefoon op te laden. Mijn smartfoon trekt zo 1500mah tijdens laden.

Wellicht dat het handiger is om bijvoorbeeld een dual usb voedingsstekker gebruikt. Ik heb er 1 die of 3100mah geeft of 2 x 2100mah. Ik denk dat je dan verstandiger bezig bent.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reis ... informatie
Slaapt schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom je een telefoon zou willen opladen met je powerbank terwijl je de powerbank oplaad?
Ik vroeg dit omdat ik tijdens het fietsen mijn naafdynamo wil opladen, de opgewekte energie wil opslaan in een powerbank die tegelijkertijd mijn Garmin van stroom kan voorzien tijdens het laden. Direct aansluiten van de Garmin op de naafdynamo gaat niet, daar moet een bufferaccu tussen zitten. Losse powerbanks zijn goedkoper dan wat de leveranciers van naafdynamo adapters (B&M, Pedalpower etc) aanbieden dus vroeg ik me af of dit wel zinvol is.
Ik wil graag met mijn naafdynamo de Powerbank opladen en gelijktijdig met de Powerbank mijn Smartphone opladen. Dit wil ik omdat mijn naafdynamo niet altijd (bergop of hard bergaf) (voldoende) stroom levert om de batterij van de Smartphone opgeladen te houden. Incidenteel hang ik dan de Powerbank aan het stroomnet zodat ook de Powerbank opgeladen blijft.
Met een naaf dynamo een 11.000mah powerbank wil opladen en tegelijk ook je telefoon dat zou mijn laatste keuze zijn. of de telefoon of de powerbank. daarnaast zijn die grote powerbanks ook niet waterdicht en zo. Het heeft mij een te hoog knutselgehalte. Kan je beter een 3100mah oplader meenemen. weegt bijna niets en geeft in een uur meer stroom af dan 4 tot 6 uur fietsen.
Die powerbank kan gewoon in de voortas, hoeft niet waterdicht te zijn. Ik begrijp dat een 11ah accu overkill is om tijdens het fietsen te laden maar die kan ik na het fietsen ook weer bijladen om 's avonds de andere apparaten die ik liever niet in het douchehok achterlaat te voeden. De Garmin kan niet aangesloten worden op de naafdynamo omdat de stroom geregeld wegvalt.
Niet alles wat kan is een mooie oplossing.
Ga je een winkel in moet je eerst je halve tas ontkoppelen?
Mijn gpsmap62 gaat 20uur mee op een setje batterijen. neem je 4 extra aa batterijen mee kan je 60uur fietsen en op je rustdag alles opladen.
Waarom zou ik die onderweg op stroom willen houden? Ik denk dat een b&m buffer batterij wat er voor ontworpen is een mooiere oplossing is.

sorry maar het blijft gepruts in mijn ogen.
Mijn ZZing (smartphone editie) is een bufferpack van waaruit mijn GPS aan de praat wordt gehouden als de batterij afwezig is, hij laadt zowel de accu van mijn GPS tijdens het fietsen als bij stilstand en vanzelfsprekend alles waarvoor ik onderweg stroom nodig heb (tot 5 V, geen camera-accu's) en kan zelf onderweg aan het stopcontact.
De tovenaar schreef:Ik vroeg dit omdat ik tijdens het fietsen mijn naafdynamo wil opladen
Ha! Daar komt De Tovenaar uit de kast. Heeftie toch een elektrische fiets. :lol: :lol:
Slaapt schreef:Ik denk dat een b&m buffer batterij wat er voor ontworpen is een mooiere oplossing is.
Technisch gezien misschien wel, maar met alle kabeltjes en ander frutjes is het toch een van de meest lelijke dingen in deze sector.

Ik moet zeggen dat ik na het lezen van al het voorgaande in verwarring ben geraakt.
Afgelopen 2 jaar heb ik de Biologic Reecharge gebruikt. Het ding is nu ter ziele (voor zover ik kan nagaan is het geheel onvoldoende gezekerd tegen te hoge snelheden), maar ik kon daarmee wel tegelijkertijd de GPS laten draaien en de interne batterij opladen. Die batterij was voldoende om indien nodig mijn e-reader en mijn telefoon (simpele uitvoering) op te laden.

Ik zat te denken aan de keten Universal Cable van Pedalpower, de Accu A-Solar Xtorm Power Bank 11.000. En dan de GPS inpluggen in de powerbank. Maar dat kan dus niet.
De powerbank onder te brengen in dit tasje . In normale gevallen, waarin je je stuurtas af wil nemen, laat je dit gewoon zitten.

Dit lijkt een oplossing te zijn (voor € 140,-). Maar dan vraag ik me nog af waarom Pedalpower niet aangeeft of je hun powerbank ook kunt laden met de Universal Cable. dat is toch een wat nettere oplossing.

Peter
Dank voor de info Peter. Die Reecharge valt voor mij dus af.

Als tovenaar moet het toch vrij eenvoudig zijn om met mijn naafdynamo mijn trapondersteuning te voeden, een perpetuum mobile dus. :lol:
Uiteraard zorgvuldig weggewerkt zoals de wielrenners schijnen te doen:
http://www.humo.be/filmpjes/270838/mech ... eve-bewijs
De tovenaar schreef:perpetuum mobile
Perpetuum Mobilette?

Afbeelding

Peter
Over een tijdje hebben we alleen maar wat suikerklontjes nodig om de boel draaiende te houden:
http://www.nu.nl/tech/3681532/onderzoek ... uiker.html