Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Rohloff naaf met fiets - Forum Wereldfietser

Te koop: Rohloff naaf met fiets

Ben even nieuwsgierig hoe het op dit moment is met de markt voor een tweede hands Rohloff naaf.
Wil zelf een nieuwe fiets.
Naaf (natuurlijk) in perfecte staat.
Speedhub 500/14 externe schakeling, schakelgreep vorig jaar vernieuwd.
SerieNummer 013458.
Zit in een frame Villiger Cabonga 56 cm, niet in perfecte staat, maar zit ook in de (eventuele) deal.
Iemand die een redelijk bod wil doen?
Vind de titel wel leuk. :shock: :lol: :lol: :lol:
zonder foto's leeftijd nieuwprijs word t lastig bieden.
info over remmen vering dragers kettingspanning ect. is ook fijn.
De fiets is denk ik niet zoveel waard meer.
Stalen frame, tweemaal gelast bij de verbinding frame / bagagedrager. Begint te roesten. Geen vering.

Het serienummer zegt dat de naaf van 2004 is.... Is in 2007 voor de tweede keer naar de fabriek in Kassel geweest.
Negatief?
Je kunt het ook anders bekijken:
De toenmalige kinderziektes zijn er dus in ieder geval uit. Sindsdien ook geen problemen meer gehad.
Elk jaar olie ververst.
En, de nieuwprijs in 2004 was 2800 Euro...
ik zou beginnen bij 1000 op mp.

als je het onderhoud netjes hebt gedaan, en de meeste onderdelen nog ok zijn, zou ik kijken naar een frame wissel.
frames van santos en surly zijn prima. niet extreem duur. dagje sleutelen en je kan weer een maand of zo op reis.
1000 euro voor een fiets met rofloff naaf uit 2004?
echt...

http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=851
Slaapt schreef:1000 euro voor een fiets met rofloff naaf uit 2004?
+1
De kogel is door de kerk....
Ik heb de nieuwe fiets besteld.
Voornoemde Rohloff naaf (met Fiets) is nu definitief te koop...
Wie doet er een redelijk bod?

met de groeten van Wim
Hoeveel Km heeft de Rohloff gedraaid?

Zou wel een upgrade zijn van mijn Avaghon...
Hallo Roald,
ik heb zo'n 70.000 km met deze naaf gefietst. Elk jaar de voorgeschreven onderhoudsbeurt.
Groeten Wim
welke asplaat?
Zeer waarschijnlijk gezien de leeftijd een 32-gaats?
leeuw schreef:Is in 2007 voor de tweede keer naar de fabriek in Kassel geweest.
En waarom is hij twee keer terug geweest?
Sinds ikzelf een mankerende tweede hands Rohloff naaf heb ben ik extra benieuwd naar dit soort informatie.
De naaf is naar de fabriek terug geweest omdat hij olie lekte, nadien geen enkele lekkage of andere problemen meer gehad.
Het is een 32-gaats. Externe schakeling.
Afbeelding
Bedankt voor de foto, Ik wist niet dat Villiger al in 2004 deze schuifpatten toepast waar de nok van de asplaat mooi invalt. Een blanco naaf dus geen rode. Mooi. Ik denk erover na, maar 70.000 op de teller is nogal wat veel vind ik.
Roald schreef:Hoeveel Km heeft de Rohloff gedraaid?

Zou wel een upgrade zijn van mijn Avaghon...
Roald schreef:welke asplaat?
Roald schreef:Bedankt voor de foto, Ik wist niet dat Villiger al in 2004 deze schuifpatten toepast waar de nok van de asplaat mooi invalt. Een blanco naaf dus geen rode. Mooi. Ik denk erover na, maar 70.000 op de teller is nogal wat veel vind ik.
Je hebt al op de foto gezien dat de asplaat er een met nok voor in de sleuf is, OEM1. Deze past waarschijnlijk niet goed in de sleuf van je Avaghon (er vanuitgaande dat dit tot nu toe een derailleurfiets is). Als je die tot Rohloff wil upgraden kan je de asplaat vervangen door deze:
http://www.sjscycles.co.uk/rohloff-axle ... prod16466/
er een reactiearm aan bevestigen:
http://www.sjscycles.co.uk/rohloff-torq ... prod16441/
en een kettingspanner monteren.

Wellicht ten overvloede, het ziet ernaar uit dat de tweedehands Rohloffeigenaar bij eventuele problemen niet dezelfde (garantie-)rechten heeft als de eerstehands eigenaar.

Hans