Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mijn nieuwe avaghon - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

mijn nieuwe avaghon

alma schreef:
alime schreef:.
Beste Alma,
Leuk te weten dat jij misschien ook wel mijn Avaghon fiets (gekocht 14 jan 2006) rohloff nummer 50223 in Wageningen in elkaar hebt gezet en 1 keer per jaar terugziet bij bike4travel.
Robw
In 2006 werkte ik nog bij Snel, Rob, maar we zien elkaar in ieder geval ieder jaar bij Bike4travel.
Wie in het bijzonder de wielen gespaakt heeft: compliment. Nog nooit een gebroken spaak gehad (41000 km). Robw
Nog vergeten te zeggen dat ik ook de fiets van WillemM al een aantal keer onder handen heb mogen nemen na zijn IJslandse avonturen...
alma schreef:
bert sitters schreef:
henkfietst52 schreef:Trouwens... de roods van Dynamo/Avaghon liggen in Nijmegen.

Mijn RVS randonneur stamt nog uit die tijd!

Ik heb het geluk dat er een oud werknemer van Re-Cycle Wageningen [Avaghon] nu bij mij om de hoek met een eigen merk is begonnen.
Erg lijkend op Avaghon. http://www.poppinkfietsen.nl/

Ook is hij inporteur voor Nederland van Tout Terrain: http://www.tout-terrain.de/

Makkelijk dat deze vakman ook mijn onderhoud kan doen voor mijn Avaghons. :D

Henk

kunst en fietswerk
Elias heeft toch ook bij Goossens Tweewielers in de Achterhoek gewerkt :?: ? Hij staat ook op de Fiets en Wandelbeurs. :wink:

En ik heb lange tijd bij Snel gewerkt, waar ik Leon zijn Snel-fiets heb verkocht en aan de wieg heb gestaan van die van Bert, vervolgens ben ik naar Re-Cycle gegaan en nu werk ik dus bij Bike4travel, waar ik zowel de fiets van Johhny als die van Henk in elkaar heb gezet. Klein wereldje...
ha jij werkt dus bij bike4travel, leuk te weten, in ieder geval mijn fietsje heb je prima in mekaar gezet,hier nen heel tevreden Belg!! Ik heb er verschillende mensen zien rondlopen, als ik me niet vergis had ik een zekere henny of zoiets die me verder hielp, zeer vriendelijk en behulpzaam man ook!!
Hier een RVS randonneur uit de Nijmegen stal van Dynamo, er zijn er maar 2 van gebouwd des tijds.

Parade paardje van Avaghon. :wink:


Vele duizenden kilometers op gereden.


Afbeelding

Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Hier een RVS randonneur uit de Nijmegen stal van Dynamo, er zijn er maar 2 van gebouwd des tijds.

Parade paardje van Avaghon. :wink:


Vele duizenden kilometers op gereden.


Afbeelding

Afbeelding


Henk

kunst en fietswerk

Canyon heeft ook een "randonneur" op de markt, 9,5kg, 28mm bandjes, spatborden, EUR1300. Hoeveel weegt de jouwe Henk? En hoe heb je dat Edelux lampje bevestigd?
henkfietst52 schreef:Hier een RVS randonneur uit de Nijmegen stal van Dynamo, er zijn er maar 2 van gebouwd des tijds.

Parade paardje van Avaghon. :wink:


Vele duizenden kilometers op gereden.


Afbeelding

Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
wel een hele mooie moet ik zeggen
@ AB Canyon heeft ook een "randonneur" op de markt, 9,5kg, 28mm bandjes, spatborden, EUR1300. Hoeveel weegt de jouwe Henk? En hoe heb je dat Edelux lampje bevestigd?
Hoi AB, ik weet eerlijk gezegd niet wat mijn RVS weegt, ik schat wel boven de 10 kg!?

Die Canyon is van alu zo te zien. [ik vind het geen mooie fietst hoor.]

Eigenlijk is mijn RVS een Randonneuse, een ranke slanke snelle fiets, een randonneur is meer die stalen fiets van me. Om met bepakking te fietsen.

Dat Edelux lampje zit op een beugel waar destijds twee koplampen op gemonteerd werden, dij de komst van Edelux had ik aan 1 lampje voldoende.
Geeft wel een mooie verre straal licht zo hoog gemonteerd.

Die beugeltjes had Marten ook te koop maar ik weet niet of ze nog gemaakt worden?


Henk

kunst en fietserk
henkfietst52 schreef:
@ AB Canyon heeft ook een "randonneur" op de markt, 9,5kg, 28mm bandjes, spatborden, EUR1300. Hoeveel weegt de jouwe Henk? En hoe heb je dat Edelux lampje bevestigd?
Hoi AB, ik weet eerlijk gezegd niet wat mijn RVS weegt, ik schat wel boven de 10 kg!?

Die Canyon is van alu zo te zien. [ik vind het geen mooie fietst hoor.]

Eigenlijk is mijn RVS een Randonneuse, een ranke slanke snelle fiets, een randonneur is meer die stalen fiets van me. Om met bepakking te fietsen.

Dat Edelux lampje zit op een beugel waar destijds twee koplampen op gemonteerd werden, dij de komst van Edelux had ik aan 1 lampje voldoende.
Geeft wel een mooie verre straal licht zo hoog gemonteerd.

Die beugeltjes had Marten ook te koop maar ik weet niet of ze nog gemaakt worden?


Henk

kunst en fietserk

Ik vind de jouw Avaghon ook mooi Henk :), maar (lekker offtopic) Canyon heeft um ook in het rood (en functioneel bekeken met Ultegra 11-sp, 36-46 met 11-32 cassette :). Kojaks-35mm / GP4S-28mm eronder en je hebt gewoon een licht en snel fietsje, ideaal voor randonneurtochten en met 1300-1700euro goed betaalbaar voor sportievelingen die iets meer comfort willen. Je ziet het gelukkig steeds meer cyclocrossers/comfortracers, mooie aanvulling op race-assortiment voor UL-fietsreizigers (en met zadel/frame/stuurtassen krijgen je wielen geen onnodig hoge belasting te verwerken i.t.t. de oude klassieke randonneurs met achterdrager en zijtassen, ook lekker aero zonder zijtasjes :)).
@ AB

Je hebt wel gelijk hoor AB, maar voor mij persoonlijk telt het gevoel [tussen de oren] voor de fiets ook erg mee. Ik ben daar best pietluttig in. :|

Henk

kunst en fietswerk
Volgens mij is er veel stof voor een interessant gesprek tijdens de reunie van Avaghon-fietsers bij de stand van Bike4travel op de Fiets en Wandelbeurs. Is er een scherm om ook beelden uit te wisselen?
henkfietst52 schreef: Dit is een ander maatje van me; :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=VM8BMTvmOfU
Ik moest vooral erg lachen om de advertentie onder in beeld: "Voordelig naar Haaksbergen. Boek veilig en snel op Arke.nl!"

Zie ik je in dat filmpje nou ook nog op een felblauwe fiets met gele belettering? Sommigen van ons zijn al blij met 1 Avaghon op stal! :wink:

O en Johnny, veel plezier met je nieuwe fiets! Hang er maar eens 30 kg bagage aan, en kijk of je hem nog nerveus vindt.

Carl (-"als ik naar Haaksbergen wil, pak ik mijn Avaghon wel")
bert sitters schreef:Volgens mij is er veel stof voor een interessant gesprek tijdens de reunie van Avaghon-fietsers bij de stand van Bike4travel op de Fiets en Wandelbeurs. Is er een scherm om ook beelden uit te wisselen?
klinkt interessant,altijd leuk zoiets :D :D

opmerkelijk veel reacties van avaghon rijders, had niet verwacht dat die fiets zo een populariteit geniet, en sterker nog, nergens maar dan ook nergens hoor je een negatieve noot, altijd maar positief, dan vraag ik me af, waarom rijd niet iedereen op een avaghon :D
Carl schreef:
henkfietst52 schreef: Dit is een ander maatje van me; :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=VM8BMTvmOfU
Ik moest vooral erg lachen om de advertentie onder in beeld: "Voordelig naar Haaksbergen. Boek veilig en snel op Arke.nl!"

Zie ik je in dat filmpje nou ook nog op een felblauwe fiets met gele belettering? Sommigen van ons zijn al blij met 1 Avaghon op stal! :wink:

O en Johnny, veel plezier met je nieuwe fiets! Hang er maar eens 30 kg bagage aan, en kijk of je hem nog nerveus vindt.

Carl (-"als ik naar Haaksbergen wil, pak ik mijn Avaghon wel")
30 kg lijkt me nogal veel , ik heb niet eens zoveel spullen haha, als ik de 20 haal zal het al veel zijn denk ik, maar van zodra het weer het wil ben ik zeker weg voor een testweekend met bagage.....
johnny-vs schreef:30 kg lijkt me nogal veel , ik heb niet eens zoveel spullen haha, als ik de 20 haal zal het al veel zijn denk ik, maar van zodra het weer het wil ben ik zeker weg voor een testweekend met bagage.....
Ik heb nog een filmpje waar ik met mijn Avaghon met 'losse handen' fiets.
yep dat filmke had ik al eens gezien, wel knap dat het kan natuurlijk maar of dat met mijn fiets ook mogelijk is zal ik nooit weten waarschijnlijk want ik ben nogal een watje op dat vlak en durf dat niet zo direct zonder handen rijden, vroeger genoeg gedaan maar ja, ik word ouder he, zal daar aan liggen denk :)

als ik je bij gelegenheid ergens tegenkom mag je het zeker eens proberen, dan weet ik het ook meteen..... :D
henkfietst52 schreef:@ AB

Je hebt wel gelijk hoor AB, maar voor mij persoonlijk telt het gevoel [tussen de oren] voor de fiets ook erg mee. Ik ben daar best pietluttig in. :|

Henk

kunst en fietswerk
even jou site bekeken...ahum...jij bent toch een extreem buitenbeentje hoor ....wat een prestaties , hoe je daar in godsnaam nog wel plezier in kan hebben snap ik niet ma goed, je zal er wel de nodige vreugde uithalen neem ik aan, maar toch geweldig wat je doet hoor, respect!!
AB schreef:
henkfietst52 schreef:Hier een RVS randonneur uit de Nijmegen stal van Dynamo, er zijn er maar 2 van gebouwd des tijds.

Parade paardje van Avaghon. :wink:


Vele duizenden kilometers op gereden.


Afbeelding

Afbeelding


Henk

kunst en fietswerk

Canyon heeft ook een "randonneur" op de markt, 9,5kg, 28mm bandjes, spatborden, EUR1300. Hoeveel weegt de jouwe Henk? En hoe heb je dat Edelux lampje bevestigd?
Persoonlijk vraag ik me toch af of deze Canyon geschikt is om er een bagagerekje op te plaatsen? OK, geen 20kg.
woestijn5 schreef:Persoonlijk vraag ik me toch af of deze Canyon geschikt is om er een bagagerekje op te plaatsen? OK, geen 20kg.
Wees blij dat een bagagerek anno 2014 voor een randonneur niet meer nodig is ;), horses for courses zoals Wim terecht zegt.