Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rechtstreeks vliegen naar Guangzhou/Shenzen - Forum Wereldfietser

Rechtstreeks vliegen naar Guangzhou/Shenzen

Hi wereldfietser bezoekers,

A.s maand wou ik met 2 vrienden richting Guangzhou vertrekken.
Kan iemand mij ook vertellen of het mogelijk is om een redelijk bedrag rechtstreeks te vliegen?
Via Schiphol is het mogelijk om voor € 500 een retourtje te pakken met tussenstop.
Rechtstreeks vliegen kan ook maar kost dan ook gelijk € 1000.
Hopelijk heeft iemand hier een tip voor ons !
Volgens mij heb je de meeste keus in rechtstreekse vluchten als je op Hong Kong vliegt. Ik ga voor mijn werk wel eens die kant op (Shenzhen), en dat gaat ook altijd via Hong Kong. Vandaar ga ik meestal met een taxi-busje verder, maar ik weet dat er rechtstreeks vanaf het vliegveld ook veerboten gaan naar het vasteland. Ik heb er nooit zelf gebruik van gemaakt , maar kan me nauwelijks voorstellen dat het niet mogelijk zou zijn je fiets mee op zo'n boot te nemen.

Roef
Dit vond ik nog, kan van pas komen :)

http://www.bikeaccess.net/bikeaccess/Ar ... 2C%20China
De info van de link hierboven is wel erg verouderd. Cathay Pacific en KLM vliegen rechtstreeks naar Hongkong. Vanaf het vliegveld kun je direct met een veerboot naar Mainland China. Dat doen duizenden mensen per dag. Een andere mogelijkheid is de trein te nemen die een keer of tien per dag van Hongkong naar Guangzhou rijdt. Die trein neemt ook fietsen mee (als ingecheckte bagage).
Rechtstreeks vliegt klm ook op Chengdu, vind ik persoonlijk een heel prettige verbinding.
Waar is de tussenstop naar Guangzhou, ergens anders in China of er buiten?
De info van de link hierboven is wel erg verouderd.
LOL, is inderdaad al van 2000, had ik ff beter op moeten letten :) Maar genoeg manieren dus om met je fiets van Hong Kong naar het vaste land te komen.